Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 164
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

Hur verkar kvalitén på det svarta vintertäcket med reflex kant (?)?
Hur e storleken? stor eller lite eller normal i storleken?

jag har köpt ett likadant. kvalitén verkar prima! har itne använt det än men ser och känns slitstarkt ut och ska ha rätt högt ripstoptal(över 600 som väldigt många täcken verkar ha). bogvecken sitter bra, iaf på min pålle där många bogveck verkar komma rätt långt bak, vid sidan av bogen istället för framme där mer utrymme behövs. de enda negativa grejjerna jag såg var en trist färg och det kändes lite kort från manken och ner mot mark/golv, lite lågt täcke elelr vad man ska säga. det täckte pålles sidor/mage men så mkt mer än så var det inte. rätt normalt i storleken i övrigt

förlåt med vad är risptoptal igentligen?

ngt tal som säger hur mkt hästarna kan slita i täcket utan att det går sönder. har en täckesmarodör i "min" hage, men han ahr nog skärpt sig nu, men i våras så lyckades han riva sönder min pålles täcke helt och därför kollar jag på ripstoptalen;P

varför åker du då dit imorgon?! ;)

Allra första gången jag var på Ullared var den 28 september i år och då var där inte så mycket folk...Vi stod i kö 20 min.
Många tänker nog att nä vi åker inte dit på löningen för då e det massa folk och jag personligen hoppas att folk tänker åka dit nu på höstlovet nästa vecka...hehe

men sen kan man filosofera vidare, då kanske folket tänker "nu när det är löning åker alla dit, alltså låter jag bli. men om alla andra också låter bli för att det är löning, då kommer det ju inte bli kö.. då åker jag" ;)

jag saknar också skor och stövlar, men inte sadlar... De skulle väl hålla ungefär samma usla "klass" som ÖB-sadlarna...:crazy:

Knapp

Åk inte för sent, ni kommer aldrig in då för de mä stämpel får gå före.
var där i lördags, det var en del som inte kom in över huvud taget, bara för att de kom senare. :devil:

Nu är det bara 3 timmar kvar till nattbussen går till Gekås, tror ni man är laddad??

Var på Gekås igår, och jag kom hem med...

kveikjamatchat.jpg

Matchande schabrak och jacka!

Sånt shcbrack har jga också:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 382
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka