Ultraljud...

the_connemara

Trådstartare
Hörde skojiga grejer när vi kollade tänderna på mammas häst i måndags.

För det första, ultraljudar vanliga veterinärer (på djursjukhus) senor o dyl? Vad har det då för apparatur? Vad kan de se exakt? Kan de kolla ryggar osv oxå lr hur fungerar det?

Enl denna så hade man 64 kanaler vid vanlig fosterkontroll, sedan fanns det starkare oxå. Denna sa nämligen att veterinären på stället hade skaffat en med över 1000 kanaler, något att åka och kolla pållan med lr? (Konstig lite överallt *ler* Främst ben just nu)

:confused: :confused: :confused:
 
Vår veterinär kollar senor i ben med ultraljud! På det ser man om det är vätska på fel ställen i benen osv. Ryggar vet jag ej om . Fråga veterinären!

/Malin
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 153
Hästvård Har en gammal häst (fjordning) snart 33 år som i vinter börjat klia sig. Har lokaliserat klådan till främst under magen, men eftersom...
Svar
13
· Visningar
3 898
Senast: ptr
·
Hästvård En avlägset bekants sto hade inseminerats och skulle sedan kollas med ultraljud. Veterinären råkade då penetrera tarmen vilket vi antar...
2
Svar
20
· Visningar
4 392
Senast: Hallonsoda
·
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp