Bukefalos 28 år!

Vad tänker du om LenaH nu när det visade sig att bumpo indeed var god?

Jag tolkar inlägget ovan som att det borde indikera att LenaH är ond?

För övrigt så fattar jag inte hur du drog den slutsatsen
Mesta dels en tramsslutsats, men min tanke var att om det är så att LenaHs ulvometer inte fungerar som den ska är för att hon är själv är ulv, så ser hennes röst på Bumpo efter två röster på Hedinn som ett försök att rädda Hedinn och det borde alltså då göra att Bumpo var god och nu visade det sig att hon var det. Sen vet jag inte om det verkligen är så, men det känns som om det skulle kunna ligga något i det... Jag känner mig rätt övertygad om att Hedinn är fårulven även om Bumpo visade sig god, någon av oss tre som röstade på Bumpo i dl 1 borde ha varit fårulven, jag vet att jag inte är det, jag tror inte att Niyama är det, hennes förvirring igår och försöket till röständring igår tycker jag talar för en god Niyama, det lämnar bara Hedinn.
Frågan är om Emtherlias röständring beror på att hon är god och det trillade ner en pollett igår eller om hon är ond och vill att det ska se ut som om hon är god och försökte ändra sin röst. Där vet jag inte riktigt vad jag ska tro.
Jag tänker samma sak som Niyama att Idahoe måste veta något eftersom hon så starkt pekar på Hedinn, frågan är väl om hon överlever natten.
Sen har vi dig själv Cirkus, jag vet inte riktigt vad jag ska tro om dig, det känns som om du letar, men å andra sidan så skulle du kunna få det att kännas så även som ond så just nu står du som osäker för mig. ;)
 
Mesta dels en tramsslutsats, men min tanke var att om det är så att LenaHs ulvometer inte fungerar som den ska är för att hon är själv är ulv, så ser hennes röst på Bumpo efter två röster på Hedinn som ett försök att rädda Hedinn och det borde alltså då göra att Bumpo var god och nu visade det sig att hon var det. Sen vet jag inte om det verkligen är så, men det känns som om det skulle kunna ligga något i det... Jag känner mig rätt övertygad om att Hedinn är fårulven även om Bumpo visade sig god, någon av oss tre som röstade på Bumpo i dl 1 borde ha varit fårulven, jag vet att jag inte är det, jag tror inte att Niyama är det, hennes förvirring igår och försöket till röständring igår tycker jag talar för en god Niyama, det lämnar bara Hedinn.
Frågan är om Emtherlias röständring beror på att hon är god och det trillade ner en pollett igår eller om hon är ond och vill att det ska se ut som om hon är god och försökte ändra sin röst. Där vet jag inte riktigt vad jag ska tro.
Jag tänker samma sak som Niyama att Idahoe måste veta något eftersom hon så starkt pekar på Hedinn, frågan är väl om hon överlever natten.
Sen har vi dig själv Cirkus, jag vet inte riktigt vad jag ska tro om dig, det känns som om du letar, men å andra sidan så skulle du kunna få det att kännas så även som ond så just nu står du som osäker för mig. ;)
Jag vet inte om jag är så övertygad om att just någon av er tre verkligen är fårulven mtp att @Hedinn klarade sig igår. Visst kan det varit lottning men iom att bumpo var god så faller lite av det tänket sen DL1. För ulvarna var det ju bevisligen skit samma vem som dog då och därför tror jag att det kan ha varit någon helt annan men någon som röstade Hedinn igår.

Där sticker ju just du ut om vi nu ska envisas med DL1-kopplingen men du känns banne mig inte ond för då brukar du vara mer laid back och hm, jag tror jag pusslat in dig och då återstår @cirkus om min teori är något att ha.
Hon följde snabbt @Idahoe igår och det skulle ju kunna ha sina anledningar men jag tror mer på dig som god än cirkus faktiskt.

@Niyama har jag aldrig riktigt trott på som fårulv av samma anledningar som du och rösten igår förstärker mest det. Hon kan dock mycket väl ff vara ulv, det avskriver jag inte alls.
 
Jag vet inte om jag är så övertygad om att just någon av er tre verkligen är fårulven mtp att @Hedinn klarade sig igår. Visst kan det varit lottning men iom att bumpo var god så faller lite av det tänket sen DL1. För ulvarna var det ju bevisligen skit samma vem som dog då och därför tror jag att det kan ha varit någon helt annan men någon som röstade Hedinn igår.

Där sticker ju just du ut om vi nu ska envisas med DL1-kopplingen men du känns banne mig inte ond för då brukar du vara mer laid back och hm, jag tror jag pusslat in dig och då återstår @cirkus om min teori är något att ha.
Hon följde snabbt @Idahoe igår och det skulle ju kunna ha sina anledningar men jag tror mer på dig som god än cirkus faktiskt.

@Niyama har jag aldrig riktigt trott på som fårulv av samma anledningar som du och rösten igår förstärker mest det. Hon kan dock mycket väl ff vara ulv, det avskriver jag inte alls.
För mig känns det ännu mer övertygande att Hedinn är fårulven just för att hon klarade sig igår, men kan tänka mig att gå med på att hon åtminstone är ulv. ;)
Var jag har dig, ja du... Jag vet ju att du kan lura mig vart du vill och just nu försöker jag enkelt vrida och vända på flera olika varianter för att inte låsa mig fast vid en tanke.
 
För mig känns det ännu mer övertygande att Hedinn är fårulven just för att hon klarade sig igår, men kan tänka mig att gå med på att hon åtminstone är ulv. ;)
Var jag har dig, ja du... Jag vet ju att du kan lura mig vart du vill och just nu försöker jag enkelt vrida och vända på flera olika varianter för att inte låsa mig fast vid en tanke.
Men hur menar du med just att hon klarade sig igår? Hennes öppna röst låg ju på bumpo så den dolda har ju isf inte hjälpt henne?
Det var väl 3-3 öppet?
 
Mina huvudmisstänkta är Hedinn, cirkus och LenaH.

Hedinn - bör ha blivit siad av Ida som ond mtp Idas kommentarer kring dl igår.

Cirkus - följde Ida lite väl enkelt, undrar om cirkus är fårulv (om inte Hedinn är det) och därför la rösten där eller om hon bara insåg att Hedinn var avslöjad och ville skapa alibi.

LenaH - jag är tveksam till om ulvometern är trasig, den brukar sällan vara det så därför tror jag mer på henne som ond. Hon tryckte ganska mycket på det där att bumpo skulle ha blivit räddad, det står ju faktiskt ofta mellan två goda första dagen så det kändes mest som ett försök att vända gårdagens lynch.


Snurris och Em - deras röster är till deras fördel, Snurris på Hedinn och att Em försökte ändra. Och Ida är väl uppenbart vad jag tror om.

Tror det var alla?
 
Mina huvudmisstänkta är Hedinn, cirkus och LenaH.

Hedinn - bör ha blivit siad av Ida som ond mtp Idas kommentarer kring dl igår.

Cirkus - följde Ida lite väl enkelt, undrar om cirkus är fårulv (om inte Hedinn är det) och därför la rösten där eller om hon bara insåg att Hedinn var avslöjad och ville skapa alibi.

LenaH - jag är tveksam till om ulvometern är trasig, den brukar sällan vara det så därför tror jag mer på henne som ond. Hon tryckte ganska mycket på det där att bumpo skulle ha blivit räddad, det står ju faktiskt ofta mellan två goda första dagen så det kändes mest som ett försök att vända gårdagens lynch.


Snurris och Em - deras röster är till deras fördel, Snurris på Hedinn och att Em försökte ändra. Och Ida är väl uppenbart vad jag tror om.

Tror det var alla?
Du fick inte med Idahoe, men jag gissar att du håller henne som god eftersom du tror att hon siade Hedinn igår. ;)
 
Men hur menar du med just att hon klarade sig igår? Hennes öppna röst låg ju på bumpo så den dolda har ju isf inte hjälpt henne?
Det var väl 3-3 öppet?
Skulle hon inte ha varit fårulven eller ulv överhuvudtaget så tror jag att Hedinn hade åkt igår, varför skulle fårulven räddat henne om hon vore god?
 
Jag gör ett försök att gå igenom alla då, nu när vi inte är jättemånga kvar.

1. hemlig - bybo
2. Idahoe - jag :)
3. bumpo - bybo
4. Snurrfian -Tycker hon verkar vettig och uppriktig i sitt grävande. Jag går mest på magkänslan nu men den ihop med lite pusslande lutar troligtvis åt godare hållet.
5. quarter4ever - bybo
6. cirkus - Jag vet inte var jag har henne. En skicklig spelare som kan lura mig upp på läktaren, som inte stuckit ut så mycket gör mig alltid nojig. Funderar på om hennes förstaröst på vad jag tror är onda Hedinn var ett försök till alibi? :cautious:
Jag vet inte, men jag har svårt att hitta fler misstänkta just nu och det måste ju vara mer än en ond, så cirkus finns på bevakningslistan åtminstone.
7. Niyama - ännu en jag är osäker på. Jag vet att jag har en ovana att alltid tycka att hon verkar ond, även när hon är god :p och jag tycker ju i stort att hon kommer med en del vettigt. Nåväl, hon får joina cirkus på listan jag håller ett öga på för säkerhets skull.
8. Hedinn - Mina tankar från igår kvarstår och händer inget oväntat så hamnar min röst där ikväll.
9. Emtherlia - Väldigt anonym för mig och det är ju såklart läskigt. Försökte ändra röst igår vilket talar till hennes fördel, om det inte var ett försök till alibi?
10. LenaH - Var inte så aktiv igår men verkar ha kommit igång med tankarna igen nu även om den berömda ulvometern hittills verkar varit trasig (Fixa den omgående tack! :p). Resonerar vettigt och jag tror hon är åt det godare hållet.

Mitt problem nu är i vanlig ordning att jag har för få misstänkta! :arghh: Jag tänker att det rimligtvis borde vara två ulvar plus fårulven kvar, men uteslutningsmetoden lämnar kvar folk som inte är särdeles misstänkta egentligen... :cautious:
Så jag får helt enkelt vänta lite och se vad som händer. Jag vet var min röst kommer hamna i alla fall.

Varnar för låg aktivitet idag, då jag är i slutfasen på ett projekt som ska lämnas in (och tidig röst imorgon om jag fortfarande lever, då jag jobbar kväll)
 
Du fick inte med Idahoe, men jag gissar att du håller henne som god eftersom du tror att hon siade Hedinn igår. ;)
Jo! Näst sista meningen nämner jag henne :p

Skulle hon inte ha varit fårulven eller ulv överhuvudtaget så tror jag att Hedinn hade åkt igår, varför skulle fårulven räddat henne om hon vore god?

I så fall är det ju ingen räddning utan det stod mellan två goda och fårulven bara gör något.
 
Skulle hon inte ha varit fårulven eller ulv överhuvudtaget så tror jag att Hedinn hade åkt igår, varför skulle fårulven räddat henne om hon vore god?
Men jag säger väl ändå inte att hon är god?? Att hon är ond anser jag nog ställt bortom allt tvivel men jag misstänker att hon inte är fårulven utan någon av dem som öppet röstade på henne är det.
Det lämnar dig och @cirkus och där håller jag nog en peng på cirkus.
 
Jag funderar på om inte @Emtherlia s röständring igår var ett spel för gallerian?

Emtherlia ändrar sin röst till Hedinn då jag efter att ha läst lite fler inlägg och teorifunderingar ändrat mig och tror hon är fårulven.

Edit: Visst hann jag?
Jag undrar om inte Em var högst medveten om vad klockan var och gjorde den för att framstå som en trögtänkt god (vilket vi ju var flera som var ska erkännas).
 
Jag funderar på om inte @Emtherlia s röständring igår var ett spel för gallerian?


Jag undrar om inte Em var högst medveten om vad klockan var och gjorde den för att framstå som en trögtänkt god (vilket vi ju var flera som var ska erkännas).

Tänker du samma sak om Niyama (som oxå försökte ändra sin röst)?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 887
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 423
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 529
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp