Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 166
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

Man har paddar under elastiska eftersom man kan av misstag dra hur hårt som helst och stoppa blodflödet i benet + ge allvarliga senskador. :idea:

Någon min tränare kände använde en elastisk linda till svansen en gång när hon skulle iväg och tävla, ingenting under. Slutade med att de fick åka in akut till kliniken när de direkt kommit till tävlingen och ta bort hela svansroten.

Men då var jag inte helt ute och cyklade i alla fall :p

Jag använder bara fleece eller kombi-lindor själv eftersom jag aldrig får till lindningen med padd och elastiska. Men jag får till det med padd och fleece :angel:

Kom hem för en liten stund sen, och fick med mej ganska mycket saker hem. Bl.a ett fleecefodrat regntäcke, ett skrittläcke i ull, ett schabrak, bandagepaddar, ryktborste, pläsglans m.m.
Tog med sakerna direkt till stallet, men ska ta kort i imorgon och lägga upp här : ]

nu har jag oxå kommit hem från min ulleredresa. jag fick med mig 4 täcken och 4 schabrak + lite smågrejor, fast jag inte skulle ha något alls.. ska fixa bilder under dagen.
jag är jättenöjd med utbudet denna gång, de hade mycket fina saker, på alla avdelningar.

Tycker alla hittar så mycket fina saker, men när jag var där blev det två grimskaft till gången, två par varma vantar, en rumpvärmare och fyra grimmor till jobbet! :eek:

Det enda jag har bild på är rumpvärmaren, det ändra är väl åndå inte så spännande att se :p

Nu ska vi se. jag ska prova allt på hästarna under dagen och då kan jag ta bättre bilder på täckena och så.
jag börjar med alla småsker.

Borstar:
HPIM2306.jpg

HPIM2314.jpg

Boots med reflexer på.
bootsmedgulreflex.jpg

Longerlina och hovrasp:
HPIM2307.jpg

2st 3-delade bett:
HPIM2310.jpg

Och de sista.

Stalltäcke 200g.
HPIM2323.jpg

Vintertäcke 360g foder 1200 D. Köpte 2st.
HPIM2322.jpg

Regntäcke med fleecefoder, köpte detta till en kompis.
HPIM2321.jpg

vi har ju nästan köpt samma grejjer ju, men lägger in bilder på mitt iaf trots att det blir en repris;)
15771836.jpg
nosludd i fårskinn som används till nacken.
15771837.jpg
rosa regntäcke m fleecefoder trots att jag inte gillar fleecefoder, fårskinnspadd, ridvantar.
15771838.jpg
tygelreflex
15771839.jpg
polypadd som gled bak ca 5 cm efter ridtur.
15771840.jpg
nedre änden på körpisk, suddig bild...
15771841.jpg
"handtaget" på körspöet.
15771842.jpg
schabrak med rakt avslut
15771843.jpg
schabrak med dubbla passpoaler.

15771844.jpg
helskodd ridbyxa 179 kr(andrahandssortering)
15771845.jpg
två av 4 transportskydd
15771846.jpg
rumpvärmare
15771847.jpg
hjälmreflex
15771848.jpg
julgrejjer
15771849.jpg
vintertäcke(likadant som inka-90 köpte)
15771850.jpg
regntätt ländtäcke med reflex och fleeceinsida
15771851.jpg
hästleksak

jag köpte även ett annat fleecefodrat regntäcke till en annan i stallet, såg likadant ut som vintertäcket fast brunt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 216
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 392
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka