Ultraljud! Hjälp fort!

FrontLine_

Trådstartare
Imorgon har jag ultraljud, och jag har såklart lyckats tappa bort lappen där det står all information.

Är det något särskilt man bör tänka på osv? Minns ingenting som stod på informationsbladet..
 
Sv: Ultraljud! Hjälp fort!

Vad roligt och spännande med UL!

Har för mig att blåsan inte ska vara helt tom iaf.
 
Sv: Ultraljud! Hjälp fort!

Min BM tipsade mig om att inte kissa precis innan, tyvärr lyckades jag inte hålla mig någon av gångerna (gjorde tre UL).
 
Sv: Ultraljud! Hjälp fort!

Bara och bara...kan var nog så besvärligt när man är gravid hihi;).

Du kan ju googla på UL och kolla om du hittar mer information.

Tänk vad lätt man glömmer, är inte så himla länge sedan jag gjorde UL:o.
 
Sv: Ultraljud! Hjälp fort!

Bara och bara...kan var nog så besvärligt när man är gravid hihi;).

Du kan ju googla på UL och kolla om du hittar mer information.

Tänk vad lätt man glömmer, är inte så himla länge sedan jag gjorde UL:o.

Haha nä jag vet, jag har väl varit på pinkeriet typ tre gånger den senaste timmen, fasiken att man inte fick en tid direkt på morgonen, då skulle det vara bättre. Sen är man ju smånervös också, och då brukar det ju inte bli lättare haha..

Ja jag vet, jag tror jag har plöjt igenom det där pappret 10 ggr ( man har ju längtat lite ;)) men ÄNDÅ lyckas det inte fastna på hjärnan..:P
 
Sv: Ultraljud! Hjälp fort!

Har för mig att blåsan inte ska vara helt tom iaf.

Jag var så nervös över att om jag kissade innan UL så skulle dom inte se något alls. Så jag kissade på morgonen när jag gick upp, sen inget mer på hela dagen. Hade tid runt 13 tror jag. Var mindre kul då Jason använde min blåsa som klämleksak där inne.
Och inte var det direkt skönt på UL heller när sköterskan där tryckte den där mojängen mot magen....:crazy:
Behöver jag säga att jag rusade in på toa sen efteråt??:angel:
 
Sv: Ultraljud! Hjälp fort!

Jag fick också höra att man inte ska kissa precis innan UL, men den enda gången jag lyckats hålla mig från att gå på toa precis innan (har gjort 5 UL och 1 VUL) - så har det varit svårast att se för den som gör UL...

Ett annat tips är att köpa bilder/film om det går. Det är sååå härligt att glutta på i efterhand (beror på vilken vecka du är i iofs, mot slutet av grav. så är det svårt att se vad som är vad)
 
Sv: Ultraljud! Hjälp fort!

kl
Jag fick då aldrig någon annan information än att jag inte skulle kissa direkt innan.
 
Sv: Ultraljud! Hjälp fort!

Drick mkt vatten och kissa inte innan. Då blir fostervattnet mer genomskinligt och bebisen syns bättre.

Min BM garva som 17 vid mina UL, först kolal hon på bebisen och körde sen till urinblåsan.

"Och hur länge sen är det du kissade? Du har toa här utanför vet du va nu när vi är klara?" ;)
 
Sv: Ultraljud! Hjälp fort!

*kl*
Jag försökte hålla mig så gott jag kunde el. jag försökte att inte kissa preciiis innan jag skulle in, fast vadå, jag var ju kissnödig ca 5 min efter jag precis hade kissat i vilket fall :p

För en gångs skull så var det bra att vara mager, man hade inte så mycket material som UL skulle igenom innan bebis:love: syntes :)
 
Sv: Ultraljud! Hjälp fort!

Ha lösa kläder på dig & du skall helst ha full urinblåsa.

På UL så smetar dom en gel över hal din mage & det är väldigt smetigt & svårt att torka bort, därav lite lösare kläder ;)

Och ta med pengar så du kan köpa bilder på bebben

Lycka till
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 552
Senast: Vovve
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 608
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 401
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
504
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp