Bukefalos 28 år!

Omvandlingar??:confused:
Man stannar väl på den sida som ens originalroll har - eller? Kan man byta sida pga att man får en döds roll?? @Sasse


Känns som detta blir
#lekenmeddetusenfrågorna
:D:o
kanske var "omvandlingar" ett fel ordval- men jag tänkte nog mest på det där att en ärvd roll försvinner och den andra går vidare - jag ser att en hel del kan hända där ( och då utesluter jag inte omvandlingar)
 
Jag har också hittat leken, men jag ska gå och lägga mig så jag börjar inte tänka förrän imorgon. :)

Kan dock passa på att förvarna att jag kommer rösta tidigt de flesta dagar för att inte riskera att missa ifall det skulle ta längre tid än beräknat i stallet, och på tisdag lär jag behöva rösta typ innan lunch.
 
Nu ska vi se här, kan förvarna om att jag är väldigt trött men jag svarar på frågorna så gott jag kan. Ställ gärna mer utförliga frågor om jag inte svarar på det ni egentligen frågar om :p

Spännande...:)

Funderar på vad som kan och inte kan hända... (stryker under mina frågor)
- En god kan inte bli ulv (om nu inte ulvarna käkar en lyamedlem)
- En god kan bli ond fé - men den är kvar på goda sidan, eller?
- En ulv kan få en god roll - alla goda har någon slags förmåga som då hamnar i lyan...
- Den onda fén kan få en god roll eller hamna i lyan. Vad händer om den onda fén blir ulv också? Får hen behålla sina fé-förmågor och konferera med lyan om detta?
- Det lär stämma. Får kika på't imorgon med vakna ögon.
- Den ärver bara förmågan, och går inte över till andra sidan. Detsamma gäller inte om en god spelare blir ulv, då blir denne ond.
- Japp.
- Nu är jag kanske för trött för att tänka helt, men om rollen ond fe hamnar i lyan får då en av ulvarna förmågan. Ulven får prata med resterande av lyan om detta, liksom de får dela övriga andra specialförmågor de ärver med varandra. Det är dock ulven som fått nämnd specialförmåga som skickar PM om val den vill göra, och inte någon annan.
Det känns på förhand som att denna leken kommer ha rekord i antal omvandlingar :D
och att en hel massa folk sitter med två roller efter ett par DL
Öh bara för det kom jag på en fråga @Sasse
Kan man ha MER än två roller :eek:
iom att det lottas ? Så rent teoretiskt är det inte omöjligt att inneha 3 roller tom ???
Ja, den kommer garanterat bli rörig :p

Det är möjligt att ha flera roller, ja.
Omvandlingar??:confused:
Man stannar väl på den sida som ens originalroll har - eller? Kan man byta sida pga att man får en döds roll?? @Sasse


Känns som detta blir
#lekenmeddetusenfrågorna
:D:o
Döds roll? :p

Man byter inte sida, undantag om en god ärver en ulvroll. Man övertar bara en rolls förmågor annars.
 
Ja. Den förmågan ärvs sedan vidare (eller försvinner beroende på vad det är för roll) om deltagaren dör. Tillsammans med ulvrollen denne ärvde.
Nu blir jag förvirrad... :o Går tillbaka till startinlägget:
I den här leken förvärvas rollerna, men bara en gång. Det betyder att när t.ex. Mammas med rollen ängel dör, ärvs rollen av en annan (lottad) deltagare. När denne deltagaren dör, kommer ängelrollen försvinna ur leken. Deltagarens originalroll ärvs istället vidare till någon annan.
Är det ett undantag från ovan, alltså? Om en god blir ulv, att båda förmågorna går vidare?
För annars borde ulvrollen försvinna men den goda lottas vidare?
 
Nu blir jag förvirrad... :o Går tillbaka till startinlägget:

Är det ett undantag från ovan, alltså? Om en god blir ulv, att båda förmågorna går vidare?
För annars borde ulvrollen försvinna men den goda lottas vidare?
nu är jag inte LL men för mig betydde det där att den ärvda rollen försvann ? och att det bara är ulvrollen som går vidare .....?
edit- jag fattade frågan fel :o så tvärtom borde vara rätt svar....
 
Senast ändrad:
Nu blir jag förvirrad... :o Går tillbaka till startinlägget:

Är det ett undantag från ovan, alltså? Om en god blir ulv, att båda förmågorna går vidare?
För annars borde ulvrollen försvinna men den goda lottas vidare?
Syftningsfel tror jag.

Om en god blir ulv så har denne både sin originalroll och ulvrollen, tills denne skulle dö. Originalrollen ärvs vidare (beroende på) men ulvrollen försvinner.
 
Jag har hittat hit. :bump: Jag hatar arv-lekar, mest för att jag av någon anledning får flashbacks till JÖKEN och det var hell on earth (hell in academy?) att tenta drn. :rofl: spännande oavsett.
 
Jag har hittat hit och försöker förstå mig på leken, det kanske går bättre när jag har sovit lite... Den här natten och morgonen har varit kaos. :cautious:
 
flaggar för att jag kommer att vara lite inaktiv fram till Torsdag då jag jobbar natt i veckan och man måste ju sova och umgås med familjen också :D:o
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 688
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 901
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 577
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 219
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp