Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

vad irriterad jag blev, fanns inte ett enda vintertäcke i 155!! Varken igår eller idag :(

kom hem med lite annat iaf. Tömkörningstömmar, reflexgrimmor och en tjock pad/schabrak mm..

visst verkar dom toppen tömkörningstömmarna? bara tränat med dom två gånger men är helnöjd :)

håller med dig, dåligt utbud på täcken på 145 och över.
Fanns mest ofodrade regntäcken men kollade aldrig stl. där

Jag ska dit i början av december. Har aldrig varit där förut.
Skulle vilja ha ett lite tjockare stalltäcke, ett ofodrat regntäcke, ett fleecefodrat regntäcke och ett vintertäcke med hals. I strl 145. Är även på spaning efter en dressyrgjord med resår strl 65cm och en lädergrimma. Finns något av det tro? Skulle gärna vilja se lite mer bilder :)

Jag ska dit i början av december. Har aldrig varit där förut.
Skulle vilja ha ett lite tjockare stalltäcke, ett ofodrat regntäcke, ett fleecefodrat regntäcke och ett vintertäcke med hals. I strl 145. Är även på spaning efter en dressyrgjord med resår strl 65cm och en lädergrimma. Finns något av det tro? Skulle gärna vilja se lite mer bilder :)

Ska dit i morgon om väglaget tillåter :) Kan se vad jag hittar på din önskelista:)

Skall köpa nytt vintertäcke med hals (155) och klippmaskin.. Är det värt att åka ner kanske? Någon som vet?

Jag tror att alla täcken du skriver upp kan finnas, du har ju en väldigt vanlig storlek så var där tidigt så det inte tar slut ;) Däremot kan det vara svårt att hitta ett vintertäcke med hals.. Har jag inte sett nått. Lädergrimmorna brukar tyvärr vara rätt hårda, inget jag skulle köpa. Dressyrgjord m resår har alltid funnits i mängder när jag varit där, från 35-75cm :)

Klippmaskinen tycker jag är värdelös, skulle inte rekommendera den från Copperfield iallafall. ;)

Jag bor rätt nära, Så brukar åka in på gekås och glo nästan varannan helg hehe, ibland köper jag något också.
:)
Mitt senaste fynd blev ett lila stalltäcke som jag blev totalkär i fast jag aldrig använder täcke på min pålle :crazy:

Här kommer förhoppningsvis svar på några frågor.

Stalltäcken fanns i mängder, tunna som tjocka.
Ofodrade regntäcken fanns nog med helhals, halvhals och ingen hals. På yttertäcken tycker jag dock storleks sortimentet var urselt! Fanns inget under 125, eller jo, 85 fanns. 135 var den vanligaste, men även vissa täcken fanns upp till 155.
Fleecefodrat regntäcke fanns i två tre olika varianter, jag köpte fleecefodrat fast med ett bommulsöverdrag på insidan. (Bild på täcket finns länge bak i forumet. Grå/beige med halvhals)
Vintertäcke med helhals fanns nog inte.
Dressyrgjordar fanns, alla gjordar utom en sort (läder) var i olika textil sorter. Tror bara att de hade resår i ena ändan.
Lädergrimmor finns, om man inte vill ha superkvalite så duger det, om man oljar in dom från börja ska det nog inte sprika.
BoT - Underlägg, sånna där man känpper med karborre och något mer tror jag. Inga täcken.
105 täcken fanns inte som utetäcken, vet inte hur det såg ut på innertäcken/fleece.
Klippmaskin hade det, kolla dock inte så mkt på den, överkommligt pris, men vet inget om kvaliten.

Kan säkert svara på med frågor om ni har något.:D

Sen så köpte jag ett 100g täcke.

CIMG2855.jpg

DSC00278.jpg

Viktig fråga till alla gekås-stammisar!! :D En bekant ska dit på tisdag. Tror ni man kan lägga en beställning på detta täcke? Är det något som brukar finnas där?

Jag behöver nämligen ett tunnare vintertäcke till min nordis. Passform är ju ett problem ibland men vi har ett tjockt vintertäcke därifrån som ligger bra och detta ser rätt stort ut..?

Man kan aldrig veta vad som finns inne.
Men du kan ju säga åt dem att titta efter ett täcke med 100-150g foder.

Ja det är sant men det framstog som att flera hade samma täcke. Vissa saker kan ju finnas där en hel säsong, men nästa säsong är det nåt annat.

Hej!

Det var slut när jag äntligen hittade nån som skulle dit. Dom får in nya nästa säsong- när det nu är...

/Lavinia, som också gärna skulle lägga en beställning på det snygga täcket..

Okej! Vädret såg dock ut att bli hemskt blåsigt så jag köpte ett Shirestäcke istället :) Får inspektera Gekås täcken på egen hand nån annan gång.

Hur är det med vintertäcken nu? Finns det några kvar?
Köpte ett marin/brunt m 300g foder i början på november o tänkte ta ett till men finns de kvar?
// Linda

du måste ju smygfota o lägga ut bilder på det nu då :)

vad gäller lädergrimmor som ngn frågad eom så har jag delade erfarenheter ibland har dte bara funnits klumpiga i strl ponny o x-full (ala ardenergrimma) MEN har vid flera tillfällen sett o köpt en nättare lädergrimma har en cob o en full. hade en ponny också men den blev iaf utsliten (användes på hingstbete så den var ute i ur o skur) de andra har hållt bra i flera år.

köpte även min drömlädergrimma på gekås :love: rundsydd!!!!
bild:
http://joizmeds.mittspejs.se/P2231260

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 341
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 938
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka