Tveksamt bemötande från tandhygienist?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill man inte veta något så bör det vara det ovanliga och det man borde informera om, inte att man vill veta vad som pågår under ett vårdbesök.

Jag antar helt enkelt att hygienisten talar om ifall hen ser något värt att påpeka. Vilket väl skedde för TS?
Inte enligt något av hennes inlägg i tråden nej. De pratade om TS, inte till TS.

Då frågar man väl ? Hur svårt ska det vara nuförtiden :D
Det kan vara oerhört svårt att få fram vad man vill när man blir ställd och tycker att något är obehagligt. Jävligt läskigt hur många som viftar bort sådana svårigheter i den här tråden. Gäller det i alla sitationer? På krogen? Nån tafsar ett par gånger, man blir ställd och stel, sen tycker man att det var superobehagligt och går och försöker få stöd från folk i sin närhet. Då får man höra att "man skulle sagt nåt" om man går till er eller?
Man ska inte behöva fråga vad en person gör med ens kropp.

Men folk som har svårigheter är det visst helt okej att bara flina åt. Toppen! :up:
 
Då frågar man väl ? Hur svårt ska det vara nuförtiden :D

Det är ju jättebra att det är lätt för dig. Men för många, inklusive mig själv, är det enormt svårt att prata när en är i en utsatt situation där en inte känner sig trygg. Att då börja ifrågasätta finns inte på kartan. Iaf inte för mig. Det är lätt att tänka att det inte är något problem, men i praktiken är det annorlunda. Alla har inte lätt för att prata och fråga :)
 
Det är ju jättebra att det är lätt för dig. Men för många, inklusive mig själv, är det enormt svårt att prata när en är i en utsatt situation där en inte känner sig trygg. Att då börja ifrågasätta finns inte på kartan. Iaf inte för mig. Det är lätt att tänka att det inte är något problem, men i praktiken är det annorlunda. Alla har inte lätt för att prata och fråga :)
Beundrar din förmåga att hålla en sådan trevlig ton. Jag bli superprovocerad av den här tråden och inläggen jag skriver är inte så sansade som jag skulle önska. Och då håller jag egentligen igen rätt så rejält redan!

Mår på riktigt inte bra av att läsa här så jag ska nog hålla mig till enbart Hund i fortsättningen. :p
 
Fast vadå "förvänta sig barnbehandling"? Är det någon som har gjort det? Vad är skillnaden, egentligen? Tandläkare ska ju automatiskt inte bli mer hårdhänta, ignoranta och otrevliga den dag en räknas som vuxen. Så vad är skillnaden?

Vi vet ju inte det öht men det är den tolkning jag gör.
För min del avskyr jag duttande och daltande. Gör det man ska och sen är det bra. Massa frågor om hur det känns gör mig endast irriterad.
Så nog kan samma beteende uppfattas olika av olika människor.

För övrigt så förutsätter jag att vuxna människor har mål i mun på ett sätt som jag inte begär att barn har.
 
Skulle gärna gått till den tandhygienisten. Är så trött på tandhygeinister och gynekologer som ska hålla små förhör vad man pluggar/jobbar med eller diskutera dagens väder:) tycker Alltid det gör ont när de petar runt med stickan i tandköttet ? Och det är väl inget man dör av, går ju över på några timmar.

Precis min uppfattning. Det är för mig oerhört svårt att föra en konversation med en annan persons händer i munnen.
 
Vi vet ju inte det öht men det är den tolkning jag gör.
För min del avskyr jag duttande och daltande. Gör det man ska och sen är det bra. Massa frågor om hur det känns gör mig endast irriterad.
Så nog kan samma beteende uppfattas olika av olika människor.

För övrigt så förutsätter jag att vuxna människor har mål i mun på ett sätt som jag inte begär att barn har.

Exakt så. Jag förväntar mig den undersökning jag är där för, undrar jag något frågar jag, vill jag något ber jag om det.

Småprat, daltande, "känns det här bra?" blir bara en irriterande förlängning för mig. Gör vad du ska (det jag är där för) och släpp iväg mig. Vill jag konversera väljer jag partners jag inte behöver betala för besväret...
 
Exakt så. Jag förväntar mig den undersökning jag är där för, undrar jag något frågar jag, vill jag något ber jag om det.

Småprat, daltande, "känns det här bra?" blir bara en irriterande förlängning för mig. Gör vad du ska (det jag är där för) och släpp iväg mig. Vill jag konversera väljer jag partners jag inte behöver betala för besväret...

Du vill inte veta resultatet?
 
Att jag måste komma tillbaka och fixa nåt eller om man absolut inte får äta efteråt. Typ så. Säger de inget antar jag att allt är okej och så kommer jag tillbaka nästa år igen.
Så om det är något som åtgärdas på plats eller nåt fel som inte behöver åtgärdas så länge det inte blir värre så är det inget du anser att du bör informeras om?

I så fall vågar jag nog påstå att du inte representerar majoriteten i den frågan. :)
 
Att jag måste komma tillbaka och fixa nåt eller om man absolut inte får äta efteråt. Typ så. Säger de inget antar jag att allt är okej och så kommer jag tillbaka nästa år igen.

Eventuella fel som åtgärdas på plats vill du inte få någon information om?
Di vill inte veta ev anledning till ingreppet, eller vad som händer?
 
Orkar inte leta reda på vilket ord TS skrev.
Grop i emaljen. Jag citerar från distriktstandvarden.se: "Många patienten undrar varför de har “gropar” i tänderna. Dessa gropar behöver inte vara hål i tänderna. Det kan vara en ofarlig defekt i emaljen. "

En förklaring vore kanske bra?
"Du har en tand här" och så lagar tandläkaren ett hål känns som en lika dum förklaring som TS tandläkare hade.
 
Eventuella fel som åtgärdas på plats vill du inte få någon information om?
Di vill inte veta ev anledning till ingreppet, eller vad som händer?
Det behöver ju inte ens vara saker som behöver åtgärdas för att allt inte ska ”se bra ut”. Jag har t.ex ett par tandfrakturer som inte behövt åtgärdas då de (än så länge) inte orsakar problem. För en sisådär 10 år sen hade jag även nåt yttepytte ytligt hål som inte heller gjordes något med, varken då eller senare. Jag hade ju känt mig fruktansvärt förbisedd om min tandhygienist bestämde sig för att det inte var saker jag behövde få information om, för att det inte behövt åtgärdas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 911
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 506
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 858
Senast: Rosett
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 595
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp