Ulvarna kommer till byn (varulvslek)

Vet inte om jag hann. Min mobil var på 21.30
Om det ens spelar roll för resultatet.
Fick avbryta ett inlägg därav de konstiga citaten🙈
 
DL 2
19.22 cirkus röstar på bsf
20.26 Niyama röstar på Mirtai
21:03 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
21.20 Mirtai röstar på hemlig

21.24 hemlig röstar på Mirtai
21.29 glömmerallt röstar på BSF
21.29 Heffaklumpen röstar på hemlig
21.30 Mirtai ändrar röst till BSF
21.30 Breaktown röstar på Mirtai
21.30 BSF ändrar röst till Mirtai

Skrik på mig om röstlistan är fel, tack!
BSF röständring är i tid (sitter vid datorn, kollade på bukeklockan)

Tillägg:
Bsf 3
Mirtai 4
hemlig 1
 
Jag var nästan påväg att rösta på hemlig enligt resonemangen jag skrivit om ovan. Som jag skrivit är det inte så att jag nödvändigvis tror att Elo är ulv (har inte så stor uppfattning) men jag köper inte riktigt hemligs resonemang där.

Men så flyger Mirtai in från höger och låter väldigt säker i sina resonemang och uttalanden som att Elo och hemlig har något ihop och godförklarar varandra. Hur kan hon vara så säker på att det är dåligt? Sen röstar också Mirtai på hemlig vilket i sig gör mig lite förvirrad, men framför allt misstänksam mot Mirtai.

Breaktown röstar på Mirtai.
jag är inte säker på någon av dem. Men jag skriver oftast inte så frågande utan mer rakt på sak. Lite för att se vilka reaktioner jag får.
Den här lynchen kommer förhoppningsvis ge de goda lite mer svar
 
MIssade röstningen. Hade antagligen röstat på Mirtai om jag varit inne, om det inte redan var en massa röster på henne/honom. Utifrån:
Nu gick ju lynchen bra även om vi förlorade en viktig roll i käket. Turligt nog har vi ju en roll kvar som kan få info och jag hoppas att det går bra för denne framöver.

Jag funderar på varför jag fick två så tidiga röster, jag tycker väl inte att det var nåt jätteudda i mitt inlägg, men tydligen var det så. Jag såg de två tidiga rösterna på mig och sen väntade jag medvetet till väldigt sent med att rösta för att se om det gick att rädda mig själv. Nu funkade det ju, och det blev bra, fick ut en ulv men kan ju inte direkt påstå att jag röstade pga av någon egentlig misstanke.

Jag tror inte att Niyama är ond, har svårt att se att en ulv lägger upp en annan till röstning. Det skulle kunna vara en ploj men tror att den skulle vara för riskfylld.

Cirkus, å andra sidan skulle kunna vara ond, och ha alibiröstat på ett sätt som sedan snöbollade oväntat. Kan också vara god.

Hemlig är antagligen god? - hon blev röstad på av Madalitso, som var ond och därför hade koll på vem som var vad. Dock kan det ju vara en alibiröst men är det inte riskabelt att lägga alibiröst först?

BSF och Mirtai är suspekta, de röstade ju båda på mig och tidigt. Dock kanske ovanligt att gå ut så tidigt och starkt om de är ulvar? eller så är det också en strategi för att inte verka ulviga?

GA, Heffa, och Breaktown (och Q, men det är moot) röstar på udda, antingen för att de är onda och ger varandra alibi (eller några av dem i alla fall) eller goda som inte vill avgöra något.

(tror jag fick med alla?)
 
Trots att borgmästaren hade fallit offer så samlades byborna plikttroget med ny glöd att utrota ulvarna.
Stod jämt upp mellan två deltagare men till slut vägde skålen över.
Någonstans hörs en viskning och lynchen är given.

Folket lynchar blacksmithfarm

Blacksmithfarm var Ängel

Natt DL 9.00
 
Rop till åskådarna:

Jag har en deltagare som inte är så pigg och önskar att ge bort sin roll till frivillig. Skicka pm om intresse finns!
 
Trots att borgmästaren hade fallit offer så samlades byborna plikttroget med ny glöd att utrota ulvarna.
Stod jämt upp mellan två deltagare men till slut vägde skålen över.
Någonstans hörs en viskning och lynchen är given.

Folket lynchar blacksmithfarm

Blacksmithfarm var Ängel

Natt DL 9.00

det här var ju skit

men det innebär att demonen måste ha röstat där för att få det lika
 
det här var ju skit

men det innebär att demonen måste ha röstat där för att få det lika

Håller med @Niyama - det där var ju inte direkt plus i din kant. Ser ut som om du blev räddad.

Å andra sidan finns ju risken att det stod mellan två goda och ulvarna vill få det att se ut som om Mirtai blev räddad- men jag säger som LenaH - det som ser ut som en ulv brukat vara en ulv.
Det gör väl att även glömmerallt lutar över åt sämre dager.

Själv känner jag mig som en idiot
 
Håller med @Niyama - det där var ju inte direkt plus i din kant. Ser ut som om du blev räddad.

Å andra sidan finns ju risken att det stod mellan två goda och ulvarna vill få det att se ut som om Mirtai blev räddad- men jag säger som LenaH - det som ser ut som en ulv brukat vara en ulv.
Det gör väl att även glömmerallt lutar över åt sämre dager.

Själv känner jag mig som en idiot
Jag blir ju lite rädd på var jag har dig nu :cautious: . Men absolut, det gör ju inte att mirtai lutar över åt det goda för mig precis.
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis1 röstar på breaktown

Madalitso varulv
Qitis1 borgmästare


DL 2
19.22 cirkus röstar på bsf
20.26 Niyama röstar på Mirtai

21:03 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
21.20 Mirtai röstar på hemlig

21.24 hemlig röstar på Mirtai
21.29 glömmerallt röstar på BSF
21.29 Heffaklumpen röstar på hemlig
21.30 Mirtai ändrar röst till BSF
21.30 Breaktown röstar på Mirtai
21.30 BSF ändrar röst till Mirtai

BSF ängel
 
Efter kvällens röster så tror jag ju som jag skrev att mirtai är ulv, glömmerallt kan absolut också vara det.
Niyama och breaktown är för mig goda så här långt nu.
Cirkus, ja...trodde jag visste var jag hade cirkus men känner mig mer osäker nu.
Heffaklumpen är jag fortfarande osäker på.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 991
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 919
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 624
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 912
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp