Ultraljud idag!!

Sv: Ultraljud idag!!

Vad roligt Ishtar! :)
Vi "firar" också på fredagar, byter också vecka då! :D
 
Sv: Ultraljud idag!!

Till alla: Fick någon av er höra hjärtljuden på UL?? det fick inte vi, men däremot fick jag höra när jag var i v. 13 hos BM....men jag undrar bara om det är vanligt att man får höra dessa underbara ljud??
 
Sv: Ultraljud idag!!

Vi fick inte höra några hjärtljud, frågade ju aldrig heller iofs.

Moderkakan ligger på framsidan så förmodligen skulle det dröja ett bra tag innan jag skulle känna några fosterrörelser.
 
Sv: Ultraljud idag!!

blir det erat första barn eller har ni fler? när är du väntad ungefär? och hur stor var bebis nu?

*nyfiken*
 
Sv: Ultraljud idag!!

Jag fick höra hjärtljud när jag var på MVC. Det besöket var efter stora UL. Nästan vecka 25 tror jag.
 
Sv: Ultraljud idag!!

Hur stämde det med era beräkningar? Vad trodde ni och vad trodde BM först att ni var i för vecka?
 
Sv: Ultraljud idag!!

Jag började lipa på en gång... :love:

Nu börja jag oxå lipa :o

Rasmus var oxå 8 cm på 1a UL och hade 2 cm mellan öronen.
Han drack också fostervatten och sen fick han hicka :love:

Mitt BF stämde med det som de fick fram vid UL i v.14, gjorde ju ett rutin UL sen i v.19 och blev flyttad 6 dagar men han skulle minsan ut den 22a :love:
 
Sv: Ultraljud idag!!

blir det erat första barn eller har ni fler? när är du väntad ungefär? och hur stor var bebis nu?

*nyfiken*

Det är mitt första barn och sambons andra, han har en 5-årig pojke som bor varannan vecka hos oss.
Jag är 29 år och hinner få ut bebis strax innan jag blir 30.

För det andra, kolla mitt inlägg längst ned på förra sidan - där har jag erlagt full rapport! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Ultraljud idag!!

Hur stämde det med era beräkningar? Vad trodde ni och vad trodde BM först att ni var i för vecka?

Min sista mens kom 31/12, därefter testade jag negativt 17/2 och positivt 15/3. Barnmorskan bedömde v 11-12 vid gynundersökning (ej UL) den 2/4. Då skulle jag alltså ha varit i v 16-17 nu. Jag anade att det inte riktigt stämde då min mage är så liten, tippade på kanske v 15 själv, bara av hur magen kändes, och det var ju bara en vecka fel då jag går in i vecka 14 imorgon. Enligt mens är jag i vecka 19 så därav det tidiga ultraljudet, men jag är bara nöjd för nu får jag ju göra två!
 
Sv: Ultraljud idag!!

Nu börja jag oxå lipa :o

Rasmus var oxå 8 cm på 1a UL och hade 2 cm mellan öronen.
Han drack också fostervatten och sen fick han hicka :love:

Mitt BF stämde med det som de fick fram vid UL i v.14, gjorde ju ett rutin UL sen i v.19 och blev flyttad 6 dagar men han skulle minsan ut den 22a :love:


Samma här, jag tycktde det precis såg ut som att den hickade, men den rörde sig sådär ryckigt hela tiden. Liksom inte bara en spark utan hela fostret studsade runt liksom. Ååååhhh... :laugh:
 
Sv: Ultraljud idag!!

Och här kommer lillen/lillan. Allt var så mkt tydligare på de riktiga "live-bilderna", dessutom är det nåt vid ansiktet på just den här som ser ut som en jättenäsa eller nåt :D. Nu har vi två UL-bilder bredvid varandra på kylskåpet. :)

ULv13_liten.jpg
 
Sv: Ultraljud idag!!

Åh, det gick jättebra. :love: Vi fick en superbra BM, hon vi hade sist vid UL då vi väntade Emil var så sur & tråkig. Så det kändes lite som en revanch att vi fick denna gulliga BM. Hon hade en läkarpraktikant med sig som övade efter att hon kollat igenom. Så vi fick ligga/sitta i 1 timme och njuta av vårat underverk. Sedan bjöd dom på bilderna som tack för att vi ställde upp så läkarpraktikanten fick öva.

Beräknat BF blir 3/10 ist för 8/10 som vi räknat nu, så jag är nu i v. 19+2 ist för 18+5 som vi trode. Snart halvvägs med andra ord. :bump: Huvudet var 46 mm och lårbenet 30 mm.

Allting såg jättebra ut och det roliga var att vi fick veta könet. Det blir en lillebror och ingen tvekan om den saken, han visade flera ggr upp hela paketet. :D ;)
 
Sv: Ultraljud idag!!

grattis till ett lyckat UL och till lillgrabben :bump:

vad roligt att ni fick se könet, här måste man minsann tvingas gå på ett könsul :mad:

men det ska bli roligt att se den lill* igen :love: får hoppas på att h*n är medgörlig då så man inte åker till göteborg i onödan...

tänkte boka in ett i början på nästa månad :laugh:

då ska vi nästan ha samtidigt, jag är ju beräknad till den 2 oktober, å jag säger det redan nu. det är totalförbud att gå före i kön :devil::D
 
Sv: Ultraljud idag!!

Kan inte lova att jag inte smiter före i kön... :angel: Har den lika bråttom som storebror Emil ut så blir det definitivt en septemberbebis. :D
 
Sv: Ultraljud idag!!

samma här, tippar på en september bebis om allt går som med tim... blev igångsatt på 38+4...pga klåda och misstänkt havandeskapsförgiftning. det är inte säkert hf. kommer tillbaka med klådan gör det med 95% :cry: så sista tiden räknar jag med att ligga inne på sjukan som sist...

men jag är glad om jag får behålla min födelsedag för mig själv, 12 september :p
 
Sv: Ultraljud idag!!

Haha...vi har osså många födelsedagar som ligger i riskzonen... jag 10 september, sambons syster 24 september, storebror Emil 8 oktober, sambons mamma 10 oktober och sambon 11 oktober. :eek::D Komiskt att du är född 2 dgr efter mig och väntar barn 1 dag före mig...

Hoppas att lilla killen i magen hittar en egen födelsedag, gärna i slutet av september för min del. ;)

Hm...så du har erfarenhet av gravidklåda... skriv gärna & berätta mer om det. Vet att jag läste om det förra gången jag var gravid, men då var det inget jag led av. Dock tror jag att jag fått det nu? Det började med att brösten kliade som sjutton, sedan spred det sig över magen och nu sista dagarna även armarna. :( Har sett att jag har fullt med små små röda prickar, som knottor. Är värst på kvällarna efter att jag klätt av & lagt mig. Håller på att klia sönder mig totalt. :(

Finns det någon hjälp att få eller är det bara att försöka & stå ut? Är rädd att det ska bli värre klåda/utslag samt att det ska sprida sig på hela kroppen. Ska ju ringa BM nu i veckan och boka in en tid, ska nämna det för henne. Men som sagt, frågan är ju om det finns någon hjälp att få?
 
Sv: Ultraljud idag!!

hehe :D vi har också några födelsedagar som kanske inte får vara ifred, jag då den 12 sep, min mamma den 26 sep, min bror den 5 okt, min man den 24 okt (hoppas verkligen ungen är ute tills dess!!), mannens kusin 2 okt, å en del vänner som fyller i senare delen av sep.

mamma tror att bebisen tänker komma på hennes födelsedag, får se sen om hon har rätt.

japp, denna jävla klåda! vill helst inte skrämma upp dig men när det är som värst så vill du ta livet av dig! det kliar överallt, dygnet runt och man får små rivsår över hela kroppen för att man river sönder sig.

man kan inte sova, folk tror man har loppor, inget hjälper...

sista veckan innan jag lades in på sjukhuset så sov jag knappt 12 timmar, helva nätterna satt jag i badkaret i kokhett vatten för att slippa känna kliandet. grät hela dagarna och mådde skit! tillslut så orkade jag inte mer så frågade min bm om igångsättning men hon tyckte det var för tidigt att sätta igång mig 11 dagar innan bf. vaddå för tidigt :eek:

den kvällen kunde jag inte somna pga så min man tvingade upp mig till akuten för att se om jag kunde få en sömntablett. dom skickade mig till förlossningen och dom ville lägga in mig på avdelning röd. en avdelning för gravida med kompl. fick något att sova på och även klådstillande (hade fått ett annat preparat utskrivet av mvcläkaren med det hjälpte inte, tavegyl heter det). 2 dagar senare så får jag träffa hon som skrivit ut medicinen till mig 2 ggr tidigare och hon tyckte det bästa vore att sätta igång mig. å jag tackade inte nej!

så dagen efter blev jag igångsatt och tim kom senare på natten.

kliandet slutade helt 1 vecka efter förlossningen och nu är det som att jag aldrig haft den. men har man väl fått den 1 gång så sägs det att det alltid kommer tillbaka...

sist fick jag den i slutet på september (bf 16 december) och fick stå ut ett bra tag med den.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 958
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 510
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 932
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp