Bukefalos 28 år!

Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Ang. Vira så tycker jag att hon teorier klokt hon har bl.a. resonerat kring mig och varför jag inte blev misstänkt- lyan vill att det ska se ut som en räddning.. q citerade bra här ovan.

@Hedinn
 
Aliisa
Blacksmithfarm
Cirkus
Elo
Fio
Hedinn
Niyama
Qitis
Snurrfian
Vira

Är det här alla som är kvar?
Vi har fem i lyan?
Om Aliisa, qitis och vira är goda pga typ info eller nåt, och jag är god, så återstår följande:

Blacksmithfarm
cirkus
Elo
fio
Niyama
Snurrfian

Då är det bara en av de här som är god?
Spännande. Inte för att det gör nån skillnad för utgången idag, men för skojs skull... Ska äta middag först bara. :D
 
Aliisa
Blacksmithfarm
Cirkus
Elo
Fio
Hedinn
Niyama
Qitis
Snurrfian
Vira

Är det här alla som är kvar?
Vi har fem i lyan?
Om Aliisa, qitis och vira är goda pga typ info eller nåt, och jag är god, så återstår följande:

Blacksmithfarm
cirkus
Elo
fio
Niyama
Snurrfian

Då är det bara en av de här som är god?
Spännande. Inte för att det gör nån skillnad för utgången idag, men för skojs skull... Ska äta middag först bara. :D
När blev @Aliisa god menar du? Jag tycker snarast att hon försöker hinta om att hon har en god roll men jag vet inte om det verkligen gör henne god? Jag är relativt säker på att @qitis är god och det gör att jag även tror att @Blacksmithfarm och @Vira är goda.
Är vi helt säkra på att det är fem i lyan? Det känns visserligen rimligast men ändå?
 
Lika övertygad som jag är på att @qitis är god så tror jag att fårulvens röst hamnade på iiantazie, men det är svårare att säga var den las i leken. Det kan vara någon som faktiskt röstade på iiantazie i leken också men det kan även vara @Elo som la en udda röst på GA, eller @cirkus udda röst på Aliisa eller någon av rösterna på Hedinn men det tror jag mindre på, möjligtvis @Aliisa s röst då. Så den övertygelsen var inte till mycket nytta ändå. :(
 
Lika övertygad som jag är på att @qitis är god så tror jag att fårulvens röst hamnade på iiantazie, men det är svårare att säga var den las i leken. Det kan vara någon som faktiskt röstade på iiantazie i leken också men det kan även vara @Elo som la en udda röst på GA, eller @cirkus udda röst på Aliisa eller någon av rösterna på Hedinn men det tror jag mindre på, möjligtvis @Aliisa s röst då. Så den övertygelsen var inte till mycket nytta ändå. :(

Men vänta lite nu? Jag skrev detta som en fråga tidigare typ. Säger du vad jag tror du säger? Att du är en person utöver dessa 3 som typ "vet" att dom är goda?

Nej men jag har oxå mina tankar om att dessa är goda, även om jag inte kan vara 100% säker. Det hade känts bättre om någon mer utöver just ni 3 som verkar vara sammansvetsade hade gått i god för eran godhet. Men jag förstår att det är svårt med så lite info ute i tråden. Det verkar ju bara vara ni 3 som fått alla spionrader då dessutom 🤔
 
Men vänta lite nu? Jag skrev detta som en fråga tidigare typ. Säger du vad jag tror du säger? Att du är en person utöver dessa 3 som typ "vet" att dom är goda?
Vet vet man väl aldrig innan leken är över men jag tycker att @qitis resonerar på ett sätt som gör att jag anser att det finns goda grunder att anta att hon är god. Qitis i sin tur verkar lita fullt ut på bsf och Vira och med det lilla jag vet så väljer jag att lita på qitis för det är det som känns rimligast just nu. Men jag kan vara upplurad på läktaren som vanligt. :cautious:
 
Hm det måste jag kika på, jag tycker mest att folk har ifrågasatt att hon har hintat om en god roll?
Kanske? Jag får inte riktigt ihop det.

En grej jag tänker på är ju den där missen LL gjorde, om nån extra spionrad, och andra sidan skulle kompenseras för det. Jag antar att det innebär att lyan har fått en spionrad, plus att det kommit ut en extra på goda sidan, oavsett vilken som var misstaget? Gissar att det är en sån kompensering som skett i alla fall.

Det innebär i så fall att ulvarna har lite extra koll och lätt kan hålla någon specialroll om ryggen och därmed spela annan god specialroll, utan att någon riktigt kan protestera mot det? Sen vet jag inte hur mycket säker koll goda lyan har på roller heller, de borde väl också kunna ha skickat nåt till någon ulv?
 
Kanske? Jag får inte riktigt ihop det.

En grej jag tänker på är ju den där missen LL gjorde, om nån extra spionrad, och andra sidan skulle kompenseras för det. Jag antar att det innebär att lyan har fått en spionrad, plus att det kommit ut en extra på goda sidan, oavsett vilken som var misstaget? Gissar att det är en sån kompensering som skett i alla fall.

Det innebär i så fall att ulvarna har lite extra koll och lätt kan hålla någon specialroll om ryggen och därmed spela annan god specialroll, utan att någon riktigt kan protestera mot det? Sen vet jag inte hur mycket säker koll goda lyan har på roller heller, de borde väl också kunna ha skickat nåt till någon ulv?

Jag är övertygad om att goda lyan har excellent koll faktiskt men du verkar veta en hel del om vad lyan vet ?
 
Aliisa
Blacksmithfarm
Cirkus
Elo
Fio
Hedinn
Niyama
Qitis
Snurrfian
Vira

Är det här alla som är kvar?
Vi har fem i lyan?
Om Aliisa, qitis och vira är goda pga typ info eller nåt, och jag är god, så återstår följande:

Blacksmithfarm
cirkus
Elo
fio
Niyama
Snurrfian

Då är det bara en av de här som är god?
Spännande. Inte för att det gör nån skillnad för utgången idag, men för skojs skull... Ska äta middag först bara. :D
Så ett alternativ till det här är att Blacksmithfarm är god, men inte Aliisa?


Aliisa
cirkus
Elo
fio
Niyama
Snurrfian

För mig ser ju Snurrfian ut som en god, som faktiskt vill se ett resultat och kunna utläsa något av den här röstningen. Ulvarna borde rimligtvis haka på och rösta ut mig för att vinna. I så fall kan jag ta bort Snurrfian från listan ovan, och om det är fem i lyan borde den se ut såhär:


Aliisa
cirkus
Elo
fio
Niyama

Vore rimligt med Niyama, för hon har misstänkt mig alldeles för lite egentligen. :rofl: Elo och cirkus tycker jag båda har varit väldigt anonyma, så fullt möjligt att de smugit med lite lagom. Aliisa och fio, högst oklara. Är det bara fyra är det nog en av dem som är god också? Fio tycker jag ändå teoriat en del, men det kan hon ju göra oavsett.
 
Kanske? Jag får inte riktigt ihop det.

En grej jag tänker på är ju den där missen LL gjorde, om nån extra spionrad, och andra sidan skulle kompenseras för det. Jag antar att det innebär att lyan har fått en spionrad, plus att det kommit ut en extra på goda sidan, oavsett vilken som var misstaget? Gissar att det är en sån kompensering som skett i alla fall.

Det innebär i så fall att ulvarna har lite extra koll och lätt kan hålla någon specialroll om ryggen och därmed spela annan god specialroll, utan att någon riktigt kan protestera mot det? Sen vet jag inte hur mycket säker koll goda lyan har på roller heller, de borde väl också kunna ha skickat nåt till någon ulv?
Det är svårt att veta vad som är ute, jag hoppas att den goda lyan har koll på vilka som kan tänkas vara ulvar och antingen inte har skickat till dem eller skickat info som inte är till någon nytta för de onda men desto större nytta för de goda. Kompletteringen skrämmer mig dock lite, den kanske inte den goda lyan kunde styra över vilken info som gick iväg och till vem.
 
Aliisa
Niyama
Hedinn
qitis
Vira
fio
Blacksmithfarm
Elo
cirkus
Snurrfian
Hedinn

Fyra eller fem onda, rimligtvis fem. Frågan är bara vilka.

Blacksmithfarm är jag fortfarande misstänksam mot, tycker att det är skumt att hon försvarade sig så. Men det kanske hon brukar göra?
Hedinn är min högst misstänkta. Inte särskilt grävande. Jag håller nog med om vad övriga som röstat på henne skriver, och att vi bör samla rösterna. Kommer nog rösta där idag.
Qitis verkar komma med vettiga trovärdiga teorier. Tror hon är god, men hon kan luras.

Så för att samla rösterna, Aliisa röstar på Hedinn
 
Röstlista DL 5 kl 21.30

08.51 qitis röstar på Hedinn
14:53 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
17.50 cirkus röstar på Hedinn
18.15 Vira röstar på Hedinn
20:48 Aliisa röstar på Hedinn

Hedinn 5
 
Jag blir inte så mycket klokare fast jag försöker gå tillbaka i leken och läsa, jag litar på @qitis och vi behöver verkligen samla våra röster för att ha chans att vinna. Snurrfian röstar på Hedinn eftersom jag tror att hon är ulv som har smugit under radarn. Jag tror att resten av lyan består av Aliisa, Cirkus, Niyama och som femte Fio. Men jag kan lika gärna vara bortlurad igen.:crazy:
 
Vet vet man väl aldrig innan leken är över men jag tycker att @qitis resonerar på ett sätt som gör att jag anser att det finns goda grunder att anta att hon är god. Qitis i sin tur verkar lita fullt ut på bsf och Vira och med det lilla jag vet så väljer jag att lita på qitis för det är det som känns rimligast just nu. Men jag kan vara upplurad på läktaren som vanligt. :cautious:

Nä okey, så du "vet" inte utan du väljer bara att lita på q och resten. För det kändes ett tag som om du visste och då tycker jag det är konstigt att den infon inte kommit fram tidigare bara, om du nu är god dvs!
 
Jag saknar @Aliisa och @Niyama idag? Månne avvaktar de för att de är ulvar och vill kunna avgöra i slutet ifall goda inte samlar sina röster?
Jag tänker att det generellt är lite rimligt att ulvarna avvaktar lite i början och diskuterar hur de ska rösta, ja, och hur de lägger upp det nu när allt är så avgörande hela tiden! Utom fårulven förstås, som kan rösta lite när som helst. Eller så bestämde de sig redan igår för att offra Hedinn. Eller så är Hedinn psykopaten. Eller så är Hedinn god och vi/jag har fel. Men jag hoppas och tror inte det!
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 358
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 577
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 452
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 095
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp