Ultraljud idag!!

Sv: Ultraljud idag!!

hihi, vi har små busfrön redan, bara tänk hur det blir när dom kommer ut :D
 
Sv: Ultraljud idag!!

Ja visst :D vi lär nog få för våra synder;)
 
Sv: Ultraljud idag!!

hihi, vi har små busfrön redan, bara tänk hur det blir när dom kommer ut :D

Dom kanske blir som min, kommer inte ut... :grin:
Ska till BM imorgon för att boka igångsättning, verkar vara enda sättet att få fart på lill*ns ankomst till världen.
Måste vara en kille, lite långsam i starten:D (BF + 10 idag, och inte minsta sammandragning/förvärk i sikte)
 
Sv: Ultraljud idag!!

Åh vad drygt! Det var min mardröm att gå över :D Man längtar ju som attan på slutet. Vi sa att de sista två veckorna var lika långa som 8½ månad :D Ja sen kunde jag inte sova på slutet så... Det bidrog väl också till att jag ville ha ut honom. Han föddes 10 h efter BF :D
 
Sv: Ultraljud idag!!

det är absolut inte för tidigt, kände själv första gången i vecka 16 med sonen.

visst är det mysigt med buffarna :love:

åh va härligt :) då är det nog bebis jag kände!! Jag kände tydligare häromdagen, då var det som att någon verkligen tryckte magen utåt :love:

höll din på mycket när den började så tidigt?
 
Sv: Ultraljud idag!!

ja, sonen höll på mest hela tiden. det slutade i nån vecka eller 2 runt vecka 20-21, han sparkade men inte så mycket. förmodligen hade han bytt ställning.

nu är jag i vecka 19 å denna bebisen sparkar inget alls :( slutade med det för ca 2 veckor sen. men på ul så mådde h*n ju bra så får se när det börjar buffas igen!
 
Sv: Ultraljud idag!!

*lite kl*
Idag har jag också varit på ultraljud, det gick jättebra! Jag blev flyttad en vecka åt rätt håll och fick veta att det är en till pojke vi väntar. :)
Nu tycker jag att tiden kan gå lite fortare till oktober!!
 
Sv: Ultraljud idag!!

åh vad roligt :banana:

ja, nu tycker jag att oktober kan komma, men ändå inte. vill ju ha sommar! fast tror oktober kommer rätt så fort ändå för sommaren brukar försvinna rätt så snabbt...

har ni funderat på några namn än? jag å min man är inte alls överrens denna gång...
 
Sv: Ultraljud idag!!

*lite kl*
Idag har jag också varit på ultraljud, det gick jättebra! Jag blev flyttad en vecka åt rätt håll och fick veta att det är en till pojke vi väntar. :)
Nu tycker jag att tiden kan gå lite fortare till oktober!!

här är en till som längtar tills oktober :) vilket datum ca är du beräknad? vi ska på UL imorgon och jag är beräknad till den 15 oktober ungefär. får se om de säger något annat imorgon! Kan man se på UL vilket kön man ska få?
 
Sv: Ultraljud idag!!

Jamen precis, det blir perfekt. Först sommar, som ju alltid brukar gå fort. Sedan har ju september också varit väldigt varm och skön de senaste åren. Sen, när hösten kommer, då är det plötsligt bebisdags!! :D

Njej, vi pratade lite i bilen efter UL:et, men än så länge har vi inte något namn på förslag som vi båda gillar. Det är ju så svårt med pojknamn… Jag gillar Måns men sambon är inte övertygad.
Ni då?
 
Sv: Ultraljud idag!!

Jag är beräknad till den 10 oktober, så nu är jag plötsligt i vecka 17+3 istället för 16+3, perfekt!
Vår barnmorska såg utan problem könet den här gången, förra gången såg de inte och då var jag ändå lite längre gången. Det beror nog på hur modern utrustning de har, den här maskinen var visst ganska ny.
Lycka till på ditt UL imorgon!!
 
Sv: Ultraljud idag!!

vi har pratat lite om det men vi har inga namn vi båda gillar...

tjejnamn är klart till 99% så det är killnamn vi försöker komma överrens om...
 
Sv: Ultraljud idag!!

Åh vad avis jag blir på alla som varit på UL... Men bara 1 vecka kvar för oss innan det är dax, längtar. :love:

Hoppas att dom vill kolla efter kön & sedan att dom övht kan se vad det är. Dom brukar vara lite kinkiga på att kolla kön här... Är väldigt olika, vet endel som fått veta, men även endel som blivit nekade, som vi förra gången tex. :mad:

Namn har vi.. Jesper om det blir en pojke och Angelica om det blir en tjej. :)
 
Sv: Ultraljud idag!!

Å vi har ultraljud på torsdag morgon, men har bestämt att vi inte vill veta könet i förväg. Det verkar bli babyboom på Buke i oktober! :D
 
Sv: Ultraljud idag!!

Ja verkligen. Roligt att vi är så många som ska ha i oktober. :) Var ju lika ifjol då jag osså fick i oktober, då var vi osså flera stycken som följdes åt. :)
 
Sv: Ultraljud idag!!

åh vad lycklig man är efter UL :love: Bri jag blev också flyttad. Jag är beräknad till den 11 oktober istället, dan efter dig haha :D
 
Sv: Ultraljud idag!!

Vad skönt att det gick bra och att du blev flyttad åt rätt håll :D
 
Sv: Ultraljud idag!!

yes! det känns jättebra, frågan är ju om våra små bebbar kommer när de ska hehe..men ska ju inte vara så säker. Min hovslagare gick två veckor över tiden och förlossningen fick sättas igång på sjukhuset...

men man ska väl räkna med att det kan ske ca 14 dagar innan utsatt datum till 14 dagar efter? stämmer det?
 
Sv: Ultraljud idag!!

Ja, 2 veckor före resp efter utsatt datum är fullt normalt. :) Går man mer än 2 veckor över tiden så blir man ju oftast igångsatt.

Min Emil kom 2 veckor före det datum som blev sagt på UL, 1 vecka före det datum jag & BM hade räknat ut. Ska bli intressant & se när denna bebbe i magen behagar komma. :D

Bara 5 dgr kvar tills UL för oss nu...lääängtar. :love:
 
Sv: Ultraljud idag!!

kl

Nu fortsätter jag i denna tråden, då får vi ju som en UL-tråd här!

I morse kl 8 gjorde vi första UL-undersökningen, jag var mkt nyfiken på vilken vecka jag egentligen var i och peppad! Barnmorskan sa innan hon började att hon skulle vara tyst i ett par minuter och leta rätt på var bebis låg och sådär. Men så fort hon satte ned manicken så vi våran bebis på skärmen, mitt i prick! Jag började lipa på en gång... :love:

Gud så bra man såg alltså, jag blev förvånad. Bebis rörde sig hela tiden och sparkade med benen. 8 cm mellan huvud och rumpa och 2,4 cm skallbredd. Sen började bebis dricka fostervatten med stora tydliga klunkar, då började vi fnissa för det såg ju för roligt ut. Man såg sedan vattnet när det hamnade i magsäcken, det är ju helt otroligt. Sen fick vi se hjärtat som slog, huvudet framifrån (värsta dödskallen) och alla möjliga vinklar. Bild kommer, har ingen scanner här.

Jag är nu 12+6 dvs imorgon är jag 13 veckor gången och går in i vecka 14. Sambon sa att då har vi nåt att fira på fredagar. :D
Beräknad BF 13:e november! :bump:

Har fått ny tid fredagen den 13:e juni så de kan titta mer på alla organ.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 944
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 509
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 932
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp