Ulvlek - Once Upon a Time

Har inte papper tillgängligt att skriva på så jag skriver vidare med hjälp av lite citat för att minnas vad jag tänkt:

Oh, ett steg till i tanken om @Habina som får är att @Snurrfian följer Habinas röst idag som en bekräftelse på att de identifierat henne?

Varför skulle onda vilja lägga röster för att bekräfta något för fåret? Det räcker väl att de onda kämpar på på varsitt håll och att onda inte käkar fåret så borde det vara frid o fröjd i pälsland tänker jag?

Lagom stressad och rädd att inte hinna rösta pga trasslig mobil. Så det här blir en rätt snabbt ihopslängd röst av en förvirrad Idahoe. Jag tror ju inte att vi har tillräckligt med info för att kunna utläsa så mycket från röstningen, men hittar inget annat att gå efter just nu...

Idahoe röstar på Lenis

För hon var först att rösta på en god som sedan blev lynchad. Det kan vara en ulv som lyckades med det.

Jag tycker att detta är en konstig röstmotivering som sagt, just för att oddsen alltid talar för att man kan råka lägga en röst på en god särskilt i DL1 när man inget vet, men Idahoe har skrivit rätt mkt till teoriinlägg nu, inte bara redovisat vad folk gjort utan lagt flera egna vinklingar på det. Jag tycker att det talar till hennes fördel. Hon går iaf inte in för att smyga och det är kul med mkt teorier tycker jag oavsett om jag håller med eller ej. Kommer sannolikt inte få min röst idag om hon inte skriver ngt som får mig att ändra uppfattning.

Borde sova... men några tankar lite snabbt.

Paddington skulle kunna vara god, eller ulv som ville ha lite alibi. Niyama tror jag mer på som god, även om hon skulle kunnat alibiröstat.

Däremot är jag fortfarande tveksam till LenaH, ponera att hon också är ulv, då är det ju ett perfekt alibi att rösta ut en annan ulv.

Fasiken, den här lynchen gjorde inte saker så mycket klarade ändå. Får vara glad att vi fick ut en ulv iaf. :)

Nu, sova!

Jag fattar inte riktigt, varför är Niyama mer godförklarad än Lena? Är Lena mer benägen att alibirösta än Niyama?
(Edit: Ser att frå¨gan redan ställts och är besvarad.)

Har inte papper tillgängligt att skriva på så jag skriver vidare med hjälp av lite citat för att minnas vad jag tänkt:

Varför skulle onda vilja lägga röster för att bekräfta något för fåret? Det räcker väl att de onda kämpar på på varsitt håll och att onda inte käkar fåret så borde det vara frid o fröjd i pälsland tänker jag?

Jag tycker att detta är en konstig röstmotivering som sagt, just för att oddsen alltid talar för att man kan råka lägga en röst på en god särskilt i DL1 när man inget vet, men Idahoe har skrivit rätt mkt till teoriinlägg nu, inte bara redovisat vad folk gjort utan lagt flera egna vinklingar på det. Jag tycker att det talar till hennes fördel. Hon går iaf inte in för att smyga och det är kul med mkt teorier tycker jag oavsett om jag håller med eller ej. Kommer sannolikt inte få min röst idag om hon inte skriver ngt som får mig att ändra uppfattning.

Jag fattar inte riktigt, varför är Niyama mer godförklarad än Lena? Är Lena mer benägen att alibirösta än Niyama?

LenaH satte spiken i kistan för Q, för att rädda sig själv. Vilket känns som ett "bättre" försök till alibi än Niyama som röstade som nr 2 på Q. Därmed inte sagt att någon eller bägge är onda, jag spånade vilt igår för jag hade en förhoppning om att bli käk. ;)

LenaH satte spiken i kistan för Q, för att rädda sig själv. Vilket känns som ett "bättre" försök till alibi än Niyama som röstade som nr 2 på Q. Därmed inte sagt att någon eller bägge är onda, jag spånade vilt igår för jag hade en förhoppning om att bli käk. ;)

Då är jag med :)

Ok, jag har läst igenom Klaras inlägg och de ger inte mkt info. Hon nämner tex inte Q som vi ju vet var ulv.

Men att hon röstar på Mirtai två gånger... Jag tror det kan vara en signal till lyan att hon är får. Kruxet är förstås att lyan inte uppfattar signalen utan käkar henne istället. Hm...

Habina röstar på Mirtai

Då jag tror fåret klara röstade på Mirtai för att visa sig för ulvarna.

Kikar jag på röstlistan funderar jag på om Snurrfian kan vara en alibiröstande ulv, med tanke på dl1.

Men jag är fortfarande kluven över rösterna på Q igår, kan LenaH offrat en kollega för alibi samtidigt som Snurrfian röstade på LenaH?! Iof kom våra röster rätt tätt inpå varandra...

Paddington/Lobelia är en spelare jag känner att jag har totalt noll koll på. Det skulle förstås vara lätt att lägga första rösten på en kollega, men det känns inte helt 100 i magen för mig.

Lenis känns hal, men jag kan inte sätta fingret på vad det är som stör. :arghh:

Några tankar från mig iaf, finns flera spelare jag avvaktar med till längre fram. :cautious:

Men att hon röstar på Mirtai två gånger... Jag tror det kan vara en signal till lyan att hon är får. Kruxet är förstås att lyan inte uppfattar signalen utan käkar henne istället. Hm...
Jag tänker att det där är så himla dubbelt - det blir ett otroligt tydligt sätt att visa en ulv om ingen fattar hennes vinkar liksom. Då tror jag snarare att hennes utelämnande av ex Q säger mer, alltså att hon hintar genom att inte teoria direkt om de som är onda, vilket känns mindre uppenbart än att lägga två röster på samma spelare liksom.

Likaså att som ulv käka en spelare som lagt två röster på en ulv - det gör ju liksom att det inte ser så bra ut. Det blir snarare ett sätt att kasta misstankar mot @Mirtai i det här fallet.

Jag är faktiskt beredd att sätta Mirtai åt det godare hållet just för att det är så himla övertydliga kopplingar kring käk och "hintar" från Klara. Det verkar liksom inte så himla rutinerat (om nu inte Mirtai gör just det här för att snurra till det totalt och med syfte att dubbelluras liksom :D Det är inte omöjligt iom hennes erfarenhet. Fast jag väljer att tro att hon inte har snurrat upp mig helt på läktaren och kör på spåret att hon inte är så luden).

Det gör dock att in röst på Mirtai ser betydligt sämre ut - den är väldigt enkel och skulle uppenbart kunna leda till ett drev, vilket ju är positivt för ludna om Mirtai är god eftersom det då finns en "rimlig" förklaring till att lägga en röst på henne. Så ja, något lurt är det här alltså ;) :D

det blir ett otroligt tydligt sätt att visa en ulv om ingen fattar hennes vinkar liksom.
Så tydligt var det ju uppenbarligen inte?

Likaså att som ulv käka en spelare som lagt två röster på en ulv - det gör ju liksom att det inte ser så bra ut. Det blir snarare ett sätt att kasta misstankar mot @Mirtai i det här fallet.
Nja, de kan ju ha valt att käka henne för att de trodde rösterna betydde att hon inte är fåret. Sen råkade hon vara det och då granskas allt extra hårt.

Jag menar att det blir extremt tydligt i ett sånt här fall, om/när ulvarna inte fattar hinten och käkar fåret och fåret då har hintat genom att lämna ut en ulv. Alltså otydligt mot ulvarna (om det är vad klara gjort) men tydligt när det misslyckas liksom eftersom det, som du nämner, granskas extra mycket efteråt. :)
Så tydligt var det ju uppenbarligen inte?

6. cirkus. Röstar Habina, Habina.
Jag röstade på cirkus pga hennes första röst på Habina. Jag vet inte om cirkus har mycket annat för sig, men hon verkade inte riktigt förstå eller hålla med hur jag tänkte att Habina var rimlig i sitt förklarande (att om du har ett får som vinkar, men inte är säker på till vem den vinkar, så är det mer vettigt att rösta på fåret än chansa på ulv). Hon kan såklart ha sett något som jag missat, men det kändes inte riktigt som cirkus vanliga knivskarpa teorier för mig.
Röstar sedan Habina igen dag 2, med teorin att hon kan vara ulv eller får baserat på röstningen dag 1. Jag vet inte, men jag tycker inte cirkus känns lika skarpsynt i sina teorier som vanligt. Kanske har hon mycket annat, eller har sett något jag missat, eller helt enkelt lurat upp mig på läktaren alldeles totalt :p Oavsett en jag håller ögonen på.

Jag saknar framför allt hjärna. Jag klarar egentligen inte av så här stora lekar. Förra gången jag anmält och leken blev så stor så hoppade jag av. Jag hann helt enkelt inte göra det denna gång så jag försöker så gott jag kan. Men jag blir ändå glad över att du har uppfattat mig som skarpsynt, själv tycker jag att jag inte fattar nånting och inte riktigt orkar med, det som händer då är att jag hakar fast i något och så tycker jag att jag själv har en jättebra tanke...som igår. Ingen verkade hålla med och med rätta eftersom fåret visade sig finnas i någon helt annan än den trion som jag hade ögonen på då.

Att käka Klara är ju ett fint sätt för lyan att peka ut mig som ulv så ni ska rösta ut mig. Tror ni verkligen jag skulle gjort det om jag satt i lyan?

Att käka Klara är ju ett fint sätt för lyan att peka ut mig som ulv så ni ska rösta ut mig. Tror ni verkligen jag skulle gjort det om jag satt i lyan?
Ja?! :D

nä men skämt åsido, det är ju väldigt både och - ibland gör en ju sådana saker som ulv eftersom det är så otippat och för tydligt, men just i det här fallet är jag nog ändå beredd att sätta dig lite åt det godare håller iom att det är så himla himla övertydligt. (Och har jag fel här så kan jag bara säga grattis, i så fall är jag totalt grundlurad :D )

Jag menar att det blir extremt tydligt i ett sånt här fall, om/när ulvarna inte fattar hinten och käkar fåret och fåret då har hintat genom att lämna ut en ulv. Alltså otydligt mot ulvarna (om det är vad klara gjort) men tydligt när det misslyckas liksom eftersom det, som du nämner, granskas extra mycket efteråt. :)
Ja, jag fattar men jag har inte sett att alla är så övertygade om att Mirtai är ulv?

Jag reagerar på Habinas röst på mig idag, den känns enkel.

Och så kollade jag genom hennes inlägg runt lynchen av hemlig och blir lite förvånad.

Först reagerar hon på Hemligs godförklaring av LenaH

Ok, nu reagerar jag... kan hemlig vara ond utanför lyan som flaggar åt ulven LenaH?

Speciellt med tanke på hur ulven hemlig godförklarade tjuven blacksmithfarm i förra leken rätt tidigt? *skadad*

När Niyama ifrågasätter varför man röstar på hemlig och inte lena om nu hemlig är får och Lena ulv så instämmer Habina i det

Om hemlig är ond utanför lyan och vill förmedla sig till LenaH, varför röstar du då på hemlig istället för LenaH som enligt den teorin skulle vara ulven av de två?

(Grattis till husköpet!)

Precis vad jag tänkte fråga @Lenis

För om jag förstått rätt måste goda inte få ut den onda utanför lyan för att vinna?

Sedan röstar hon själv med den teorin, dessutom skriver hon att "jag vet inte om jag har rätt i teorin hemlig som ond utanför lyan och LenaH som ulv," och jag undrar vilken teori? Det är inget hon framfört innan!

Jag känner mig helt off ikväll (pga irl), så jag tror jag ska sova tidigt. Ifall jag skulle lyckas är det lika bra att rösta nu.

Jag vet inte om jag har rätt i teorin om hemlig som ond utanför lyan och LenaH som ulv, det kan vara ett sätt för hemlig att luras och få oss att rösta ut en god LenaH. Däremot känns det superskumt att medvetet godförklara någon för att få igång leken. Vet inte om det måste göra henne till ulv, men det är vad jag reagerar på ikväll.

Habina röstar på hemlig

Så jag tycker hennes resonemang runt rösten är märklig!

Nu har jag läst igenom Klaras (inte så många) inlägg och nånstans borde hon ju ha försökt förmedla sig med lyan. Det jag hittar är att hon pratar en hel del om fåret och vinkningar, framför allt i dialog med Killaloe. Hon talar om att hon är TANDLÖS - dvs inte kan käka. :idea: Är det så subtilt?

Jag såg det här igår, men jag så också att @Killaloe hade svarat på det åt mig så jag la inte tid på det då. Igår hade jag väldigt dåligt med tid för leken. Idag har jag semester, så jag ska försöka hinna med bättre. :)

Böckerna om Hicke (och Tandlöse) finns också som ljudbok, inlästa av Robert Gustafsson. Rekommenderas starkt, inlärningen är fantastisk. :D

Jag visste att du skulle ha koll på vem Tandlöse var i alla fall. :D

cirkus röstar på Killaloe
för jag tror att Klara försökte förklara för henne vem hon var.

Jag reagerar på Habinas röst på mig idag, den känns enkel.

Och så kollade jag genom hennes inlägg runt lynchen av hemlig och blir lite förvånad.

Först reagerar hon på Hemligs godförklaring av LenaH

När Niyama ifrågasätter varför man röstar på hemlig och inte lena om nu hemlig är får och Lena ulv så instämmer Habina i det

Sedan röstar hon själv med den teorin, dessutom skriver hon att "jag vet inte om jag har rätt i teorin hemlig som ond utanför lyan och LenaH som ulv," och jag undrar vilken teori? Det är inget hon framfört innan!

Så jag tycker hennes resonemang runt rösten är märklig!

Du det är ju precis det som gjort att jag har röstat på Habina för två dagar i rad....typ. J

Jag saknar framför allt hjärna. Jag klarar egentligen inte av så här stora lekar. Förra gången jag anmält och leken blev så stor så hoppade jag av. Jag hann helt enkelt inte göra det denna gång så jag försöker så gott jag kan. Men jag blir ändå glad över att du har uppfattat mig som skarpsynt, själv tycker jag att jag inte fattar nånting och inte riktigt orkar med, det som händer då är att jag hakar fast i något och så tycker jag att jag själv har en jättebra tanke...som igår. Ingen verkade hålla med och med rätta eftersom fåret visade sig finnas i någon helt annan än den trion som jag hade ögonen på då.

Äsch, inte då. Jag har känt mig rakt igenom stendum senaste lekarna (skyller på gravidhjärna eller har jag bara blivit gammal :o) och blev ju blåst så det visslade om det av onda senast, och dubbelnickslekar orkar jag inte ens tänka på. Men jag tycker du kör på bra. Man kan ju bara göra så gott man kan och det är ju likadant i varje lek att några är mer, några mindre aktiva. Tycker det är kul att du orkar hänga på och jag personligen uppskattar verkligen när man åtminstone försöker få till nån teori, för oavsett hur fel man kan vara ute och hur förvirrad man känner sig så ger det ju åtminstone övriga nåt att gå på.

Äsch, inte då. Jag har känt mig rakt igenom stendum senaste lekarna (skyller på gravidhjärna eller har jag bara blivit gammal :o) och blev ju blåst så det visslade om det av onda senast, och dubbelnickslekar orkar jag inte ens tänka på. Men jag tycker du kör på bra. Man kan ju bara göra så gott man kan och det är ju likadant i varje lek att några är mer, några mindre aktiva. Tycker det är kul att du orkar hänga på och jag personligen uppskattar verkligen när man åtminstone försöker få till nån teori, för oavsett hur fel man kan vara ute och hur förvirrad man känner sig så ger det ju åtminstone övriga nåt att gå på.

@Idahoe (också)
Jag leker ju för att träna min hjärna. Jag hade ju en stroke för 4.5 år sen och jag tror att det har hjälpt att träna minnet, men så här stora lekar är skitsvårt för mig.

För övrigt. Jag blev alltså arbetslös för 2 veckor sen. Så nu har jag plötsligt dagar som är fyllda med andra viktiga saker. På det jobb jag hade kunde jag läsa lite nu och då. Numera så volontärar jag och har knappt tid med nånting annat

Och så läste jag inlägg från vår käre håriga döing där hon lägger ner mkt tid på att diskutera @LenaH

Det för mig jättelur för varför skulle Q skriva massor av inlägg om LenaH? Och varför har inte Lena själv reagerat på det?

Jag funderar över @hemlig själv? Med tanke på hennes olycksaliga inlägg i förra leken så känns det väl osannolikt att hon skulle göra om det igen? Dvs godförklara någon rakt upp och ner?

Men är hemlig fåret så vet hon ju utmärkt väl vilka alla är i leken (undantaget de goda rollerna som har skills- Så att godförklara någon som hon VET är god finns i min skalle också.
Jag är tveksam till att hemlig skulle göra om samma grej som i förra leken.

Dessutom verkar hon medveten om att det skulle bli ifrågasatt när hon skriver som hon gör i #78
Jag tror mao inte på scenariet att hemlig är fåret och LenaH i lyan, däremot KAN hemlig vara fåret som försöker visa sig till lyan genom att misstänkliggöra @LenaH som i så fall skulle vara god

Eller så ÄR det ändå precis så som det ser ut - hemlig som får örsöker godförklara ulven LenaH?

Det finns också ett fjärde alternativ att båda är goda och att hemlig skulle kunna vara en bybo som inte tycker att det gör så mycket om hon åker?
LenaH verkar inte heller ha så mycket emot om hon blir röstad på så det kan också tala för att hon är god, möjligen.
Även om jag måste medge att jag hajade till (och skrattade!:D) åt denna kommentaren av henne:

För DET fick mig att tänka på hur vi brukar skoja om att ulvarna ska räcka upp handen för att visa sig
(vad jag kommer ihåg så är det bara @Niyama som faktiskt brukar göra det- dock :p)
Jag fick då en tanke att LenaH skulle kunna vara fåret som visar sig rätt oblygt in the open - typ :idea:
Tillägg:
och i så fall skulle ju faktiskt Hemlig rent av kunna vara ulv som vill visa att hon fattat vinken?
Men det var ju så vi trodde i förra leken med , men då fanns det ju lite bakom det hela (tjuveriet som kunde göra att ulven som vart tjuvad kunde connecta med tjuven?)
Har för mig då att Hemlig skrev att hon bara trodde att BSF var god och därför ville godförklara henne ( för hon var ju inte tjuvad på käket den gången alls ju)

Jag håller på att läsa igenom ordentligt men tänkte att jag börjar med detta som verkar mest på tapeten för tillfället

Vet du det kommer jag inte ihåg faktiskt?:idea:
Men nä det känns inte så?
Däremot kan jag i någon lek vid något tillfälle ha skrivit att LenaH brukar ge upp när hon är ond och tror sig påkommen, eller utan chans- typ- för det vet jag att jag skrivit lite så någon gång :)
Så det kan vara det du menar?:)

Och hon brukar faktiskt INTE vilja bli röstad på/ ha något emot att få röster på sig som ulv såsom så
det jag menar med att hon kan "ge upp" är väl mer att hon inte går in för att försvara sig helhjärtat , eller för den delen gå all in och låtsas vara siare :p för att ta hem hela spelet :cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka