Turismkörning?

J

janta

Någon som vet om det finns sk körstall? Alltså som ridstall och ridlektioner fast med körning istället. Ex dit folk kan komma och köra häst 1 timme eller så?
 
Jag vet ett fåtal i Skåne men hade själv problem med det när jag bodde i Göteborg. Var letar du?
 
Egentligen är jag intresserad av att börja med det själv med shettisar. Hörde att det fanns ngt sånt i roslagen med endast shettis körning och det var jätte populärt.
 
Så du spanar in konkurrensen! :) Ja jag skulle tycka det var kul om jag kunde lära mig köra någonstans.
 
jag skulle gärna kolla hur pass attraktivt det är men jag hittar inte nån info om det. Har bara hört att det finns. Här som jag bor finns det inget sånt alls, men frågan är hurdan efterfrågan det är sen? Tänkte mest på turister.
 
Det finns ett ställe i Göteborg där du kan köra timvis och till sommaren kommer det att vara körläger veckovis med olika inriktning för barn och vuxna.
Jag kan pma nr.
 
De flesta ponnytravskolor har ju körskolor med olika svårig
hetsgrader och jag vet att på gervide gård på gotland kan
man hyra häst per timme och köra ut en slinga själv.

På Sindarve gård har de körläger.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
623
Senast: Blyger
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 084
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 992
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 805
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp