Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

Uppdatering

Teamets nästa uppdrag var att beslagta ett paket från ett tåg. Paketet innehöll något som det skumma företaget Cybertech skulle leverera till Hydras underhuggare Ian Quinn. För att ha koll i lite olika vagnar delade de upp sig två och två under täckmantlar, men snart började allting gå fel... det verkade som att Cybertechs vakter visste att de skulle vara där! För att slippa undan tvingades nästan hela teamet hoppa av tåget och snart var det bara Skye kvar, och hon bestämde sig för att följa efter för att se vart paketet skulle levereras och invänta förstärkning. Men när hon fick se Mike Peterson, en man med superkrafter som Teamet samarbetat med förut kunde hon inte låta bli att gå in i huset. Hon sköt ner en vakt med en bedövningspistol men var inte beredd på att Quinn skulle vara så snabb på avtryckaren... När de andra kom fram var det redan för sent för Skye.

cirkus var Spionen - Skye

 
Nä, jag vet inte, det var det enda skumma jag hade snappat upp men var för tveksam för att rösta där och ville inte rösta på en återvändare med något så svagt. Men som LL eller god tänker jag "ulvarna kan ha otur vid ätning" inte "man".
Men mig röstade du minsann på! :mad:

:D En ungefär lika stark röst som min på @Hedinn ... :p
 
Uppdatering

Teamets nästa uppdrag var att beslagta ett paket från ett tåg. Paketet innehöll något som det skumma företaget Cybertech skulle leverera till Hydras underhuggare Ian Quinn. För att ha koll i lite olika vagnar delade de upp sig två och två under täckmantlar, men snart började allting gå fel... det verkade som att Cybertechs vakter visste att de skulle vara där! För att slippa undan tvingades nästan hela teamet hoppa av tåget och snart var det bara Skye kvar, och hon bestämde sig för att följa efter för att se vart paketet skulle levereras och invänta förstärkning. Men när hon fick se Mike Peterson, en man med superkrafter som Teamet samarbetat med förut kunde hon inte låta bli att gå in i huset. Hon sköt ner en vakt med en bedövningspistol men var inte beredd på att Quinn skulle vara så snabb på avtryckaren... När de andra kom fram var det redan för sent för Skye.

cirkus var Spionen - Skye

Ämen vafan!
 
Well shit.
Angaende att jag skrev "man" sa syftade jag pa att vi kan ha extrem otur som nu. Sa aven om det ar fa onda (3) sa nu ar vi en bra speciallroll down. Och risken ar ju att ytterliggare en god faller inatt om inte angeln gor ett bra jobb
 
DL1

21.07 bollen__ röstar på Poisonous
21.26 LenaH röstar på Hedinn
21.32 Cirkus röstar på paddington
21.42 qitis röstar på bollen__
21.53 Mirtai röstar på cirkus
21.56 Hedinn röstar på cirkus
21.59 Karamelldrottningen röstar på qitis
21.59 poisonous rostar pa Bollen_
21.59 Niyama röstar på LenaH
22.00 Paddington röstar på Cirkus

lenis missar men har inte hittat leken än
cirkus
lynchas var spion
dagens sista insats från mig
 
eller ja kanske inte dagens sista insats :angel:
en tanke som bubblar upp är ju ändå poisonous andra röst på bollen__ när cirkus redan hade två (som bevisad god) - det kan vara en ond som lägger upp en till god för möjlig lottning i det läget eller så är det en god som röstar på det mest misstänkta so far - eller så är det fårulven som vet att det inte betyder något om den lägger upp en lyamedlem till en synes lottning i det läget av leken? :cautious: rösten kom en minut innan dl så inte omöjligt i mina tankar iaf:idea:
 
Jag forstod nog att det skulle se misstankt ut. Men jag trodde jag hade en timme till, men kom pa att leken ar en timme fore mig. Och bollens rost pa mig gav mig lite panik sa jag fick slanga i hop en snabb rost.
 
Uppdatering

Det verkade som att det började gå SHIELDS väg - de hade lyckats avslöja en av Hydras agenter. John Garrett hade blivit tillfångatagen och transporterades till SHIELDs fängelse av Agent Victoria Hand och några vakter. Men med på planet fanns även förrädaren Grant Ward, och när Hand gav order om att skjuta ner Garrett tog Ward istället chansen och dödade både henne och vakterna istället.

qitis var Bybo - Agent Victoria Hand

 
Uppdatering

Det verkade som att det började gå SHIELDS väg - de hade lyckats avslöja en av Hydras agenter. John Garrett hade blivit tillfångatagen och transporterades till SHIELDs fängelse av Agent Victoria Hand och några vakter. Men med på planet fanns även förrädaren Grant Ward, och när Hand gav order om att skjuta ner Garrett tog Ward istället chansen och dödade både henne och vakterna istället.

qitis var Bybo - Agent Victoria Hand

heja goda !
 
Stackars qitis.
Sa qitis var god. Hon rostade pa bollen_ i forsta lynchen. Vilket i och for sig kanske inte sager jattemycket men anda en reflektion. Att antingen tog lyan ut qitis for att hon var nagat pa sparen, eller sa ar det en tillfallighet for att rikta misstankar mot just bollen_
 
Jag är tillbaka och har inte läst in mig. Men jag kommer såklart att gå efter dom som röstade på mig i första hand. Ja det må vara enkelt men jag vet att jag läste några saker jag reagerade på innan jag dog
 
Paddington röstar på Cirkus för dels tycker jag det står ut att hon och Lena för samma resonmang men röstar på olika personer (är de ihoppratade?) Sedan förstår jag inte vad hon menar om att ta upp jägaren i inlägget om mig - jag har väl inte pratat om jägare?

Bara en sån sak som att 1. tro att vi är ihoppratade och 2. det måste innebära ulveri när det finns tvillingar reagerar jag på.

Dessutom inlägget handade inte bara om dig - det handlade om Hedinn - först hade jag dessutom röstat på henne men sen ändrade jag mig när LenaHs post kom för jag ville inte lägga en andraröst.

Kollar du dessutom på tiderna och tar i beaktandet det faktumet att jag faktiskt satt i stallet med mobilen hade du nog kunnat fatta att de där två inläggen var skrivna var och den för sig och hade ingen koppling. Och OM vi hade varit ulvar, tror du att vi hade gjort så då? Inte en chans säger jag. Nu vet vi dessutom att cirkus1 inte var ulv utan spion. Jag tror att jag blev utröstad i den rollen för att ulvarna fattade att jag hade specialroll - antingen jägare som inte vågat spåra än (som jag ju indikerade) eller spion som mer eller mindre sa åt jägaren att ligga lågt en stund.
 
Stackars qitis.
Sa qitis var god. Hon rostade pa bollen_ i forsta lynchen. Vilket i och for sig kanske inte sager jattemycket men anda en reflektion. Att antingen tog lyan ut qitis for att hon var nagat pa sparen, eller sa ar det en tillfallighet for att rikta misstankar mot just bollen_
Varför skulle misstankarna gå mot bollen pga av att qitis var god?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 826
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 668
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 415
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
17 039
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp