Bukefalos 28 år!

Fråga på det...

Den goda som får käka - den får käka varje natt fram till sin död?
Lyan får fortfarande käka?
Alltså kommer det dö två stycken varje natt?
Ja, den goda får käka varje natt, men kan såklart välja att avstå. Det är ingen tvång att använda sina förmågor. En god som kan käka får kanske tänka efter mer ;) Väljer den att käka varje natt så dör två.
 
Det första som händer i leken är att Q räknar fel. Å ena sidan, så om hon sitter i lyan borde hon veta hur många ulvarna är och inte gjort den tabben, å andra sidan så kan jag mycket väl tänka mig att hon skulle kunna räkna fel med flit för att se ut som om hon inte var i lyan. :cautious: Å tredje sidan så har jag hört Q säga att hon spelar skumt med flit när hon är god för att slippa bli käkad di
Haha :D Spot on

eller så räknade hon helt enkelt fel, utan baktankar...
 
Ja, den goda får käka varje natt, men kan såklart välja att avstå. Det är ingen tvång att använda sina förmågor. En god som kan käka får kanske tänka efter mer ;) Väljer den att käka varje natt så dör två.
Nästa fråga då (:o)
Om en ulv lynchas så lottas rollen bland onda (= fén och ulv) - om den kvarvarande ulven får den rollen - innebär det dubbelt käk, eller att inget händer?
 
Okej. Jag ska iväg en sväng och vill därför lägga en röst nu ifall jag blir sen hem.
Som vanligt är det inte helt lätt DL1.

Derring-Do påpekar Q's räknemiss och menar att den egentligen inte säger något om Q's roll. Där håller jag med.
Ferrari räknar på hur många ulvar det kan tänkas bli (innan regeländringen/förtydligandet kom) - först tänkte jag att det kanske var en ulv som gärna sett fler lyakamrater, men Ferrari verkade på det klara med att det ju inte hade blivit fler ulvar ur vinstvillkorssynpunkt så jag vet inte...

Så, ja. Jag fegar ur lite nu.
Hittat leken..... snabbläst och känner redan hur dom gråa håren har förökat sig.....:banghead::arghh::nailbiting:
Gråa hår är väl sånt som ulvar har? Helt klart skumt...

Blacksmithfarm röstar på Sookie

för att hennes gråa hår förökar sig - det måste väl innebära att hon redan har gråa hår från början? Och det har ulvar.
 
:arghh:
Vad är detta för ond och förvirrad lek.... :arghh:
Har man ens en spottstyver till chans att få koll på något eller några alla kommer ju efter lite Lynchningar och käk att vara x antal roller samtidigt :arghh:
 
Q och BSF diskuterar friskt om möjliga och omöjliga scenarion, frågar om olika olika möjligheter och försöker att nysta i leken och få den att börja. Andra deltagare är mer osynliga så vill se mer av er innan jag kommer med min röst ;)
Okej. Jag ska iväg en sväng och vill därför lägga en röst nu ifall jag blir sen hem.
Som vanligt är det inte helt lätt DL1.

Derring-Do påpekar Q's räknemiss och menar att den egentligen inte säger något om Q's roll. Där håller jag med.
Ferrari räknar på hur många ulvar det kan tänkas bli (innan regeländringen/förtydligandet kom) - först tänkte jag att det kanske var en ulv som gärna sett fler lyakamrater, men Ferrari verkade på det klara med att det ju inte hade blivit fler ulvar ur vinstvillkorssynpunkt så jag vet inte...

Så, ja. Jag fegar ur lite nu.

Gråa hår är väl sånt som ulvar har? Helt klart skumt...

Blacksmithfarm röstar på Sookie

för att hennes gråa hår förökar sig - det måste väl innebära att hon redan har gråa hår från början? Och det har ulvar.

Det var faktiskt inte en hint om att jag är ulv utan bara blir onormalt gråhårig av dessa lekar.... Och troligen kommer att bli extra av denna då det kan snurra hur som helst... :nailbiting:

En fråga till LL om man som god får ulv förmågan så får man inte se lyan?
 
Jag har läst igenom leken (igen) nu, både inlägg och hur det fungerar, men blir inget klokare.
Reagerar lite på BSFs röst på Sookie, men eftersom det inte finns så mycket att gå efter så säger den väl inte så mycket heller egentligen.
 
Det första som händer i leken är att Q räknar fel. Å ena sidan, så om hon sitter i lyan borde hon veta hur många ulvarna är och inte gjort den tabben, å andra sidan så kan jag mycket väl tänka mig att hon skulle kunna räkna fel med flit för att se ut som om hon inte var i lyan. :cautious: Å tredje sidan så har jag hört Q säga att hon spelar skumt med flit när hon är god för att slippa bli käkad direkt, så ens om hon räknat fel med flit är det inget säkert tecken på någonting. :banghead:
Efter räknetabben kommer Bsf in och räknar (rätt) och funderar på olika tänkbara scenarion, Bsf, Q och ferrari ställer lite frågor, och that's it. Hur ska jag hitta nått att rösta på i det?

Jo förresten, Q börjar prata om omvandlingar, och eftersom hon vet att jag hatar omvandlingar så är det säkert bara för att göra mig nervös, alltså måste hon vara ond! :mad::rofl:
Q utan baktankar? Näää :D
:rofl:
:love:
 
Alltså, jag har läst allting ett par gånger till och ingen av de som faktiskt skrivit lekrelaterat har gjort något jag kan tycka är särskilt skumt, så jag bestämmer mig för att leta ulvar bland skummisarna som inte skriver något. Den anonyma ligan tycks bestå av Artline, bollen__ och bumpo

Jag är också här! Vilken underbart skruvad förvirrande lek du kommit på @Sasse . :D :banana:

Jag har hittat hit. :bump: Jag hatar arv-lekar, mest för att jag av någon anledning får flashbacks till JÖKEN och det var hell on earth (hell in academy?) att tenta drn. :rofl: spännande oavsett.
Med bubblarna Habina och Snurrfian
:rofl::rofl::rofl:

Hittat hit, vilken helt vansinnig, rolig lek. :love:

:rofl: Herregud det blir bara mer och mer förvirrande.

Jag har hittat hit och försöker förstå mig på leken, det kanske går bättre när jag har sovit lite... Den här natten och morgonen har varit kaos. :cautious:

Gode gud vad jag känner mig förvirrad, jag tror jag ger upp det där med rollerna och helt enkelt letar ondingar, jag överväger att rösta på @Sasse @Mammas och @Myrten eftersom de verkar vara de ondaste LL hittills... :arghh:

Anonymast av de anonyma är alltså Artline, som inte bidragit med mer än två ord, typisk snålvarg (eh, ulv).

Derring-Do röstar på Artline
för hon har då definitivt inte hjälpt till att leta onda. :p

Och efter denna eminenta teori (:o) drar jag till stallet, tveksamt om jag hinner tillbaka innan DL.
 
Trevligt att iaf några mer har kommit in och börjat komma med inlägg :up: mer än hälften av gänget har dock 2 eller mindre inlägg just nu vilket gör att det är de som skrivit något som syns vilket ju också får följden att att de som det funderas över är de som skriver något
BSF lägger sin röst på sookie som just då hade endast 2 inlägg. Men uppfattar hennes röst lite som att hon närmast tänkte lite som jag här ovan att det är de som skrivit mest som märks och därför inte ville lägga en röst på någon av de bara för det.
Jag å min sida funderar över om inte ulvarna är mer rädda än någonsin att bli lynchade ( är det möjligt :idea: ) och därför ligger oerhört lågt ?
DD verkar ha fokuserat på mig och det var bland det roligaste och sötaste jag läst om mig i samband med teoriförsök någon gång tror jag:love::laugh:
Men samtidigt känns det inte som en DD som vore ulv skulle skrivit det så, så det får mig faktiskt att ta bort henne lite från den rollen så här långt i spelet jag gör en @Habina och tror på att hon inte är i lyan iaf, men skulle kunna vara onda fen
BSF resonerar om rollerna och möjliga konsekvenser , lite ungefär som jag själv gör , och vissa frågeställningar om hur det påverkar onda sidan känns inte riktigt vad en ulv skulle fråga efter, om hon nu inte går in för att verka god pga det :idea: Rösten på sookie är en lite typsik BSF förstadags röst med en random motviering som hon kan göra lika gärna när hon är god som när hon är ond.
sookie börjar komma med inlägg efter att BSF röstat på henne, och ned tanke på att hon förra gången åkte i första lynch på det sätt hon gjorde så vill jag avvakta lite med henne känner jag . Dessutom finner jag egentligen inget misstänksamt med henne så här långt heller
hemlig flaggade för internetproblem, men det verkar ha löst sig . Men är tveksam tlll om det hjälper i denna förvirrade lek :p

resten av gänget är de jag som känns väldigt svåra att öht ha en uppfattning om så de behöver jag se mera av
 
Har läst igenom leken och förvirrad kommer ju vara ett konstant tillstånd genom denna lek känner jag :rofl: Men roligt och klurigt.
I övrigt har jag inte så mycket mer att bidra med just nu, tycker ni lyfter kloka frågor som jag definitivt inte hade kommit på själv :o
 
Jag känner nästan att denna leken är överkurs för mig och förvirrad gravidhjärna. Precis som alltid innan första DL så är det lite tunt och inte mycket substans att gå på.

Båda rösterna som trillat in känns som typiska förstadagsröster så det säger mig inte mycket.

Får avvakta lite och se om fler spelare börjar skriva för nu har det mest varit samma individer. ^^
 
Jag försöker få nåt att greppa om för att hitta nån att rösta på till första DL. Som alltid jättesvårt, särskilt när en hel del inte skrivit nåt speciellt (jo jag vet, jag själv inkluderad).
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 476
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 598
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 170
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 847
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp