Ulvlek: Kampen om semestern

Ja det gick snabbt och det är därför jag inte tror att hon är i lyan

Åh andra sidan kanske det var meningen? Det känns som du är lite snabb med att godförklara Snurris. Även som ond vill man vara kvar och att då rösta på en annan med fler röster för att skydda sig själv är varken konstigt för goda eller onda.
 
Åh andra sidan kanske det var meningen? Det känns som du är lite snabb med att godförklara Snurris. Även som ond vill man vara kvar och att då rösta på en annan med fler röster för att skydda sig själv är varken konstigt för goda eller onda.

Vad jag menar är att det är väldigt få som ens reagerar på en räddningsröst, för vi är ju själviska och vill vara kvar så länge som möjligt. Oavsett roll.
 
Ovan är alla röster på @Artline .

Det som sticker ut mest i mina ögon är dels @Sasse som i princip lägger en röst på Artline för att Artline har feltolkat Sasses inlägg. Och på grund av att Artline la en bop röst såpass sent. Jag vet inte, det känns som en massa halmstrån som famlas efter. När det är svårt att lägga en förstdagsröst och dessutom var Artline i den första tredjedelen att rösta och oftast är det lättare att lägga en röst när det börjat komma igång.
Artline var förvisso i den första tredjedelen, men hon röstade 21.13 vilket är rätt sent ändå, och röstade i mitt tycke svagt (bop) med tanke på att det ändå kommit in en del teorier under dagen.

Nu var hon bevisligen inte ond, men nog kan jag tycka att hon hade kunnat vara det pga ovan. Och - gäller inte samma sak för alla (goda) som för Artline? Svårt att rösta första dagen och man får ta vad som ser mest misstänkt ut. Nu visade det sig ju att Artline visst misstolkat mitt inlägg, men i min erfarenhet kan ulvar lätt ”felläsa” för att de dels kanske inte läser så noggrant, och dels vill så diffusa misstankar. Det hon skrev stämde inte med vad jag skrivit tidigare, och därför lade jag min röst där.
 
Tillägg @Ferrari. Jag skrev tidigare under dagen att det jag tyckte var mest misstänkt under dagen var andra och tredjerösten (minns inte på rak arm vem som röstade) som bopade på olika (inaktiva) användare, trots att det ändå kommit in en del teorier under dagen. Jag tycker det är att göra det lite väl lätt för sig att rösta på det sättet. Och sedan kommer då Artline in och lägger ännu en bop, när det kommit in ännu mer teorier från andra... och dessutom ”felläser” vad jag tidigare skrivit.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker inte det var så stort hopp att rösta på Artline istället för någon av de andra två pga lätta röster från de inblandade. Nu kan ju även min röst räknas in som lätt med tanke på vilken uppmärksamhet Artline fick, men jag står fast vid att det generellt är skumt med deltagare som bopar när det ändå kommit in en del teorier och de, om inte kunnat rösta utan bop, så åtminstone ha en bättre motiverad bop.

Den sena bopen, när det torde finnas annat, och att hon felläst/misstolkat inlägg jag skrivit var vad som fick mig att rösta där istället för någon av de andra två jag skrivit om i tidigare inlägg.

Sorry om något blev rörigt. För tidigt för mig :D
 
@Snurrfian la en "räddningsröst", men däremot så tycker jag att Snurrfian gjorde en för stor sak av att Artline la en röst på henne i ett försök att rädda sig själv. Och sen gör hon samma sak själv. Jag vet inte riktigt.
Va? Gör jag en stor sak av att Artline la en röst på mig? Jag konstatera att det verkar som om att artline tänkte rösta på mig och för att rädda mig själv var jag tvungen att rösta på henne trots att jag tyckte att lenah var mer skum. Artline hade inte ens röstat på mig innan jag la min röst. Utan det var lenah som la andra rösten på mig.
Det känns lite som om du försöker skriva om händelseförloppet nu?
 
Men kände onda fen och lyan till varandra? Har för mig jag läste att de inte gjorde det, åt nåt håll. Så då är ju inte hintar nödvändiga eftersom onda fen inte vet vilka den ska hinta till.
Jag tänker som Hedinn här, att även om dom inte känner till varandra så kan de väl försöka hinta allmänt för att hitta varandra? Sen är jag ju också medveten om att det är sällan någon faktiskt hintar på det sättet, och att när någon gör det brukar ingen fatta ändå.
 
Va? Gör jag en stor sak av att Artline la en röst på mig? Jag konstatera att det verkar som om att artline tänkte rösta på mig och för att rädda mig själv var jag tvungen att rösta på henne trots att jag tyckte att lenah var mer skum. Artline hade inte ens röstat på mig innan jag la min röst. Utan det var lenah som la andra rösten på mig.
Det känns lite som om du försöker skriva om händelseförloppet nu?

Jag missade detta "Ännu mer fundersam blir jag när @Artline verkar fundera på att rösta på mig, kan det vara så att lyan just visat sig och försöker sig på en kupp första dagen? "

Verkar fundera...

Men men, man ska inte teoria mitt i natten xD
 
Allmänt tänker jag att det är svårt att utläsa något från förstadagsröster. Men nog känns det lite konstigt att art fick så många röster dl 1? Känns annars som folk brukar tycka det är illa nog att lägga röst nummer 2 på någon....
 
Allmänt tänker jag att det är svårt att utläsa något från förstadagsröster. Men nog känns det lite konstigt att art fick så många röster dl 1? Känns annars som folk brukar tycka det är illa nog att lägga röst nummer 2 på någon....
Det gick väldigt fort på slutet, så jag misstänker att en del, åtminstone inte jag, hann se att det ramlade in flera röster. Jag trodde att det skulle bli lottning mellan oss två.
 
Det gick väldigt fort på slutet, så jag misstänker att en del, åtminstone inte jag, hann se att det ramlade in flera röster. Jag trodde att det skulle bli lottning mellan oss två.
Varför just mellan dig och Artline? Om du missade att det ramlade in flera röster på Artline, så antar jag att du missade Mirtai och Qitis röster? Även Sasses om du trodde det skulle bli lottning mellan dig och Art, för då trodde du i så fall att du la andra på Art, när du hade två. I det scenariot hade även Idahoe två röster, för Art hade inte ändrat sin än. Varför då inte lägga en tredjeröst på Idahoe istället för en andraröst på någon annan, om syftet var att rädda dig själv?

DL1

Ferrari röstar på bollen_

Snurrfian röstar på Lobelia
hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline

bollen__ och Madalitso missar
 
Det gick väldigt fort på slutet, så jag misstänker att en del, åtminstone inte jag, hann se att det ramlade in flera röster. Jag trodde att det skulle bli lottning mellan oss två.
Visst, det är stressigt på slutet, men samtidigt så var det inte så att alla rösterna på art kom samtidigt, där är några minuter mellan, så man hade kunnat upptäcka att art började få många röster och har man då inte en väldigt klar teori känns det dumt att lägga fler röster på någon dl 1, och jag tycker väl knappast att någon av rösterna på art igår hade särskilt starka teorier.
 
Varför just mellan dig och Artline? Om du missade att det ramlade in flera röster på Artline, så antar jag att du missade Mirtai och Qitis röster? Även Sasses om du trodde det skulle bli lottning mellan dig och Art, för då trodde du i så fall att du la andra på Art, när du hade två. I det scenariot hade även Idahoe två röster, för Art hade inte ändrat sin än. Varför då inte lägga en tredjeröst på Idahoe istället för en andraröst på någon annan, om syftet var att rädda dig själv?

DL1

Ferrari röstar på bollen_

Snurrfian röstar på Lobelia
hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline

bollen__ och Madalitso missar
Men artline skrev att hon tänkte ändra sin röst från Idahoe så då hade jag fått tre röster eftersom jag redan hade två, hemlig och lenah. Alltså var den enda lösningen som jag såg det för mig att rösta på artline som då hade två röster, cirkus och Sasse. Det handlar om minuter på slutet och det var väldigt segt med uppdateringen. Det syns exempelvis på att hemlig missade att qitis hade röstat, jag missar att hon gör ett tillägg osv.
 
Visst, det är stressigt på slutet, men samtidigt så var det inte så att alla rösterna på art kom samtidigt, där är några minuter mellan, så man hade kunnat upptäcka att art började få många röster och har man då inte en väldigt klar teori känns det dumt att lägga fler röster på någon dl 1, och jag tycker väl knappast att någon av rösterna på art igår hade särskilt starka teorier.
Jag kan hålla med om att @qitis och @Mirtai borde ha kunnat hitta antingen bättre anledningar eller röstat på någon annan.
 
Men artline skrev att hon tänkte ändra sin röst från Idahoe så då hade jag fått tre röster eftersom jag redan hade två, hemlig och lenah. Alltså var den enda lösningen som jag såg det för mig att rösta på artline som då hade två röster, cirkus och Sasse. Det handlar om minuter på slutet och det var väldigt segt med uppdateringen. Det syns exempelvis på att hemlig missade att qitis hade röstat, jag missar att hon gör ett tillägg osv.
Då förstår jag, gick bara efter röstlistan, hade inte koll på att Artline skrivit att hon tänkte ändra rösten. :)
 
Mja, jag vet inte om jag tycker det är så märkligt att rösta på den som har flest röster - om det är det som är mest skumt i ens tycke, även om en inte hunnit vara så aktiv, varför inte rösta på den? Tycker nog det är mer skumt att rikta misstankar mot just de personerna.

Förresten @Idahoe jag har en ny profilbild, det står ACAB rätt stort så en ser det, i mindre text under står det "All cats are beautiful" och så är det massa olika katter runt hela texten.
 
Men kände onda fen och lyan till varandra? Har för mig jag läste att de inte gjorde det, åt nåt håll. Så då är ju inte hintar nödvändiga eftersom onda fen inte vet vilka den ska hinta till.

Onda fen vill nog inte bli käk - det är ju därför den hintar.
 
Mja, jag vet inte om jag tycker det är så märkligt att rösta på den som har flest röster - om det är det som är mest skumt i ens tycke, även om en inte hunnit vara så aktiv, varför inte rösta på den? Tycker nog det är mer skumt att rikta misstankar mot just de personerna.

Förresten @Idahoe jag har en ny profilbild, det står ACAB rätt stort så en ser det, i mindre text under står det "All cats are beautiful" och så är det massa olika katter runt hela texten.
Det behöver inte vara skumt, men det är väl rimligt att granska rösterna på en person vi nu vet är god? Det kan ju i allra högsta grad vara mer misstänkt att lägga en obetydlig röst i ett sånt läge. Men när man varit extremt anonym och kommer in och lägger en avgörande röst på en god tycker jag väl att det är rimligt att man inte kan gå förbi helt osedd.

Varför tycker du att de inte ska granskas? Eller gäller det alla röster?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 947
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 954
Senast: Lobelia
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 902
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp