Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Lånar en tråd

Det finns ingen som ska dit nu i veckan som skulle vilja göra mig en riktig BJÖRN tjänst?? Pma gärna isåfall!!

haha! Det undrar jag också!

Björntjänst är en välmenad tjänst som får förödande, eller i varje fall negativa, följder för mottagaren. Uttrycket kommer från den franska fabeln om björnen och trädgårdsmästaren av La Fontaine (L'ours et l'amateur des jardins) [1], där en tam björn slog ihjäl en fluga på sin sovande husses ansikte, men dödade honom med slaget.

Vet du ifall om de hade bra täcken med halvhals? Ska dit på fredag och jag hoppas att jag kan shoppa lite nya täcken till hästen, Har redan massor med täcken, men jag kan aldrig få för mycket utav det :)

*kl*

två snabba frågor bara ang. teddydamaskerna och teddygjorden.
Ni som har nåt av dom, går dom att tvättas i maskin 30-40 grader?
Har ett par liknande damasker som funkar utmärkt i tvättmaskingen och blir kritvita i "stoppningen"

På gjorden får man tejpa och så på själva spännerna.
Hade bara varit så mycket enklare att slänga i allt i tvättmaskinen :D

Någon som har det lila/grön/vitrutiga vintertäcket som såldes för något/ett par år sedan?

Jag har ett ouppackat som jag funderar på om hästen ska få, eller om det är bättre att göra sig av med.
Hon är biffig, så de flesta täcken är oftast för små i bogen..

Täcket längst ner till höger

Åh, galet snyggt var det i alla fall. Säkert inte efter en dag i en lerig hage men i alla fall ;)

Vi har knappt någon lera alls (och jag är välsignad med en häst som tycker att det är snuskigt att ligga där det är blött) :angel:

Men det är knappast försvarbart att ha ett täcke enbart för att det är snyggt.
Så jag får hoppas att någon möjligtvis har koll på vilken typ av häst det passar - så jag inte behöver bryta förpackningen i onödan.

prova täcket med ett lakan under, och om det inte passar så kan du ju sälja det för det priset du gav.
annars så kan du sy en bog breddare, en på sy egna häst saker tråden gjorde en sån av begagnade täcken och spännen. då kan du ha det till andra täcken som inte passar i bogen också och slipper leta som en galning efter ett täcke som säkert blir både dyrt och förstort på andra ställen men passar i bogen.

Jag har det!

Dock passade det inte Aprilia, det var för kort till henne. Hon är ju inte såå grov frami så där satt det bra. Så mammas häst fick det ist. :D
Nu kommer jag nog inte kunna få fram en bild, men hon är rätt grov fram, inte så lång i kroppen som Aprilia.

Jag har ett 155.

Vad har du för strl?

Vi har haft ett par stycken sådana på några av Welsh Cobarna på ridskolan förra säsongen! De är ju rätt breda i bogen allihop, och såvitt jag vet har ingen fått skav :)

*KL*

Någon som varit där senaste dagarna/ ska dit idag/imon och vet om de nu har inne de teddyfodrade skydden?? Var de stora eller små i strl?

ska dit på söndag, hoppas det inte är utplockat då...

Jag ska dit där imorgon och hoppas på att det inte är helt utsållt. Har det vart mycket folk de senaste dagarna?

*KL*

Någon som varit där senaste dagarna/ ska dit idag/imon och vet om de nu har inne de teddyfodrade skydden?? Var de stora eller små i strl?

ska dit på söndag, hoppas det inte är utplockat då...

Jag var där igår! Köpte dock ingenting på hästavdelningen då, utbudet var ungefär desamma som de vart de senaste månaderna (ja är där ungefär 2-3 gånger i månaden), dvs det har inte direkt kommit in något nytt.

Angående teddyfodrade skydden! Ja dem finns kvar! Finns även som senskydd nu och inte bara som strykkappor!
Jag har strykkappor varianten, köpte dem för drygt 2 månader sedan, och jag är missnöjd då min häst (travare 155 cm), som vanligtvis har PONNY på skydd, kunde inte ens ha strlk M i dessa skydd. Dom är nästan för långa på längden samtidigt som dem knappt går runt benen :crazy::crazy:
Inte helt lyckat.....

Jag ska dit där imorgon och hoppas på att det inte är helt utsållt. Har det vart mycket folk de senaste dagarna?

Det beror nog på hur dags du åker dit? Har vart där en gång i veckan de senaste 4 veckorna nu och har då kommit dit vid 6 tiden på kvällen, då är det INGET folk där! Var där senast igår den tiden och det var nästan helt tomt! man går verkligne runt varuhuset på mycket kortare tid än vad man gör när där är fullt av folk, och på 2 timmar hinnar men se allt, iallafall gör jag det, fast bor man långväga ifrån eler inte är där så ofta fattar jag att man vill spendera hela dagen där! :P
Kan tänka mig där är en hel del folk nu på dagarna eftersom de snart är jul.....

Jag skulle tro att vi är där runt 11 på dagen. Har en liten bit att köra (bor på gränsen vid skåne/halland) och sedan hästarna på kvällen. Så det återstår att se hur mycket folk det är. Det är endå öppet från kl 7 på morgonen..

jag var ju där igår på lucia, trodde det skulle va lite mindre folk då, men icke *phu* till o med full tpå hästavdelningen, dock lyckades jag endå spendera 3000:- DÄR, trots att jag var på geks för att köpa julklappar till människor :angel:

Bortsett från att jag tömde lagret på tränshängare och mer pälsglans än vad bilden visar så är resultatet här:
http://joizmeds.mittspejs.se/P2471847

Rosa senskydd till aurora/casper, rosa bakstrykkappor till fiomp, limegröna-gula reflexstrykkappor, torrshampoo och flera flaskor pälsglans, Strumpor, softshelllindor, bjällersett, handskar *3 (ej från hästavdelningen), mössa, fler strumpor, fula boots :) som jag idag ska prova lite försiktigt, köpte ett par cob o ett par full, tror inga kommer passa. även praktiska reflexchaps :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 338
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 932
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka