Bukefalos 28 år!

Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Va? Varför skulle fårulven lägga sin dolda röst på Niyama som jag tror är ond?
Det var inte så jag menade, poängen var att det är svårt att veta hur röstningen skulle sluta.

Nu är nog Hedinn min huvudkandidat till fårulv(se tidigare teorier) men allmänt så tror jag vinstmöjligheterna är små nu vi har ju inte fått ut en enda ond.:arghh:
 
Jag har inte lurat någon, dock är jag väl lika kass som vanligt. Börjar dock bli övertygad om att vira sitter i lyan.

Eller så ska jag bara hålla käften och låta de som fattar nåt lösa det här. 🙃
Du är verkligen inte på goda sidan det har jag ju misstänkt starkt ett tag nu men nu kan jag känna att jag vet. Efter diverse inlägg och resultatet av denna lynchen.
Vi får hoppas att ängeln fixar detta. Har förtroende för att den kan det !
 
Det var inte så jag menade, poängen var att det är svårt att veta hur röstningen skulle sluta.

Nu är nog Hedinn min huvudkandidat till fårulv(se tidigare teorier) men allmänt så tror jag vinstmöjligheterna är små nu vi har ju inte fått ut en enda ond.:arghh:
Håller delvis med om att det var svårt, men jag bedömde det som rätt osannolikt att röstningen skulle gå som jag ville i och med att det är de onda som kan hålla på och trixa.

Håller tyvärr helt med om det sistnämnda, men det hade ju varit skojigt att få ut EN ulv i alla fall :crazy:
 
Vad tänker du om BSF?
Alltså, jag vet inte längre! Jag höll ju inte med om röstmotiveringarna som kom mot henne tidigare i leken, sen dess har hon ju inte direkt varit i rampljuset och det är inget jag direkt reagerat på. Men behöver nog kolla närmre, antar jag.

Fördelen är att jag imorgon lär kunna sitta vid dator för första gången den här leken, vilket underlättar enormt om man ska gå igenom någons inlägg.

Om inte folk är så övertygade om att rösta ut mig imorgon så vi lika gärna kan speeda upp leken nu. :rofl:
 
Har precis kommit tillbaka och försöker läsa ikapp. Tur att jag la en tidig röst.

Dock är jag inte jättenöjd med att ni lyckades lyncha en god till :(

Ulvarna är riktigt bra på att gömma sig, verkar det som :arghh:
 
Varför tror du att glömmerallt sitter i lyan?

Pga min röstmotivering igår. Jag sitter på mobilen och kan inte ta fram exakt. Men tazie bortsåg från GA s enkla röst när hon själv gjorde en enkel röst på samma tema. Idag röstade GA på tazie först och jag trodde det var en alibiröst så jag röstade där för att se vad dom skulle hända.

Nu hade jag fel om tazie uppenbarligen 🙄
 
Uppdatering Natt-DL 4:

Efter olyckan(?) med Signes fall och de tappade kakorna får deltagarna stränga förmaningar om att plocka undan efter sig ordentligt.
"Hade ni jobbat för mig och slängt grejer omkring er på det här sättet så hade ni fått sparken på studs!" Förmanar Paul strängt medan Mary nickar instämmande.
"Nå," inflikar Idahoe "med bara 11 bagare kvar så har ni ju åtminstone gott om plats så det ska ni nog klara av. Men nu är det dags för nästa tekniska utmaning! Domare, några sista ord innan ni lämnar oss?"
Mary hummar fundersamt "hmm, ja det här receptet är rätt enkelt frånsett en svårighet, så kom ihåg att förbereda för den."
"Och försök inte gömma era misstag under för mycket dekor ovanpå, vi vill ha lagom mycket dekoration bara!" Lägger Paul till innan de lämnar tältet.
Idahoe klappar sig på magen och slickar sig om munnen "Ni ska göra en av mina julfavoriter som barn, mandelmusslor med björnbärssylt och grädde! Vi vill se 12 hela, jämnt gräddade musslor fyllda med en hemgjord björnbärssylt och vispad grädde. Ni har en timme på er, klara, färdiga, BAKA!"
Den här gången känner alla deltagare åtminstone till bakverket, även om Milla med flera muttrar om att receptet återigen verkar sakna majoriteten av instruktionerna. "Gör sylten, grädda musslorna, dekorera" är tydligen lite väl vagt för vissa även om det verkar rätt enkelt i övrigt.
Snart visar sig svårigheten som Mary pratade om, att få ut de spröda kakorna ur metallformarna de gräddades i är lättare sagt än gjort. Sara och några till insåg att man behövde olja in formarna innan gräddningen, något som Sara för att vara snäll väste ur mungipan till Milla.
Men, tricket är att bara olja formarna väldigt sparsamt, något Milla missade. Hennes kakor lossnade förvisso ur formen, men några spröda musslor med en fördjupning i att ha sylten och grädden i blev det ju inte. Eftersom kakdegen inte kunde klänga sig fast i formarnas kanter när de var för oljiga så blev resultatet små platta stenhårda hockeypuckar, som sylten och grädden bara rann av direkt...
Milla fick därför, föga förvånande, sämst poäng på bedömningen och fick lämna tävlingen.

Glömmerallt var Milla, bybo


Dag-DL 5 kl 21.30

Natt-DL 5 kl 08.00
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 536
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 090
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 902
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp