Ulvlek: Tolv små bukefalister

Jag vet inte, tycker inte att hon går på hårt mot bollen i alla fall. Det var ju en del i ifrågasättande av Cirkus och hon kan ju inte gärna hålla alla ulvar som goda så jag tycker inte direkt att det säger något om bollen.

För övrigt känns det som att det är mest du och jag i den här leken :laugh:
Vilket jag har en teori( surpise!) om att de onda gärna lutat sig tillbaka och bara tittat på - sas? Det är ju en av huvuduppgifterna för de onda att få de goda att misstänka varann - eller hur?

det gör att jag inte tror att en ond skulle outa sig med en sista röst på nån av dom, det behövdes liksom inte de var redan säkra på att få ut en god.
precis min tanke också!!! vilket jag också skrivit om tidigare.... och det var det som initialt fick mig att tro på bollen__ som får , inte ulv....

Om ni har plats för en till vill jag bara säga att jag rycker bollen är skum! Hennes röst igår och så rösten på cirkus som nu framstår som allt mer god talar inte till hennes fördel.

En kvartett :D
Alltså ja och nej när det gäller bollen__

Det är ju enkelt vid första anblicken, men jag tror inte det är så enkelt

Om det är så att habina, q och bsf är/var goda alla tre - så tycker ju jag att bollen__s röst inte är särskilt skum - då är det onödigt av henne att rikta blickarna på sig - därför så tror jag att hon faktiskt kan vara god och bar slängde iväg en röst i ren panik. Idag så följde hon Niyama och Ferrari, men det kan vara så att hon faktiskt trodde att Ferrari hade siat mig

En kvartett :D
Alltså ja och nej när det gäller bollen__

Det är ju enkelt vid första anblicken, men jag tror inte det är så enkelt

Om det är så att habina, q och bsf är/var goda alla tre - så tycker ju jag att bollen__s röst inte är särskilt skum - då är det onödigt av henne att rikta blickarna på sig - därför så tror jag att hon faktiskt kan vara god och bar slängde iväg en röst i ren panik. Idag så följde hon Niyama och Ferrari, men det kan vara så att hon faktiskt trodde att Ferrari hade siat mig
jag håller med- till fullo.
Den jag främst riktar mina ögon mot så är det Snurrfian faktiskt !
men hon lär ju ha två kamrater till med sig i lyan ( minst) så kanske ska man tänka några varv till om det?

Deltagare ( 9 kvar)
cirkus
Ferrari - fåret
quarter4ever
Mirtai
MikaTela
Blacksmithfarm brevbärare
Niyama
Snurrfian
habina
bollen__
FiaM röstfifflare
LenaH

goda roller kvar:
siarlärling
ängel
välsignad
bybo(r) 2-3 st

onda roller
Ulvar 3-4 st

vilket innebär att det minst finns 3 ulvar kvar och den som står högst på min lista är faktiskt snurrfian- jag köper inte alls hennes röständring idag- den känns som ett spel för galleriet.
Därefter kommer LenaH- för jag tycker att hon inte alls står att känna igen om hon vore god
Men sen blir det svårare- någon smyger med lite fint. Det KAN vara bollen__ som gör som inte ulvar brukar göra? Det KAN vara Niyama som misstänker ( röstar) lite här och där- mest på de som visar sig sedan vara goda?
Habina är också ett osäkert kort men jag väljer att låta det vara öppet ett tag till....
MikaTela faller inom samma kategori ( osäkert kort ) men inte mer än att jag håller ögonen på henne tills vidare
Det skulle också kunna vara Mirtai då jag inte riktigt kunnat sortera in henne än, stort frågetecken! verkar misstänka bollen__ mer än någon annan, vilket jag på ett sätt kan följa- men också på ett annat sätt inte alls är med på banan om.....
Jag har för många onda!!! det är den enda säkra slutsatsen jag kan dra över min fundering här ovan- jag hoppas jag får svar allteftersom tiden går....

Jag har aldrig misstänkt BSF ;)
kanske inte direkt men indirekt, du fattar nog vad jag menar?
du är inte överst på min lista , inte ens tvåa-jag har två kandidater jag mer tror på före, men sedan är det vem som kommer trea? Där är det inte så enkelt längre ( och skulle det finnas en fyra så blir det till att slita sitt hår)

kanske inte direkt men indirekt, du fattar nog vad jag menar?
du är inte överst på min lista , inte ens tvåa-jag har två kandidater jag mer tror på före, men sedan är det vem som kommer trea? Där är det inte så enkelt längre ( och skulle det finnas en fyra så blir det till att slita sitt hår)

Jo, jag fattar vad du menar men det blir lite konstigt när du skriver misstänkt fast det bara handlar om att jag ställt frågor till henne.

Ok, Snurris är högst upp på din lista? Jag har nog bollen högst upp, pga rösten dag ett + att det kändes som att hon följde mig lite väl lätt idag. Sen vet jag inte, MikaTela, Habina, LenaH, Du, Mirtai... kan vara typ vem som helst.

Om du vore ulv så visste du ju troligtvis inte att Ferrari var får. Vad tänker du om bollen nu?

Att du ändrar rösten till fåret är ingalunda något som egentligen talar till din fördel- tvärtom så är fåret någon som lyan gärna offrar om det inte verkar gå vägen att få ut en god...? och du kan ju för övrigt också ha trott att Ferrari VAR god- så oavsett så var det en win-win-situation sas?
Jag tycker att bollen_ fortfarande är väldigt skum, och jag hade inte tänkt att ändra men när Ferrari så envist försökte hitta något ont om Cirkus utan att kunna hitta det så fanns det två alternativ, antingen är hon ond och försöker få ut en god eller så är hon siarlärligen och siat en ond. Men det kändes för vekt för att vara siarlärlingen och eftersom den jag håller som ulvigast valde att följa Ferraris rätt veka motivering så ändrade jag min röst för att ha en möjlighet att rädda Cirkus som jag då ansåg fanns en stor chans var god. Det var en chanstagning, hade det visat sig att Ferrari var siarlärlingen så hade jag suttit i en betydligt värre sits nu.

Varför ändrade du dig Niyama? Du verkade ju så säker på att Cirkus var ond och så helt plötsligt ville du inte vara med och avgöra? Du hade ju uppenbarligen inga problem att lägga upp cirkus mot ferrari från början?

vi är två!!! bollen__ fattar jag ingenting av just nu......
Förlåt :o Jag ska uppenbarligen inte jobba natt och ulvleka samtidigt, jag har verkligen noll koll och ingen ork att skriva så jag förstår att jag inte direkt gör det lättare för er. Skall ta en paus efter denna leken, minst sagt. :crazy:

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF
20.56 LenaH röstar på MikaTela
20:59 Niyama röstar på q4
21:00 cirkus röstar på FiaM
21:00 bollen__ röstar på bsf

BSF var brevbärare
FiaM var röstfifflare

Röstlista DL2 kl 22

18.33 Ferrari röstar på cirkus
19.38 cirkus röstar på Ferrari
19.57 MikaTela röstar på quarter4ever

20.44 Snurrfian röstar på Bollen__
20.53 Mirtai röstar på Ferrari
21.06
Niyama röstar på Cirkus
21.11 bollen__ röstar på cirkus
21.18 Lena H röstar på Snurrfian

21.35 Snurrfian ändrar sin röst till Ferrari
21.56 q4e röstar på Ferrari
21.59 Niyama ändrar röst till MikaTela
21.49 Habina röstar på ferrari

Skall se om jag kan plita ner några tankar innan jag går och sover för senare går det inget vidare för mig :angel:
Var ju förmodligen helt fel ute med min röst idag då jag inte finner det troligt att Ferrari aka svarta fåret skulle ha lagt rösten på en ulv. Det verkar lite väl vågat faktiskt så jag tror att man kan hålla cirkus åt det godare hållet nu.
DL1 Har ju cirkus en teori om att lyan kan ha fattat vem som var fåret och därmed inte hängt med mot Ferrari trots att det hade varit ganska enkelt att följa då BSF ju la första rösten. På BSF röstar då Habina, Snurrfian och jag. Jag vet ju såklart min roll så stora frågetecknen är då Habina och Snurrfian.
Habina har jag inte läst något som fastnat av utan där måste jag gå tillbaka och kika efter.
Snurrfian har mig högst upp på sin lista över misstänkta och det är ju rätt praktiskt om hon är ulv tänker jag, typ försöka få mig utröstad i stället för sig själv..eftersom det fanns några som funderade över mig iom min sista röst på BSF så känns det som att jag är ett lättare offer för en ulv än Habina.
LenaH skrev att hon inte trodde att Snurris var ond utanför lyan i denna leken för att hon inte spelade så, och där hade hon ju rätt..tja, jag vet inte vad jag ska tro om Snurris faktiskt, jag misstänker henne mer än Habina just nu men det kan ju vara för att jag inte har något minne av något Habina skrivit just nu..
Mirtai har röstat på Snurrfian och Ferrari. Vet egentligen inte om det säger mig något om henne just nu?!
Q4 gjorde visserligen den här skumma ändringen igår som inte hann komma in i tid och fick lite misstankar på sig pga det men jag tror att det har lagt sig nu? Jag tror inte att Q är ond för jag tycker den där röständringen stack ut alldeles för mycket för att hon skulle göra den som ond i det läget som var DL1.
LenaH - Q skriver att hon inte riktigt känner igen Lena som god i denna leken, det kan hon mycket väl ha rätt i då jag har för mig att Q är duktig på att lägga spelstilar på minnet. Själv har jag inte läst något i denna lek av Lena som jag lagt på minnet mer än detta om snurris som jag nämt tidigare.
MikaTela röstade på Q DL2, men röstade som Q - på Habina DL1. Hon är lite småskum men har inte lekt med henne tidigare.

DL1 Har ju cirkus en teori om att lyan kan ha fattat vem som var fåret och därmed inte hängt med mot Ferrari trots att det hade varit ganska enkelt att följa då BSF ju la första rösten. På BSF röstar då Habina, Snurrfian och jag. Jag vet ju såklart min roll så stora frågetecknen är då Habina och Snurrfian.
Habina har jag inte läst något som fastnat av utan där måste jag gå tillbaka och kika efter.
Snurrfian har mig högst upp på sin lista över misstänkta och det är ju rätt praktiskt om hon är ulv tänker jag, typ försöka få mig utröstad i stället för sig själv..eftersom det fanns några som funderade över mig iom min sista röst på BSF så känns det som att jag är ett lättare offer för en ulv än Habina.
LenaH skrev att hon inte trodde att Snurris var ond utanför lyan i denna leken för att hon inte spelade så, och där hade hon ju rätt..tja, jag vet inte vad jag ska tro om Snurris faktiskt, jag misstänker henne mer än Habina just nu men det kan ju vara för att jag inte har något minne av något Habina skrivit just nu..
Nåja det var jag som lyfte funderingen på varför ingen reagerade på dig som la utslagsrösten på BSF... Men du misstänker alltså mig för att jag la en röst på BSF? Trots att du gjorde det samma? och att du alltså la utslagsrösten? Och att du misstänker mig mer för att du inte minns något Habina har skrivit? Skönt att ha gjort ett avtryck åtminstone... :p :D

Jag tror ju som sagt att det har väldigt lite bäring att det lags en utslagsröst eftersom jag tror att alla tre upp för lynch i DL1 var goda. (jag har ju skrivit om det förut) det är därför som bollen inte är högst på min lista även om hon helt klart är under observation. Jag har ju också svårt att tro att det bara var goda som röstade på bsf - då finns bara Snurrfian kvar (om nu inte bollen__ är ond)

Niyama är kanske mest misstänksam mot bollen för att bollen följde just Niyama, jag är inte så säker på att det var henne hon följde utan hon kanske följde Ferrari om hon trodde att F siarlärling. Detta är skaver litegrann. Varför vore det ett problem att följa henne om nu bollen inte vet vilken roll jag har? Visste Niyama vilken sida jag står på då hon la sin röst?

Jag tror ju som sagt att det har väldigt lite bäring att det lags en utslagsröst eftersom jag tror att alla tre upp för lynch i DL1 var goda. (jag har ju skrivit om det förut) det är därför som bollen inte är högst på min lista även om hon helt klart är under observation. Jag har ju också svårt att tro att det bara var goda som röstade på bsf - då finns bara Snurrfian kvar (om nu inte bollen__ är ond)

Niyama är kanske mest misstänksam mot bollen för att bollen följde just Niyama, jag är inte så säker på att det var henne hon följde utan hon kanske följde Ferrari om hon trodde att F siarlärling. Detta är skaver litegrann. Varför vore det ett problem att följa henne om nu bollen inte vet vilken roll jag har? Visste Niyama vilken sida jag står på då hon la sin röst?

Jag håller med om resonemanget runt Niyama. Jag tycker det kändes som om hon försökte lansera Ferrari som siarlärlibg igår. Kanske trodde hon att det var så? Eller var det ett försök att få den riktiga siarlärlingen att visa sig? Och återigen, varför först försöka smyga fram att F kanske siat dig ond men sedan ändå ändra röst?

Jag kan fortfarande inte släppa bollen! Jag ser vad ni skriver @quarter4ever och @cirkus men jag håller inte riktigt med! Det är just så bollen spelar när hon är ond! Hon är skitduktig på att smyga med och lägga röster där ingen tror de ska hamna. En god bollen däremot brukar resonera mer.

Men det kan ju vara nattjobb som ställer till det men jag är inte beredd att släppa bollen!

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka