Tvärdött på bostadsmarknaden? - utbruten från Den perfekta lägenheten

Bukefalos 30 år!

Hur tänker ni om det fattas bilder på badrummet i beskrivningen? Jag känner att det är något som döljs. Enligt mäklaren hade fotografen "glömt" att ta bilder på badrummet. Lägenheten har varit till salu i ett halvår så då hinner
man ta bilder. Jag blir misstänksam.
Jag kan tycka att beskrivningen av badrummet då blir viktig. Objektbeskrivning och bilder blir ju en del av köpeavtalet så jag skulle åtminstone vilja ha en beskrivningen av badrummet i köpeavtavtalet.

Jag kan tycka att beskrivningen av badrummet då blir viktig. Objektbeskrivning och bilder blir ju en del av köpeavtalet så jag skulle åtminstone vilja ha en beskrivningen av badrummet i köpeavtavtalet.
Konstigt nog står det inget om lägenhetens utrustning i beskrivningen. Normalt brukar det ju beskrivas ingående. Blir mer och mer tveksam till denna lägenhet.

Haft visning men enligt mäklaren så verkade spekulanten bara kolla lite vad man får för pengarna runt om i länet. Känns ju lite surt att ha städat för det, menmen - lägenheten skulle ju städas oavsett i helgen.

Funderar lite på när man drar gränsen för att plocka bort boendet från marknaden. Ett boende som ligger ute för länge blir ju lätt stämplat som att det är något fel på det. Hur hade ni resonerat?

Haft visning men enligt mäklaren så verkade spekulanten bara kolla runt lite vad man får för pengarna runt om i länet. Känns ju lite surt att ha städat för det, menmen - lägenheten skulle ju städas oavsett i helgen.

Funderar lite på när man drar gränsen för att plocka bort boendet från marknaden. Ett boende som ligger ute för länge blir ju lätt stämplat som att det är något fel på det. Hur hade ni resonerat?
Jag tror det är rätt tufft att sälja nu iom världsläget med krig, energikris, ränteoro och andra regler som gäller. Jag har tidigare sett objekt plockas bort för att några månader senare lägga ut igen, ibland med ny mäklare. Jag har en kusin som försöker sälja sitt hus utan att lyckas och då är hans fru mäklare.

Jag vet inte hur länge man ska vänta, men jag tror det kan vara bra att dra tillbaka försäljningen och sedan lägga ut det på nytt, men efter hur lång tid är omöjligt att gissa. Till efter valet?

Att livet inte är enkelt vet jag. Jag fyller snart 40 och har hittills inte haft en enda tillsvidare heltidsanställning liksom. Här existerar ingen räkmacka.

Annan planlösning? Vad menar du? Jag har inte ställt några krav på planlösningen.

Jag ÄR realistisk. Jag vet att jag kommer behöva ta ett boende som jag kommer hata. Hur mycket mer realistisk kan man bli?
Att punga ut 6 miljoner för ett hus kommer jag aldrig göra. Jag kommer aldrig ha den ekonomin.

Nej det känns bra dumt att han ska säga upp sig när jag inte kan få ett jobb.
Hans jobb finns inte i storstäder. Det finns i Stockholm och Malmö. That's it.
Men då kanske det är ett alternativ med Malmö. På 45 min resväg kommer ni ju en bra bit ut på landet och även orter med billigare hus 😊

Haft visning men enligt mäklaren så verkade spekulanten bara kolla lite vad man får för pengarna runt om i länet. Känns ju lite surt att ha städat för det, menmen - lägenheten skulle ju städas oavsett i helgen.

Det finns ett hus här i närheten som har varit till salu i flera år. Jag tror faktiskt inte att det är något fel på det mer än att priset är för högt satt för ett trist tegelhus med en tillhörande stor ladugård. Det finns ingen mark till huset så det är förmodligen inte många som är sugna på att betala extra för en stor byggnad som man sedan måste underhålla utan att kanske ha någon direkt användning för den.

Om någon köpare plötsligt behöver ett nytt hem, så letar den ju bland det som finns på marknaden just då.
Det kan ju vara dumt att missa det tillfället om det inträffar just när bostaden tillfälligt är av marknaden.

Jag tror att de köpare som finns i dag är de som behöver en bostad typ nu och de som antingen vill göra en bra affär eller hitta något speciellt som sällan är ute på marknaden.

Ja, jag som köpare blir misstänksam när något har legat ute länge. Det tyder ju på något som inte är bra. För högt pris eller något dolt fel. Men jag har ju en egen undersökningsplikt så jag måste ju gå på visning och tänka själv.

Jag har haft koll på marknaden i flera år men nu är det dags att köpa. Hade hoppats på en förändring efter 1 april men i mitt sökområde är det fortfarande få bostäder till salu som passar mig.

Ja, jag som köpare blir misstänksam när något har legat ute länge. Det tyder ju på något som inte är bra. För högt pris eller något dolt fel. Men jag har ju en egen undersökningsplikt så jag måste ju gå på visning och tänka själv.

Jag har haft koll på marknaden i flera år men nu är det dags att köpa. Hade hoppats på en förändring efter 1 april men i mitt sökområde är det fortfarande få bostäder till salu som passar mig.
Kontakta mäklare i ditt område. De har ofta mer till salu än det som ligger ute. Framförallt just nu när marknaden är knepigt.

@SiZo Det finns i Skövde med, nu har en del bolag lagt ner tyvärr men vi är några lagom stora kvar, och så ett gäng mindre
Men ni kanske har koll på dom och inget som känns passande?
Vi har iaf anställt folk på positioner som ej ligger ute på vår hemsida, så kan ju vara värt att söka bara :)
Kan han slänga ihop några koncept att ha till sin portfolio som ej är kopplade till spelet han jobbar på just nu funkar det ju med bra!

Det här låter lite löjligt mtp trådtiteln, men jag är lite orolig. 60 personer har anmält sig till visningen lör/sön och det kanske är för mycket för att de kan se lägenheten tillräckligt bra.

4900 har kollat på lägenheten sammanlagt.

En mäklare har ett formulär som inte godkänner min utländska adress eller mitt utländska telefonnummer. Konstigt. Skövde är ju en studentstad så helt ovanligt med utlänningar kan det ju inte vara. Jag mailade dem och bokade visningen.

Kontakta mäklare i ditt område. De har ofta mer till salu än det som ligger ute. Framförallt just nu när marknaden är knepigt.
Jag håller med. Säljs en del i vårt hus nu, inget har varit ute på annons annat än på mäklarsidan. Det är en ganska unikt hus med få lägenheter och senaste åren låg omsättning (men den kommer öka nu pga många äldre i huset..) så mäklarna har redan en kundkrets för boendet liksom. Och det finns en ungefärlig prisbild att förhålla sig till som faktiskt visat sig hålla rätt bra trots stilltjen i stort. Den mäklare med störst kundkrets i området som jag köpte av och som jag haft en del kontakt med i egenskap av styrelsemedlem säljer nästan inget via Hemnet just nu. Han lägger ut allt på byråns sida där man måste logga in för att se hela prospektet och säljer sen på kontakt. Gissar att det finns en fördel i att göra så just nu, inte minst att behöva göra som flera, tokstäda och hålla sig borta med risken att ingen kommer eller budar.. jag avskyr att förhålla mig till styling och visningar som varit troligen både det bästa och smartaste när jag sålt/köpt (2013,2015 och 2018)

@SiZo Det finns i Skövde med, nu har en del bolag lagt ner tyvärr men vi är några lagom stora kvar, och så ett gäng mindre
Men ni kanske har koll på dom och inget som känns passande?
Vi har iaf anställt folk på positioner som ej ligger ute på vår hemsida, så kan ju vara värt att söka bara :)
Kan han slänga ihop några koncept att ha till sin portfolio som ej är kopplade till spelet han jobbar på just nu funkar det ju med bra!
Att göra en portfolio på den nivån han är tar flera veckor av heltidsarbete. Den tiden har han inte så han jobbar långsamt på det när energi finns. Så det är inte så enkelt riktigt. Han vill jobba på stora projekt, men jag bearbetar honom lite att tänka sig mindre ställen. Men mindre ställen är generellt känsligare för en dålig marknad. Så just nu är det bäst att hålla i stället han är på. Men till framtiden så kanske det kan vara något.

Att göra en portfolio på den nivån han är tar flera veckor av heltidsarbete. Den tiden har han inte så han jobbar långsamt på det när energi finns. Så det är inte så enkelt riktigt. Han vill jobba på stora projekt, men jag bearbetar honom lite att tänka sig mindre ställen. Men mindre ställen är generellt känsligare för en dålig marknad. Så just nu är det bäst att hålla i stället han är på. Men till framtiden så kanske det kan vara något.

Aah okej, ja tar det flera veckor av heltidsarbete att göra ett gäng koncept så fattar jag att det blir kämpigt

Ja det är ju så olika vad man vill! 😊 vi har iaf ett litet bra spelföretags-community här 😃

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka