Ulvlek: Tolv små bukefalister

När Q la sin röst var det lika mellan bollen och Snurris väl, iom bollensröständring? Är det verkligen skumt att i det läget lägga en utslagsröst på en ulv? Det är iofs ett jättebra alibi men vore det inte smartare som ulv att lägga rösten på en ev god snurris?

Fast å andra sidan, det hade ju varit minst sagt utstickande att lägga en avgörande röst på någon som hade visat sig vara god. Kanske bättre att skicka ut en kollega.

Jag är inte helt övertygad dock...

Hade dom säkert fått ut Snurris dvs en röst till från en god så hade de alla gånger skickat henne iom att de fattade att hon var siare. En död siare är värt massor för lyan och den chansen hade de absolut tagit. Däremot är jag tveksam att de hade outat lyan för en lottning

Hade dom säkert fått ut Snurris dvs en röst till från en god så hade de alla gånger skickat henne iom att de fattade att hon var siare. En död siare är värt massor för lyan och den chansen hade de absolut tagit. Däremot är jag tveksam att de hade outat lyan för en lottning
hm vilken lottning menar du nu? Iom MikaTela la sin röst på Niyama så var det ju 3-3 innan jag röstade igår så min röst var ju direkt avgörande?
Hänger inte med hur du tänker nu?

hm vilken lottning menar du nu? Iom MikaTela la sin röst på Niyama så var det ju 3-3 innan jag röstade igår så min röst var ju direkt avgörande?

Jag pratar om igår. Och ja, du hoppades väl på att MikaTela skulle lägga sin röst på Snurrfian för att då hade du avgjort åt andra hållet.

Jag pratar om igår. Och ja, du hoppades väl på att MikaTela skulle lägga sin röst på Snurrfian för att då hade du avgjort åt andra hållet.
jag kunde ju avgjort oavsett?
edit. menar att jag ju kunde röstat på Snurrfian oavsett- hade jag gjort det hade hon ju åkt?

Här håller jag med Q, jag förstår inte riktigt?

Funderar ett varv till ang MikaTela, eftersom bollen__s röständring till Snurrfian kom 2 min innan MTs udda röst på Niyama, så kanske det faktiskt talar till MTs fördel? jag menar, hade MT lagt sin röst på Snurrfian i det läget så hade ju Snurrfian haft majoritet oavett vad jag sedan röstade på?

Den bevingade svävade över vår jord
Räddade goda från att hamna på ulvarnas bord
Amor flög runt lite lullig och glad
Siktade dåligt när han sköt rosenblad
Insåg sitt misstag när pilen for iväg som ett spjut
Spetsade Niyama som gav ifrån sig ett tjut
Vår ängel dalade ned med vingar som knäckts
Och efter detta så var de bara sex

Niyama var ängel

Här håller jag med Q, jag förstår inte riktigt?
Du har rätt. Jag Har fel och det talar inte till din fördel. Du hade redan följt siaren och att ändra din röst också hade outat lyan helt. q har rätt angående MT bägge de hade kunnat avgöra och det lmnar bara dig och LenaH

Du har rätt. Jag Har fel och det talar inte till din fördel. Du hade redan följt siaren och att ändra din röst också hade outat lyan helt. q har rätt angående MT bägge de hade kunnat avgöra och det lmnar bara dig och LenaH

Jag följde väl iofs knappast siaren eftersom jag trodde att Q var siaren? Och varför skulle jag ändra min röst? Jag är ledsen, men det här gör mig bara mer förvirrad

Jag följde väl iofs knappast siaren eftersom jag trodde att Q var siaren? Och varför skulle jag ändra min röst? Jag är ledsen, men det här gör mig bara mer förvirrad

Både q och MT hade avgörandet i sin hand. Ingen av dom avgjorde. Det borde tyda på att ingen av dom är i lyan. Då är bara du kvar som LenaHs kompis.

Aj aj där försvann vår ängel.

Och hon var tydligen en av mina huvudmisstänkta. Dock gör det att min teori kan stämma igen, 2 ulvar Mirtai och q?
Men då jag har haft fel på två nu så känner jag att jag måste se över detta en omgång till.

Skönt att få det bekräftat! :D Och rätt intressant röstning också... Den spontana funderingen är om Ferrari lyckades göra ett fantastiskt alibi till Cirkus? Men samtidigt så har jag sett en god Cirkus rösta fel flera gånger förra, speciellt när det gäller mig... ;) Att @LenaH röstade på mig känns inte som någon jätteöverraskning, jag tror att det är hennes nödutgång när hon är ulv och inte har någon annan att rösta på. Mika Tela blir jag inte riktigt klok på, det kan vara antingen eller... Antingen en god som följer sina egna tankar eller en ond som försöker skapa sig ett eget alibi genom inte följa med i ett drev.
Q är jag lite eller rättare sagt mycket fundersam på, visserligen röstade hon på Bollen men det kan lika gärna vara ett försök att skapa sig ett alibi, en god Q brukar ha lite bättre koll..

Kan detta betyda att LenaH är ulv?

Aj aj där försvann vår ängel.

Och hon var tydligen en av mina huvudmisstänkta. Dock gör det att min teori kan stämma igen, 2 ulvar Mirtai och q?
Men då jag har haft fel på två nu så känner jag att jag måste se över detta en omgång till.
varför funderar inte du över LenaH?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025