Bukefalos 28 år!

Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Vi har två tvättstugor vägg i vägg. Den första är med två maskiner (30 min för 40 grader och 36 min för 60 grader) och ett tillhörande rum med en enorm torktumlare, torkskåp och ett tredje rum med en jättefläkt i och linor i taket (jättebra för lakan).
Andra tvättstugan, som sällan bokas utan används som tvättstuga när man behöver tvätta nu på en gång mest, har tre tvättmaskiner (varav en enorm), ett torkskåp och en torktumlare (som tyvärr har svårt att få tvätten helt torr, den blir mest varm. Råkade smälta ett hästtäcke i den för ett par år sedan :angel:).
Trots att vi har tvättmaskin i lägenheten brukar jag tvätta i tvättstugan :bow:.
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

jag har tvättat idag och visst får man stor lust när man kommer ner till tvättstugan

27458199.jpg


sen kommer man till själva tvättmaskinsrummet där vi har EN tvättmaskin och en centrifug (heter det så. använder den aldrig..) och det finns även en stor sak att tvätta mattor i..

27458200.jpg

27458201.jpg


för att torka tvätten så finns det två torkrum
ett stort
27458202.jpg

och ett litet
27458206.jpg


det finns ett rum med mangel och strykjärn men det har jag aldrig använt
27458203.jpg


vi är super moderna och använder oss av "skriva upp när vi ska tvätta" metoden.. riktigt avancerat
27458204.jpg
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Skönt med tvättmaskin och torkskåp i badrummet..... :D
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Sånt händer den bäste...dags att nana kudde kanske? :D
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

jag borde det men jag hostar och kan ju inte andas :(
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Är den gröna färgen verkligen så.....grön..i verkligheten också? :crazy:


Appropå listan så gör vi likadant. Från 7-14 och 14-22 är våra tvättider...
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

japp.. visst är den fiiiin :D

vi har 7-12, 12-17 och 17-22 och får tvätta 4 gånger i månaden
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Men.. Uss!!! Vad gör man om katten kissat på en dyna och man har förbeukat sina 4ggr/mån? Snor nån annans fjärde gång? :angel:
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

oftast så finns det tider kvar men man behöver ju inte boka upp sig 16 gånger varje månad långt iförväg som en person gjorde.. då kom det en arg lapp :D och personen slutade med det...

jag tvättade ju igår och hade tiden 17-22 och båda tiderna före mig var tomma och även 7-17 dagen efter.. så sånt är lugnt :D
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Våra splitternya maskiner tar 37 minuter utan förtvätt och på gradantalet 40 grader. Himla bra, för dom förra tog lite mer än 1 timma på sig. Nu hinner man med mycket....tror man. För våran splitternya torktumlare är rent av kass. Den torkar absolut inte torrt utan man får torka i si så där 2 timmar för att det ska bli snustorrt. Dom har kollat den säkerligen 4 gånger nu, men ingen hittar nåt fel...enligt dom. Tydligen är det vi hyresgäster som inte fattar oss på hur den funkar enligt dinga bovärdar som inte ens är torr bakom öronen.
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

4 gånger i månaden ?? Bor du i papphus eller ? Menas, tycker folk det låter så mycket om maskinerna att det är begränsningar hur ofta man får tvätta eller har det annan orsak ?
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

man har lov att boka sig 4 gånger varje månad per person alltså.
Så att alla ska få tid att kunna tvätta
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Sådana begränsningar brukar nästan bara finnas när man tex bokar genom att själv skriva upp sig på en lista, då kan man ju i praktiken boka upp en hel vecka åt gången. De elektroniska bokningstavlorna har nog också inbyggda spärrar av samma orsak. Har man ett lås som fästs på en tavla så får man oftast bara ett lås och kan därmed inte boka upp alla tider. Andra måste också ges möjlighet att nyttja tvättstugan, vilket en del inte tänker på.
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Vi har två tvättstugor med 2 maskiner, 1 torkskåp och 1 torktumlare i varje. Inget torkrum.
Hyfsat generösa tvätttider; 7-12, 12-16, 16-21. Man får ej tvätta söndagar eller röda dagar dock.
Och man ska även torka under tvättiden, vilket känns onödigt. Nästa person behöver ju tidigast torka efter 40 minuter (snabbaste tvättprogram)
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

OJ!

Vi har fyra tvättmaskiner, fyra torktumlare, ett stort torkskåp, mangel och sen en separat grovtvättstuga där man kan tvätta mattor och annat som är lite större (typ sisodär hästsaker) ;) .

Tvättiderna är 07:00-10:00, 10:00-14:00, 14:00-18:00 och 18:00-22:00. Men alla grannar är ganska samarbetsvilliga av sig så man kan ibland dela tvätt (alltså ta en tvättmaskin och tumlare) eller fortsätta torka in på en annans tvättid.

Grovtvättstugan har typ tiderna 07:00-14:00 och 14:00-22:00. Dock har jag för mig att det är tre tvättider per dygn.
 
Senast ändrad:
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Jag trodde sånna omoderna bokningssystem inte fanns. Trodde alla åtminstone hade bokningstavlor med cylindrar...villket även det är extremt omodernt.
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Våra tvättider är i alla fall: 7-10, 10-13, 13-16, 16-19 och 19-22. lördagar samma fast sista tvättpasset är 19-20 av någon konstig anledning, söndagar får man inte tvätta på vilket verkar vara en kvarleva som hänger kvar sen över 10 år tillbaka då de som bodde ovanför tvättstugan gnällde. Men nu är det en tjej som bott där i 8 år, och när hon påpekade att: vi vill tvätta på helger också, då sa våran knäppa bovärd: jamen dom som bor ovanför vill inte det. Jamen sa hon: det är ju JAG som bor där och jag skiter väl i om folk tvättar dygnet runt.

Så med andra ord har de flesta noll koll på vad hyresgästerna vill, samt bryr sig inte om att uppdatera gamla regler. Kolla upp det ni som inte får tvätta helger. Fråga de som bor närmast tvättstugan vad dom vill, kan faktiskt vara fd fd fd hyresgäster som bestämt om tvättförbud.
 
Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Så länge det fungerar så tror jag inte att så många hyresvärdar sätter pengar på nya system, såvida det inte sker någon större renovering/förändring. :)
 

Liknande trådar

Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 560
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
866
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 827
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 741
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp