Ulvarna kommer till byn (varulvslek)

Håller med @Niyama - det där var ju inte direkt plus i din kant. Ser ut som om du blev räddad.

Å andra sidan finns ju risken att det stod mellan två goda och ulvarna vill få det att se ut som om Mirtai blev räddad- men jag säger som LenaH - det som ser ut som en ulv brukat vara en ulv.
Det gör väl att även glömmerallt lutar över åt sämre dager.

Själv känner jag mig som en idiot
Har samma tankar. Tänker, om Mirtai är god, varför skulle demonen slösa en röst på att rädda henne? 50 % chans/risk att Mirtai lynchats ändå och då hade det varit meningslöst om syftet var att goda Mirtai skulle se ond ut. Ett alternativ skulle kunna vara att de misstänkte att BSF var ängel eller siare, och därför ville lyncha henne hellre än Mirtai. BSF röstade först på Heffa, har inte det inlägget i huvudet men om Heffa är ulv, kan de ha fått för sig att hon var siad? Ängel bör de väl inte anat?

Men, om Mirtai är ond så fanns väl ingen anledning att inte använda extrarösten? Visst Mirtai blir misstänkt men de hade chans att få ut en god istället, som dessutom visade sig vara ängel...
 
Håller inte med, för onda borde det väl vara bättre om en vanlig ond lynchas? den som blir demonad blir ju svårare att avlöja ju senare det sker? Dessutom har ju demonen extraröster.
Som jag skrev nedan " Iofs har demonen extrarösterna som gör att de kanske vill hålla den vid liv?"
Eftersom ulvarna behöver vara fler än goda för att vinna tror jag att (om man inte tänker på extrarösterna) de hellre offrar demonen för att stå kvar på samma antal onda. Särskilt om de "bara" är 3 från början.
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis röstar på breaktown

Madalitso varulv
Qitis borgmästare


Ingen verkade försöka rädda Mada? Bara uddaröster på slutet förutom Elo som räddar sig själv. Som jag skrivit tror jag inte Elo är demonen då, men kan vara vanlig ulv. Iofs har demonen extrarösterna som gör att de kanske vill hålla den vid liv?

Mirtai lägger en tidig andraröst på Elo och kommenterar själv det men har migrän. I det läget skulle jag nog hellre lägga en förstaröst men jag är lite feg.

Tiden rinner iväg.
Och jag vet inte vad jag ska tro. Rösterna på slutet kommer snabbt, vilket gör det svårare att läsa ut något om dem, ga, elo, break och q röstar nästan samtidigt alla fyra.
Att Elo skulle rösta för att rädda sig känns inte orimligt att gissa, så breaks uteblivna räddning av mada kan peka på en god break. Eller så offras mada.
Cirkus är väl den troligaste alibiröten, men det känns dom att jag bara hämndrösta om jag röstar där.
Heffaklumpens röst sticker ut som lite lagom udda för en ulv. Det tillsammans med att hon snirrat in sig i sina tankar kring ängeln igår gör att min röst hamnar där idag.

Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
Jag skrev i inlägget nyss att jag inte kom ihåg BSFs röstinlägg och det var ju för att jag inte läst det. Men detta bör ju knappast tolkats som ett siarinlägg även om Heffa är ond? (Alltså, ang. teorin att lyan kan ha velat ha ut BSF hellre en än god Mirtai.)
 
Just nu är jag benägen att tro att cirkus är nåt på spåren om BSF och mirtai. Särskilt när de bägge tycks misstänka mig.

hemlig röstar på mirtai

Dels för att hon röstar på mig, men även för att hon ju av nån anledning väljer mig fast hon tror att jag och Elo är i lyan tillsammans.
Jag fattar inte vad du menar med att cirkus är nåt på spåren om BSF och Mirtai. Cirkus skrev ju:
Mirtai lägger en urenkel andraröst på Elo jättetidigt, nästan för skumt för att vara skumt. I DL1 liksom?
Jag tror att om Elo är god så är Mirtai eller bsf ulv. Misstänkt
Dvs att hon tror Mirtai eller BSF är ulv. Och hon valde BSF.
 
Som jag skrev nedan " Iofs har demonen extrarösterna som gör att de kanske vill hålla den vid liv?"
Eftersom ulvarna behöver vara fler än goda för att vinna tror jag att (om man inte tänker på extrarösterna) de hellre offrar demonen för att stå kvar på samma antal onda. Särskilt om de "bara" är 3 från början.



Jag skrev i inlägget nyss att jag inte kom ihåg BSFs röstinlägg och det var ju för att jag inte läst det. Men detta bör ju knappast tolkats som ett siarinlägg även om Heffa är ond? (Alltså, ang. teorin att lyan kan ha velat ha ut BSF hellre en än god Mirtai.)
Nej jag har också svårt att se det som ett siarinlägg

Angåendedemonen håller jag inte med men förstår hur du tänker.
 
Efter kvällens röster så tror jag ju som jag skrev att mirtai är ulv, glömmerallt kan absolut också vara det.
Niyama och breaktown är för mig goda så här långt nu.
Cirkus, ja...trodde jag visste var jag hade cirkus men känner mig mer osäker nu.
Heffaklumpen är jag fortfarande osäker på.
Du måste nog motivera varför du håller folk åt olika håll, eller har du gjort det innan?
 
Tja... hemlig har ett litet plus eftersom hon fick rösten av Madalitso, men kan såklart ha varit alibi.
Elo räddar sig med rösten på Madalitso, som nämnts tidigare bör hon i alla fall inte vara psykopat då lyan kanske kunnat vinna mer på att offra henne i så fall.
Ingen av de senare rösterna gör ngt för att rädda Madalitso ( tänker hemlig, glömmerallt och breaktown här) gör det dem goda eller är någon en passiv kollega?
Qitis röst på breaktown säger inte direkt något heller...

11 deltagare, vad har vi sagt? 3-4onda totalt? Troligare tre pga omvandlingen?
Då har vi två kvar i sådana fall...

Niyama känns spontant som mindre troligt ond, iom rösten på Madalitso, en andraröst när Elo redan hade 2 röster. Känns inte som en ulv. Om det nu inte skulle vara så att de tre är lyan. Men då hade väl inte Niyama behövt rösta på Madalitso?

Breaktowns röst är sen och udda, men vill minnas att hon agerat så både som ond och god, så just det säger mig inget om henne.

Funderar vidare....
@Niyama

Om ulvarna trodde bsf var siare så tror jag mer på att det var pga det här inlägget, Jag tänker om hon kanske var rätt ute om någon hon trodde var god?
 
@Niyama

Om ulvarna trodde bsf var siare så tror jag mer på att det var pga det här inlägget, Jag tänker om hon kanske var rätt ute om någon hon trodde var god?
Det känns väl som jag blev mest godförklarad där, och det är väl fler som skrivit nåt om att jag hålls som god pga den rösten? Iofs kanske det är onda som skrivit det 😅

Men om onda trodde att BSF var siare eller ängel skulle det kunna förklara extrarösten på henne även om Mirtai är god. Dock troligare att hon faktiskt är ond? Jag tycker inget pekar ut BSF som god specialroll?
 
I natten hörs ett fnitter i mörkret. Lyckad lynch tycker ulvarna som ger sig ut på jakt.
På morgonen möts byborna återigen av päls och dom söker sig fram genom husen för att se vem som saknas.
Upprop och inräkning sker.

Ulvarna käkar glömmerallt.

glömmerallt var bybo

Dag DL kl 21.00
(pga jag jobbar natt idag)
(förvarnar att det kommer vara en tidig natt dl redan kl 8 då jag sen kommer gå och lägga mig och sova)
 
Förstår att det faktum att jag överlevde natten inte gör mig mindre misstänkt heller :p

Nu är frågan om det var 3 eller 4 ulvar från början? Var det 4 så står det väl 4-3 till goda nu? Eftersom käken inte kan misslyckas (pga död ängel) är det viktigt att vi lynchar en ulv inatt.

Heffaklumpen/qitis (GA-hemlig)
Tycker det är svårt att säga så mkt om Heffa/q då aktiviteten inte varit så stor. Får se vad qitis kan bidra med :)

Niyama (Madalitso - mirtai)
Är aktiv och kommer med mycket teorier. Litar dock inte alls på henne. Vet att flera menar att hennes röst på Mada gör henne mindre misstänkt, för mig blir det nästan tvärtom när det gäller just Niyama

Cirkus (Madalitso - BSF)
Cirkus är väldigt aktiv och teoriar mkt. Hamnade helt fel i lynchen igår då hon valde mellan två goda (mig och BSF) men jag känner det mer som att hon är en god helt utan info är ond. En ond cirkus brukar spela mer slipat. Så jag har henne långt ner på listan just nu

Elo - (Madalitso - missar)
Jag tycker fortfarande att något skaver med Elo. Jag röstade på hemlig igår för att jag tyckte det fanns en koppling mellan dem, hade säkert fel i det (brukar ha fel i mina teorier ;) )Men godförklaringen av hemlig skaver fortfarande.

Breaktown (heffaklumpen/qitis - mirtai)
Har ingen riktig bild av break. La en sen röst på mig igår. Tyckte kanske att hon hängde på lynchen mot mig väl lätt? Hon finns med på min lista över potentiella ulvar iaf

Hemlig (cirkus - BSF)
Igår röstade jag på hemlig, och jag tyckte verkligen att hon kändes skum. Men å andra sidan brukar jag alltid tycka det. Nr jag läste om leken på morgonen fick jag lite samma känsla som av cirkus, att hon kan vara god utan info. De senaste lekarna när hemlig varit ond har hon varit grym, nu känns det mer som hon famlar lite?

Så sammanfattningsvis är det bland dessa jag framförallt kommer leta onda idag
qitis
Niyama
Elo
Breaktown
 
Så nu har jag sett att jag kommit in istället för Heffaklumpen (kram på dig @heffaklumpen hoppas du mår bättre snart)
Jag vakar ju på ett sto som nu gått 18 dagar över tiden så sover lite när jag kan och kollar till henne en gång i halvtimmen på nätterna så är fokuserad på henne

Har läst igenom leken en gång nu och slås av att alla verkar vara tveksamma till alla mer eller mindre.
har en fundering på om siaren hade otur första natten och siade mig (q1 ) och jag sedan blev käk? I så fall får vi hoppas den hade bättre tur inatt så den får vetskap om någon god eller ond

reflektionen kring första DL

jag funderar kring elo att hon kanske inte borde ha lagt en tredjeröst på Madalitso i dl1 om de är i lyan tillsammans?
Det borde ju varit bättre att lägga upp nån annan god mot madalitso i så fall (om elo skulle vara ond alltså) jag undrar om inte demonen la en av sina dolda röster i dl 1 för att försöka rädda madalitso dessutom
Då känns det ännu mindre troligt att elo är ond tycker jag då hon i så fall borde lagt upp någon god till två röster med lottning mellan tre (vad det syntes i röstningen ) medans extrarösten skulle läggas på den goda i det scenariot
Iofs fanns ju min gamla roll borgmästare kvar och kunde lagt en dold röst också (ingen visste ju att det var q1 som var bm )
Oavsett skulle det ändå bli lottning
Samtidigt vet man ju aldrig vad ulvar gör osv , man kan ju bara fundera över vad som är troligast iaf

cirkus lägger första rösten på madalitso. Kan vara en alibiröst eller så inte.

niyama lägger andrarösten på Madalitso så om Elo är god har jag svårt att se en ond Niyama lägga upp en kollega till lika mot en god
Likaså har jag svårt att se en ond niyama lägga upp en kollega till delad ledning med den andra om elo skulle vara ond
Så oavsett elos sida i leken tycker jag det talar för att niyama troligen kan vara god , annars är det riktigt högt spelat !

madalitso själv röstar på hemlig, röstar tidigt
Kan vara alibiröst men samtidigt vågat att lägga en sådan innan man ser vart röstningen tar vägen ?

Mirtai lägger en andraröst på elo och om elo är god så känns det onekligen lite ondvibbar av den rösten. Är elo ond känns det mindre troligt att Mirtai är ond tycker jag dock för i så fall borde hon inte lägga upp en kollega i ledning utan kunde valt en singelröst på en annan ist

hemlig lägger en uddaröst på cirkus säger inte så mycket mer än att hon inte lägger en tredjeröst på vare sig elo eller madalitso.

Samma gäller för glömmerallt som uddaröstar på niyama men hon vet vi ju nu var god så det behöver vi inte fundera över längre

Samt Breaktown som röstar på Heffaklumpen (numera jag q2

q1 röstade på breaktown och q1 vet ni också var god.

hemlig och /eller Breaktown kan vara antingen goda som inte ville avgöra eller onda som inte heller ville avgöra
 
Nu är frågan om det var 3 eller 4 ulvar från början? Var det 4 så står det väl 4-3 till goda nu? Eftersom käken inte kan misslyckas (pga död ängel) är det viktigt att vi lynchar en ulv inatt.

Jag har fullt upp med jobb så kommer nog inte hinna läsa tråden och skriva teorier mer ordentligt förrän senare idag men måste ju ändå reagera på att du uppenbarligen verkar nattaktiv :sneaky: :p
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis1 röstar på breaktown

Madalitso varulv
Qitis1 borgmästare


DL 2
19.22 cirkus röstar på bsf
20.26 Niyama röstar på Mirtai

21:03 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
21.20 Mirtai röstar på hemlig

21.24 hemlig röstar på Mirtai
21.29 glömmerallt röstar på BSF
21.29 Heffaklumpen röstar på hemlig
21.30 Mirtai ändrar röst till BSF
21.30 Breaktown röstar på Mirtai
21.30 BSF ändrar röst till Mirtai

BSF ängel
Glömmerallt bybo
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 939
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 626
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 916
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp