Ultraljud idag!!

Sv: Ultraljud idag!!

Jadu, det låter INTE roligt med den där klådan och jag kan tro att det är fruktansvärt. :crazy: Förstår att det jag har nu bara är lindrigt imotför vad det kan bli. Är ju bara i v.19 ännu och livrädd för det ska fortsätta att sprida sig i det snabba tempo som det gjort sista dagarna....

Förra gravven hade jag endast illamående första 20 veckorna...tyckte då att det var hemskt & det var det ju osså. Kunde inte äta, bara spydde och gick ner i vikt. Men sedan mådde jag toppen resten av gravven och hade inte minsta krämpor eller symtom alls.

Men nu, redan foglossning och klåda, bara undrar hur detta ska sluta. :( Nu skulle jag ge mkt för att slippa detta & ta illamående ist....
 
Sv: Ultraljud idag!!

hittade några fina utdrag ur min blogg som beskriver klådan lite :crazy:


"vi precis ätit å ska kolla på lyxfällan... kunde inte sova inatt för att det kliade så mycket. fredrik satt uppe med mig ända till halv sju på morgonen då jag äntligen kunde somna. tog ett varmt bad innan så lugnade kliandet sig, bara man inte väckte grannarna genom att spola vatten vid halv sex på morgonen... sen sov jag till tolv, kollade på våra bästa år å sen sov jag en timma till. efter det bar det iväg till stallet."

"Tänk att nu kan man säga att jag ska få en bebis nästa vecka!! *längtar* Längtar tills min lill* *** kommer! japp, bebis är döpt å allt. alla tre namnen klara. nu får man bara hoppas på att den lill* passar i sina namn. Imorgon så ska jag till mvc, kolla så allt är bra med oss, eller inte bra. det är frågan... just nu så kliar det så otroligt mycket överallt så jag nästan hoppas på att leverproverna är förjävliga så jag blir igångsatt! varit uppe nu 2 nätter i rad å tagit mig ett bad klockan fem på morgonen! sen smetat på en massa salva över alla ställen där det kliar, som knappt hjälper...å sen knapra massa tavegyl som inte hjälper!
du som tror att det är lätt att vara gravid kan fara åt *******! jag klagar inte för klagandets skull. det är bara en otrolig känsla att få skriva av sig lite. även om ni som läser tror att jag inte gör något annat. men då får ni väl sluta läsa min blogg... För jag tänker fan ta mig klaga tills det gått över! Men nu är det bara 12 dagar kvar!! å hade det inte varit för kliandet så hade jag gärna gått över tiden med 2 veckor. hellre det än att det kliar. tänk er själva att det kliar dygnet runt, överallt å att ni kliar så mycket att det blir rivsår som börjar blöda lite varstans. ingenting hjälper å ni tror att ni håller på att dö, å inte det så önskar ni att ni vore döda! det finns inga ord att beskriva hur det känns. så hoppas mina levervärden är åt skogen imorgon! men det lär dom inte vara. jag har ingen sån tur. men jag ska nog stå ut dom sista dagarna. men den 16:e går jag upp till förlossningen å säger att jag inte går därifrån förrens jag har min bebis med mig i famnen! tror ni det går att göra så?? =) nej, nu har jag fått sprida min graviditetsglädje här ett tag å nu tänkte jag kolla lite på tv."


"allt är bara skit rent ut sagt! tror ni jag hade dåliga levervärden eller?? nej, självklart inte... blodtrycket låg på 140/100 idag å +1 i protein i urinen. hjärtat lät bra på bebis! vi diskuterade min klåda lite. ska få träffa läkaren NÄSTA onsdag! orka vänta så länge... bm ville helst inte sätta igång mig. tyckte det var lite för tidigt. men hallå?? 11 dagar kvar å förtidigt?? hur länge ska man behöva lida igentligen?? hon hoppades på att värkarna skulle komma igång så mötet med läkaren är bara i nödfall om den lill* inte velat komma ut tills dess. å som ALLA vet går man oftast över tiden med första barnet... men nej, nu har jag inte sovit på näsan 3 dagar. blev två timmar inatt...jippie! så sitter här med ögon som snart trillar ut. vill sova en hel natt utan att vakna av detta jälva kliande! så fredrik tänkte köra upp mig till akuten så man kanske kan få en sömntablett. bm sa att hon inte kunde ordna det men att det kanske skulle vara skönt för min del att få det utskrivet. så vi får väl se om jag får någon. *hoppas hoppas* nej, skriver mer sen när vi varit där."


hoppas verkligen jag slipper klådan denna gång!
 
Sv: Ultraljud idag!!

Usch, förstår verkligen om du hade det jobbigt med klådan under föra graviditeten. :( Hoppas att du slipper det helvetet denna gång.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 917
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 505
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 932
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp