Ulvarna kommer till byn (varulvslek)

Både hon och Elo hade ju liknande funderingar och Elo fick ju sin första röst på sig med den teorin. Vad spelar det för roll egentligen om lyan försöker oss att tro att det är fler ulvar än det är?
Det spelar väl ingen roll om de försöker få oss att tro det, jag fattar inte ens syftet med att försöka få oss att tro det. Men om det ÄR fler än 3 från start så bör man ju ha det i åtanke så man inte missar när det är avgörande läge. Och eftersom Mada som vet skrev sådär så funderar jag på om det var 4, men med demonen blir det ju egentligen 5 och det vore jättemycket.
 
Niyama är alltid knepig, jag reagerade på samma sak som glömmerallt - Niyama har inte gnällt om demonen så mycket som förväntat - är det för att hon är på demonens sida? eller själva demonen? Inte avskrivet
Som jag skrev till GA, det är väl bara att gilla läget. De flesta som spelat mycket med mig vet redan vad jag tycker om omvandlingar. Hade ulvarna fått välja vem som omvandlas hade det väl varit nån poäng med att påtala det i hopp om att de inte skulle välja mig men här verkar det ju inte som ulvarna väljer.
 
Funderar på detta. Försökte Mada få oss att tro att det var fler ulvar än det är eller är det så illa att det är 4 från start? Nu fick vi ju ut en ulv direkt men annars skulle ju leken kunna ta slut väldigt snabbt med 4 ulvar varav en demon. Det är ju ganska mycket även utan en demon på 11 deltagare.

Men varför skulle en ulv vilja få de goda att tro att det är fler ulvar än vad det är? Vore det inte bättre med tvärtom om något, att få de goda att tro att det är färre ulvar, och sen dyker det upp en gubben i lådan? Fast egentilgen tänker jag som @cirkus att vad är det alls för poäng av ulvarna att göra så? Medvetet försöka få de goda att tro något annat alltså.
 
Men varför skulle en ulv vilja få de goda att tro att det är fler ulvar än vad det är? Vore det inte bättre med tvärtom om något, att få de goda att tro att det är färre ulvar, och sen dyker det upp en gubben i lådan? Fast egentilgen tänker jag som @cirkus att vad är det alls för poäng av ulvarna att göra så? Medvetet försöka få de goda att tro någon annat alltså.
Se nedan.
Det spelar väl ingen roll om de försöker få oss att tro det, jag fattar inte ens syftet med att försöka få oss att tro det. Men om det ÄR fler än 3 från start så bör man ju ha det i åtanke så man inte missar när det är avgörande läge. Och eftersom Mada som vet skrev sådär så funderar jag på om det var 4, men med demonen blir det ju egentligen 5 och det vore jättemycket.
 
Nu gick ju lynchen bra även om vi förlorade en viktig roll i käket. Turligt nog har vi ju en roll kvar som kan få info och jag hoppas att det går bra för denne framöver.

Jag funderar på varför jag fick två så tidiga röster, jag tycker väl inte att det var nåt jätteudda i mitt inlägg, men tydligen var det så. Jag såg de två tidiga rösterna på mig och sen väntade jag medvetet till väldigt sent med att rösta för att se om det gick att rädda mig själv. Nu funkade det ju, och det blev bra, fick ut en ulv men kan ju inte direkt påstå att jag röstade pga av någon egentlig misstanke.

Jag tror inte att Niyama är ond, har svårt att se att en ulv lägger upp en annan till röstning. Det skulle kunna vara en ploj men tror att den skulle vara för riskfylld.

Cirkus, å andra sidan skulle kunna vara ond, och ha alibiröstat på ett sätt som sedan snöbollade oväntat. Kan också vara god.

Hemlig är antagligen god? - hon blev röstad på av Madalitso, som var ond och därför hade koll på vem som var vad. Dock kan det ju vara en alibiröst men är det inte riskabelt att lägga alibiröst först?

BSF och Mirtai är suspekta, de röstade ju båda på mig och tidigt. Dock kanske ovanligt att gå ut så tidigt och starkt om de är ulvar? eller så är det också en strategi för att inte verka ulviga?

GA, Heffa, och Breaktown (och Q, men det är moot) röstar på udda, antingen för att de är onda och ger varandra alibi (eller några av dem i alla fall) eller goda som inte vill avgöra något.

(tror jag fick med alla?)
En ulv kan definitivt rösta på en annan ulv. Det är snarare inte ovanligt, tycker jag.
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis röstar på breaktown

Madalitso varulv
Qitis borgmästare


Ingen verkade försöka rädda Mada? Bara uddaröster på slutet förutom Elo som räddar sig själv. Som jag skrivit tror jag inte Elo är demonen då, men kan vara vanlig ulv. Iofs har demonen extrarösterna som gör att de kanske vill hålla den vid liv?

Mirtai lägger en tidig andraröst på Elo och kommenterar själv det men har migrän. I det läget skulle jag nog hellre lägga en förstaröst men jag är lite feg.
 
Jag måste rösta och tycker alla är jätteskumma just nu.

Niyama röstar på Mirtai
för att jag funderar på om hon vågade lägga en tidig andraröst för att hon är ond och la den på en god. Å andra sidan bli ju andraröster typ alltid granskade, men jag har inte så många bra idéer just nu.
 
Hm då ska vi se ska försöka gå igenom alla lite kort(har ont i huvudet så vi får se hur mycket jag orkar)

Blacksmithfarm här tycker jag ungefär som cirkus
breaktown Inget skumt här än så länge
cirkus Vettiga röstmotiveringar för såhär tidigt i leken
elo Tror spontant inte hon är ulv baserat på röstningen igår (utvecklar mer sen om jag orkar.)
Mirtai Tycker hon följer bsf röst väldigt enkelt igår, misstänkt
Niyama Hennes röst på mada talar till hennes fördel
Heffaklumpen Se tidigare inlägg
Hemlig att vilja ge upp bara(?) för att vi förlorar den starkaste goda rollen känns märkligt
 
Heffaklumpen - känns lite allmänt förvirrad

Niyama - la andra rösten på Madalitso igår och borde inte vara ond därför, men som jag skrev till Elo så drar sig inte ulvar för att rösta på varandra om det är där de hittar det skummaste - i alla fall de gånger jag varit i lyan.

Blacksmithfarm - kommer med lite vettiga tankar, men som alltid tycker jag hon gör det oavsett sida.

cirkus - har vettiga funderingar. Vill inte hålla henne ond just nu.

Elo - röstade med tredje rösten på mada. Vill inte hålla henne ond heller i nuläget, mycket pga det.

Breaktown - en sen röst på heffaklumpen. En ulv som smyger med tro?

glömmerallt - också en väldigt sen röst, på Niyama fast hon tycker att heffaklumpen var skummast. Gör att jag reagerar lite på glömmerallt.

Mirtai - har ingen aning om var jag har mirtai.



Har fullt upp med ungarna nu också så ska försöka smita på toa för att kunna gå igenom inläggen mer.
 
Om jag får gissa så blir jag käk nu 😅 Håller med om cirkus och Elo behövde ju rädda sig själv (dock bör ju inte Elo vara demonen, hade ju varit bättre om demonen lynchades än en vanlig ulv).
Håller inte med, för onda borde det väl vara bättre om en vanlig ond lynchas? den som blir demonad blir ju svårare att avlöja ju senare det sker? Dessutom har ju demonen extraröster.
 
Jag måste rösta och tycker alla är jätteskumma just nu.

Niyama röstar på Mirtai
för att jag funderar på om hon vågade lägga en tidig andraröst för att hon är ond och la den på en god. Å andra sidan bli ju andraröster typ alltid granskade, men jag har inte så många bra idéer just nu.
Jag tänker att om jag velat undvika att bli granskad hade jag inte lagt en andraröst.

svarar @glömmerallt också

jag hade läst leken med migrän och det enda jag hittade så tidigt var det jag röstade på. Såg som sagt att det redan fanns en röst där men klarade inte av att tänka om. Så valet blev att ändå rösta för att inte riskera missa.

fattar att det är misstänkt men jag smyger iaf inte med ;)
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis röstar på breaktown

Madalitso varulv
Qitis borgmästare
Tiden rinner iväg.
Och jag vet inte vad jag ska tro. Rösterna på slutet kommer snabbt, vilket gör det svårare att läsa ut något om dem, ga, elo, break och q röstar nästan samtidigt alla fyra.
Att Elo skulle rösta för att rädda sig känns inte orimligt att gissa, så breaks uteblivna räddning av mada kan peka på en god break. Eller så offras mada.
Cirkus är väl den troligaste alibiröten, men det känns dom att jag bara hämndrösta om jag röstar där.
Heffaklumpens röst sticker ut som lite lagom udda för en ulv. Det tillsammans med att hon snirrat in sig i sina tankar kring ängeln igår gör att min röst hamnar där idag.

Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
 
Elo - röstade med tredje rösten på mada. Vill inte hålla henne ond heller i nuläget, mycket pga det.
Det här resonemanget fattar jag inte riktigt? Varför skulle Elo vara god mycket på grund av att hon röstade ut Madalisto. Det är inte så att jag i sig har misstankar att Elo är ond, men förstår inte varför detta skulle göra henne god? Om Elo hade varit ulv och inte röstat på Madalisto hade det blivit lottning mellan de två och en ulv hade åkt oavsett. Nu kunde Elo rösta ut Madalisto och då skaffa sig alibi.
 
Håller inte med, för onda borde det väl vara bättre om en vanlig ond lynchas? den som blir demonad blir ju svårare att avlöja ju senare det sker? Dessutom har ju demonen extraröster.

Det där har du ju helt rätt i, jag har hittills tyckt att det låtit logiskt i tråden att Elo iaf inte borde vara demonen eftersom då borde ulvarna hellre velat haft ut demonen. Men det är ju såkklart tvärtom, att de borde vilja spara demonen.
 
Det här resonemanget fattar jag inte riktigt? Varför skulle Elo vara god mycket på grund av att hon röstade ut Madalisto. Det är inte så att jag i sig har misstankar att Elo är ond, men förstår inte varför detta skulle göra henne god? Om Elo hade varit ulv och inte röstat på Madalisto hade det blivit lottning mellan de två och en ulv hade åkt oavsett. Nu kunde Elo rösta ut Madalisto och då skaffa sig alibi.
Håller helt med dig. Ser inte heller hur det gör Elo godare?
 
Det här resonemanget fattar jag inte riktigt? Varför skulle Elo vara god mycket på grund av att hon röstade ut Madalisto. Det är inte så att jag i sig har misstankar att Elo är ond, men förstår inte varför detta skulle göra henne god? Om Elo hade varit ulv och inte röstat på Madalisto hade det blivit lottning mellan de två och en ulv hade åkt oavsett. Nu kunde Elo rösta ut Madalisto och då skaffa sig alibi.
intstämmer, .

Jag tycker dock att det ändå talar till hennes fördel för jag tänker att om jag varit i elos lägge och ond så hade jag lagt rösten på någon god som hade en röst sedan tidigare.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 939
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 626
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 916
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp