Ulvarna kommer till byn (varulvslek)

DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis1 röstar på breaktown

Madalitso varulv
Qitis1 borgmästare


DL 2
19.22 cirkus röstar på bsf
20.26 Niyama röstar på Mirtai

21:03 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
21.20 Mirtai röstar på hemlig

21.24 hemlig röstar på Mirtai
21.29 glömmerallt röstar på BSF
21.29 Heffaklumpen röstar på hemlig
21.30 Mirtai ändrar röst till BSF
21.30 Breaktown röstar på Mirtai
21.30 BSF ändrar röst till Mirtai

BSF ängel
Glömmerallt bybo


Jag hakar i en tanke som Niyama hade - ingen försökte rädda Mada och inte heller genom demonens extrarröst (vad vi kan se). Det gör att Elos räddning av sig själv nog är genuin, de hade kunnat göra det snyggare genom demonens röst annars och inte behövt offra en kollega (Mada). Det kanske inte heller fanns nån ulv kvar som kunde rösta på nån annan och jämna ut oddsen för Mada och sen lägga demonens röst på den. Det gör att break kanske är god ändå.

hemlig har jag sorterat undan redan pga Mada röst på henne, kan iofs var alibi men wtf.
Om jag sorterar bort Niyama pga andrarösten på Mada så är det bara MIrtai och heffaklumpen/qitis kvar som möjliga ulvar
 
Och
Rörig röstning (tycker jag iofs alltid när folk ändrar röster- jag blir helt förvirrad). Som ledde till att ängeln blev lynchad. Vilket är typiskt obra.

Jag hade ju en teori om Mirtai sedan innan (om än bara att hen är ond eftersom hen röstat på mig och jag är ju god), och det blir ju inte mindre misstänksamt att det är tydligt att demonen lagt sin röst på ett sådant sätt att den räddat Mirtai. (Ni är flera andra som varit inne på detta förut, och som ni också sagt, det *kan* vara så att det är onda som lagt upp Mirtai för att se ond ut men nu börjar vi nudda vid ganska invecklade planer/resonemang).

Hittar vi, möjligtvis, ulvarna bland dem som röstat på BSF, då? De visste innan att BSF var god, och då har vi GA, Mirtai (iofs under 'rädda migsjälv motivering') och Cirkus som potentiella ulvar. eventuellt så har nån ulv röstat på BSF och nån på Mirtai för att sprida sina röster och undvika att hela lyan outas samtidigt.

I så fall så är ju även de som röstat på Mirtai misstänkta, och nu är ju då typ alla misstänkta. Vilket inte direkt hjälper. Jag blir så himla paranoid av sådant här. Speciellt som då Mirtai tidigare uttryckte att jag och Hemlig hade nåt ihop och jag läser mina egna inlägg, och Hemligs om och om igen och kan verkligen inte hitta nån sådan koppling (som inte finns heller, om nån skulle undra).

Mest misstänkta just nu är Mirtai, Ga och Cirkus. Dock har jag inte avräknat någon av de andra heller. Varför la Heffa/Q2 en uddaröst, tex? Är hon ulv och ville safea? Är hon rent av demonen - som la öppen röst på någon "oskyldig" för att sedan rösta dolt på BSF? Eller nåt helt annat?
hm
GA är ju bevisligen god då hon blev käk inatt ?
men antar att du bara är virrig ?
 
Rörig röstning (tycker jag iofs alltid när folk ändrar röster- jag blir helt förvirrad). Som ledde till att ängeln blev lynchad. Vilket är typiskt obra.

Jag hade ju en teori om Mirtai sedan innan (om än bara att hen är ond eftersom hen röstat på mig och jag är ju god), och det blir ju inte mindre misstänksamt att det är tydligt att demonen lagt sin röst på ett sådant sätt att den räddat Mirtai. (Ni är flera andra som varit inne på detta förut, och som ni också sagt, det *kan* vara så att det är onda som lagt upp Mirtai för att se ond ut men nu börjar vi nudda vid ganska invecklade planer/resonemang).

Hittar vi, möjligtvis, ulvarna bland dem som röstat på BSF, då? De visste innan att BSF var god, och då har vi GA, Mirtai (iofs under 'rädda migsjälv motivering') och Cirkus som potentiella ulvar. eventuellt så har nån ulv röstat på BSF och nån på Mirtai för att sprida sina röster och undvika att hela lyan outas samtidigt.

I så fall så är ju även de som röstat på Mirtai misstänkta, och nu är ju då typ alla misstänkta. Vilket inte direkt hjälper. Jag blir så himla paranoid av sådant här. Speciellt som då Mirtai tidigare uttryckte att jag och Hemlig hade nåt ihop och jag läser mina egna inlägg, och Hemligs om och om igen och kan verkligen inte hitta nån sådan koppling (som inte finns heller, om nån skulle undra).

Mest misstänkta just nu är Mirtai, Ga och Cirkus. Dock har jag inte avräknat någon av de andra heller. Varför la Heffa/Q2 en uddaröst, tex? Är hon ulv och ville safea? Är hon rent av demonen - som la öppen röst på någon "oskyldig" för att sedan rösta dolt på BSF? Eller nåt helt annat?
ga var bybo och blev käk inatt

Jag undrar om ulvarna trodde hon var siare och käkade henne därför?
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis1 röstar på breaktown

Madalitso varulv
Qitis1 borgmästare


DL 2
19.22 cirkus röstar på bsf
20.26 Niyama röstar på Mirtai

21:03 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
21.20 Mirtai röstar på hemlig

21.24 hemlig röstar på Mirtai
21.29 glömmerallt röstar på BSF
21.29 Heffaklumpen röstar på hemlig
21.30 Mirtai ändrar röst till BSF
21.30 Breaktown röstar på Mirtai
21.30 BSF ändrar röst till Mirtai

BSF ängel
Glömmerallt bybo


Jag hakar i en tanke som Niyama hade - ingen försökte rädda Mada och inte heller genom demonens extrarröst (vad vi kan se). Det gör att Elos räddning av sig själv nog är genuin, de hade kunnat göra det snyggare genom demonens röst annars och inte behövt offra en kollega (Mada). Det kanske inte heller fanns nån ulv kvar som kunde rösta på nån annan och jämna ut oddsen för Mada och sen lägga demonens röst på den. Det gör att break kanske är god ändå.

hemlig har jag sorterat undan redan pga Mada röst på henne, kan iofs var alibi men wtf.
Om jag sorterar bort Niyama pga andrarösten på Mada så är det bara MIrtai och heffaklumpen/qitis kvar som möjliga ulvar
Jag är inne på att qitis är ond, tycker hennes röst idag är för enkel sett till hur paranoid hon brukar vara.

att så enkelt bortse från möjligheten att ulvarna iscensatte det igår för att få er att misstänka mig känns inte som en god qitis, fölvak eller inte
 
Jag vet att jag skrev om hemlig och Elo igår, och röstade på hemlig utifrån det. Men om ni läser mitt första inlägg idag ser ni att jag inte tänker så längre utan snarare tänker hemlig som en lurad god. Ulvarna har gjort det skitsnyggt, och jag fattar att det ser illa ut. Ber er bara tänka ett varv till.
Fattar också att det sett bättre ut om jag kunnat peka ut en solklar misstänkt istället men jag kan tyvärr inte det
 
Jag är inne på att qitis är ond, tycker hennes röst idag är för enkel sett till hur paranoid hon brukar vara.

att så enkelt bortse från möjligheten att ulvarna iscensatte det igår för att få er att misstänka mig känns inte som en god qitis, fölvak eller inte
Jag tycker hon tänker rimligt. Förmodligen för att det liknar mina tankar :p.
 
Jag är inne på att qitis är ond, tycker hennes röst idag är för enkel sett till hur paranoid hon brukar vara.

att så enkelt bortse från möjligheten att ulvarna iscensatte det igår för att få er att misstänka mig känns inte som en god qitis, fölvak eller inte
Jag kanske inte är mitt skarpaste jag pga fölvak men tänker ändå att jag inte har fel om dig idag trots det

Någon som skulle kunna iscensätta något dyligt i en lya är ju cirkus , jag friskriver mig själv då jag tog över rollen efter gårdagens lynch - ,men JA jag skulle kunnat iscensätta något dylikt om så var fallet - det erkänner jag!
Även Niyama skulle kunna ro iland något sådant som ond - men jag tror faktiskt inte hon är ond denna leken pga röstningen i Dl 1 som jag redan tagit upp
 
Känns som om det är två sidor som drar i mig.
Men håller kvar vid mitt tips jag ser hur resten av er tänker och röstar.
 
Ska natta barn nu så röstar för att ha det gjort

Mirtai röstar på qitis

för att hon är ovanligt lättlurad och det vet jag att hon inte är och då får det mig att tro att hon är ond istället
 
DL3
17.21 hemlig röstar på mirtai
19.42 qitis röstar på MIrtai
?? Mirtai röstar på qitis

mirtai 2
Qitis 1
 
DL3
17.21 hemlig röstar på mirtai
19.42 qitis röstar på Mirtai
20.20 Mirtai röstar på qitis

mirtai 2
Qitis 1
 
ga var bybo och blev käk inatt

Jag undrar om ulvarna trodde hon var siare och käkade henne därför?

Jag tänker att det är väl fullt logiskt att det var så. Med ängel och borgmästaren ute ur leken varför skulle inte ulvarna letat efter siaren liksom? Visst finns det ju alternativ som att välja att äta någon som får en annan god att se ond ut osv, men tycker att lockelsen att hitta siaren borde vara större...

Om man utgår från det så är väl detta inlägg från GA mest intressant;

Blacksmithfarm här tycker jag ungefär som cirkus
breaktown Inget skumt här än så länge
cirkus Vettiga röstmotiveringar för såhär tidigt i leken
elo Tror spontant inte hon är ulv baserat på röstningen igår (utvecklar mer sen om jag orkar.)
Mirtai Tycker hon följer bsf röst väldigt enkelt igår, misstänkt
Niyama Hennes röst på mada talar till hennes fördel
Heffaklumpen Se tidigare inlägg
Hemlig att vilja ge upp bara(?) för att vi förlorar den starkaste goda rollen känns märkligt


Om GA hade varit siaren hade hon uppenbarligen siat en god, eftersom hon röstade på BSF. Det skulle ju isf vara cirkus, Elo eller Niyama. Inget är ju ett direkt klockrent uttalande ens såhär i efterhand, och inget ulvarna borde blivit superrädda för direkt? Å andra sidan kanske ulvarna letade siaren på annat sätt, dvs inte direkt trodde att ga var siaren, utan valde bland de som de inte hade räknat bort.
 
Jag tänker att det är väl fullt logiskt att det var så. Med ängel och borgmästaren ute ur leken varför skulle inte ulvarna letat efter siaren liksom? Visst finns det ju alternativ som att välja att äta någon som får en annan god att se ond ut osv, men tycker att lockelsen att hitta siaren borde vara större...

Om man utgår från det så är väl detta inlägg från GA mest intressant;

Blacksmithfarm här tycker jag ungefär som cirkus
breaktown Inget skumt här än så länge
cirkus Vettiga röstmotiveringar för såhär tidigt i leken
elo Tror spontant inte hon är ulv baserat på röstningen igår (utvecklar mer sen om jag orkar.)
Mirtai Tycker hon följer bsf röst väldigt enkelt igår, misstänkt
Niyama Hennes röst på mada talar till hennes fördel
Heffaklumpen Se tidigare inlägg
Hemlig att vilja ge upp bara(?) för att vi förlorar den starkaste goda rollen känns märkligt


Om GA hade varit siaren hade hon uppenbarligen siat en god, eftersom hon röstade på BSF. Det skulle ju isf vara cirkus, Elo eller Niyama. Inget är ju ett direkt klockrent uttalande ens såhär i efterhand, och inget ulvarna borde blivit superrädda för direkt? Å andra sidan kanske ulvarna letade siaren på annat sätt, dvs inte direkt trodde att ga var siaren, utan valde bland de som de inte hade räknat bort.
Fler än GA har väl dock ändå gjort liknande inlägg. Förstår inte varför just det där skulle få ulvarna att tro att hon var siare?
 
Fler än GA har väl dock ändå gjort liknande inlägg. Förstår inte varför just det där skulle få ulvarna att tro att hon var siare?
Jag tror snarare att de valde någon som inte var så misstänkt. Att käka tex mig vore jättedumt eftersom de kan få mig lynchad istället
 
niyama lägger andrarösten på Madalitso så om Elo är god har jag svårt att se en ond Niyama lägga upp en kollega till lika mot en god
Likaså har jag svårt att se en ond niyama lägga upp en kollega till delad ledning med den andra om elo skulle vara ond
Så oavsett elos sida i leken tycker jag det talar för att niyama troligen kan vara god , annars är det riktigt högt spelat !
Det är ju trevligt att att du tror att jag är god men det gör mig skeptisk till dig. Senast jag var ond la jag en andraröst på en kollega som inte var supermisstänkt så det känns lite märkligt att du håller mig som god pga den rösten.
 
Jag tror snarare att de valde någon som inte var så misstänkt. Att käka tex mig vore jättedumt eftersom de kan få mig lynchad istället
Fast GA hade väl en del misstankar på sig? Iofs kanske dessa var skrivna av ulvar, det vet inte jag. Men kändes som jag var betydligt mindre misstänkt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 621
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 728
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 479
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 054
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp