Tvärdött på bostadsmarknaden? - utbruten från Den perfekta lägenheten

Bukefalos 30 år!

Mäklarna känns som om de har gett upp

Ställe 1: mäklaren satt i uterummet medan vi gick runt och tittade, ingen presentation av stället mer än broschyren om huset. Svarade på sms när jag frågade vad första budet hamnade på sedan stendött. (ej sålt, info om att det är budgivning är borta)

Ställe 2: Mäklaren sa hej och försvann sedan i folkvimlet för det var nog minst 30 spekulanter på plats på en gång. Mejlade dagen efter och frågade om intresse (sålt +200)

Verkar inte vara så stort intresse för min mammas hus heller, hon har använt sina 25 års kötid för en lägenhet som hon ska flytta till i september 🫠 Helt galet är detta.

Fortfarande dött för min del, såklart. Har ju även fått arbete på ny ort from 1/9 och har alla möjligheter att bo där då jag har 15 års kötid där - MEN - då måste jag få sålt först 🫠

Verkar inte vara så stort intresse för min mammas hus heller, hon har använt sina 25 års kötid för en lägenhet som hon ska flytta till i september 🫠 Helt galet är detta.

Fortfarande dött för min del, såklart. Har ju även fått arbete på ny ort from 1/9 och har alla möjligheter att bo där då jag har 15 års kötid där - MEN - då måste jag få sålt först 🫠

Hyra ut?

Men jag förstår faktiskt inte det här med den tvärdöda marknaden och mäklare som inte bryr sig. Vad tjänar de sina pengar på, om inget säljer? Det kan ju funka att bete sig så i en glödhet marknad - när folk trampar ner varandra för att få köpa - men nu :confused: ??

Jag är intresserad av ett ställe men vill veta pris etc. Första omgången gården var ute stod det ”på gång” och man kunde intresseanmäla t mäklare. Hörde ingenting. Gården försvann.
Nu är den tillbaka, de har styckat av. Samma mäklare. ”På gång” står det igen.
Intresseanmäl till mäklare. Gör det. Inget svar.
Samtidigt står det att gården legat ute i typ 400 dagar.
Apropå mäklare som verkar helt ointresserade.
Funderar på att kontakta säljaren direkt… vet ju inte om det är säljaren som bor på gården.

Jag är intresserad av ett ställe men vill veta pris etc. Första omgången gården var ute stod det ”på gång” och man kunde intresseanmäla t mäklare. Hörde ingenting. Gården försvann.
Funderar på att kontakta säljaren direkt… vet ju inte om det är säljaren som bor på gården.
Lägg en lapp i brevlådan. Om det inte är säljaren som bor på gården nu kan de väl förmodligen vidarebefordra.

Har du provat att ringa mäklaren? Inte säkert att säljaren uppskattar att bli kontaktad direkt,

Jag (min pappa) valde "fel" mäklare en gång. Den svarade inte när folk som var intresserade försökte höra av sig. Det slutade med att dom ringde mig och jag själv åkte ut och visade fastigheten... Avbröt med mäklaren och fick betala närmare 40k för den "försäljningen".

Suck… Pratade med mäklaren idag, för att ha en plan när hon går på semester. Sa att snart borde det lossna, bara antagningsbeskeden kommer. Fick då ett lätt hånfullt skratt tillbaka och en kommentar som gick ut på att så hoppas alla som säljer ettor.

Jag begriper inte? Vill hon inte sälja? Det var så hysteriskt bråttom att få ut lägenheten till salu innan påsk och när intresset var noll så var enda lösningen att sänka priset (vilket jag vägrar). Nu låter det som att hon gett upp.

Ska kolla upp lite andra mäklare tror jag. Kruxet är att jag hittills aldrig träffat en mäklare som jag tyckt varit bra.

Suck… Pratade med mäklaren idag, för att ha en plan när hon går på semester. Sa att snart borde det lossna, bara antagningsbeskeden kommer. Fick då ett lätt hånfullt skratt tillbaka och en kommentar som gick ut på att så hoppas alla som säljer ettor.

Jag begriper inte? Vill hon inte sälja? Det var så hysteriskt bråttom att få ut lägenheten till salu innan påsk och när intresset var noll så var enda lösningen att sänka priset (vilket jag vägrar). Nu låter det som att hon gett upp.

Ska kolla upp lite andra mäklare tror jag. Kruxet är att jag hittills aldrig träffat en mäklare som jag tyckt varit bra.
Här har det exploderat senaste månaden. Visserligen större stad, större lägenheter jag har koll på och mer centralt men aldrig varit så höga kvadratmeterpriser som i maj. Klart det lossnar.

Är så glad över mäklaren vi anlitade, bostaden kom ut som kommande i juni, blev rekommenderade att sänka priset när den skulle läggas ut som till salu (50 tkr). Den tog det till augusti året efter innan vi skrev kontrakt. Men det var aldrig någon diskussion om att sänka priset ytterligare. Med tid och tålamod fick vi det vi det pris som vi ville.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka