Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Åhh, nej!!! Hoppas de hinner få in nytt till på torsdag! Benlindorna är nästan orsaken till att jag åker.. hur är de med paddar, fanns de när du var där?

Finns de andra benskydd typ dressyr skydd eller så?

Jag har för mig att det fanns någon sorts paddar, jag kollade inte så noga eftersom det inte fanns på min lista. Detsamma gäller dressyrskydd. Tror det fanns, men ska inte svära på det.

När jag var där så hade de endast, vita och svarta damasker, rosa senskydd och några läderskydd. Det var i söndags..

Kastar min in här med lite frågor till er som varit på Gekås nyligen, jag ska nämligen dit på onsdag och har planer på att få med mig maaassor av saker hem;)

Nån som vet om det finns ridbyxor i jeansmodell helskodda kvar? (vet att dom hade innan)

Ska även försöka få med mig ett par hyggliga tömmar och stalltäcke..

Stjäl knapp

Jag har ju suttit och drömt lääääänge till denna tråden :love: har tyvärr sjäölv väääldigt lång till gekås numera (var smålänning förr ;)) Men tänkte att när jag åker ner till släkten nästa gång så får vi ta tillfället i akt, har bara varit där en gång innan och missade då heeelt att dem hade hästavdelning, ägde iofs ingen häst då heller :angel:

Min fråga är bara hur många riksdaler brukar ni ta med er och hur långt räcker det? Antar att inget räcker tillräckligt långt, men ändå..Några tips när det är som bäst att åka? Jag vill gärna köpa täcken, kanske ngn BoT produkt sen annat smått och gott..

jag ser till att ha ordentligt med pengar på kortet helt enkelt, så jag slipper gå och räkna och lägga ihop hela tiden.
sist gick det på ca 4000 tror jag, handlade allt möjligt både från häst-, hund och alla andra avdelningar ;) min kompis landade väl på hälften ungefär.

Min fråga är bara hur många riksdaler brukar ni ta med er och hur långt räcker det?
Jag brukar säga att det är 2000:- inträde på Gekås, för man kommer aldrig därifrån utan att ha spenderat i alla fall 2000:-.

Det finns inget stopp uppåt på hur mycket man behöver ha med sig. Det beror ju helt på vad man planerar att köpa. Dock impulsköper man en hel del på Gekås eftersom det är så billigt.

Delvis knapp

:laugh: haha de låter som ett rimligt "inträde" har självklart räknat med ett par 1000:- frågan är bara HUR många sådana lappar :P haha Och visst blir det impulsköp..;)

Flixon: är ju det som är skönast om man alltid hade så mycket att man inte behövde fundera på hur mycket man spenderar, optimalt :bow:

bettysmatte: Är du ekonom :confused: :p Skämt å sido lät som ett sunt sätt att handla på ;)

ja tänk om man alltid kunde handla utan att tänka på vad det kostar... :angel: jag ska dit snart igen, då blir det i huvudsak hundsaker istället för hästsaker men summan lär ju sluta på ungefär samma gissar jag. :p

Jag vore liite lätt lycklig då..:p Jag har haft min kille utlånad på foder de senaste året så lite som behöver inventeras nu känner jag främst täcken är ju de som alltid går åt hur många man än har känns de som :S Sen så vill jag ha lite smått och gått ngn ny borste och linement, sprayer, sjuksaker osv...Det är bara börja spara ;) Det är ju inte direkt ledsamt om det blir pengar över...ja alltså att handla annat bra att ha och snyggt för till matte :D

*gillas* :bow: problemet är att jag inte har en aning om vad dem har på sin hästavdelning..Men jag siktar på att ta mig dit i sommar :D

Jag hoppas att hitta jeansridbyxor.
Svarta helskodda ridbyxor.
Toppar i funktionsmaterial.
3 delade bett med fasta ringar.
Rakt gummibett med fasta ringar.
Linfröolja och aloe vera gel.
lite längre vinterjacka med pälskrage.

*raderad* Vet inte riktigt hur jag lyckades svara i denna tråden när jag skulle svara på någon annan. :o

Det var inte jätte mycket Jacson, lite jackor och några ribyxor. Sen har de MH stövlar. De där grova vinterstövlarna. För 499 pix :)

Kan ni inte berätta lite mer om vad som finns inne just nu!
Sen tycker jag det börjar bli dåligt med bilder här!!! : )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 337
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 931
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka