Sen tycker jag att Hedinn argumenterar för att fårulven inte skulle röstat öppet på bumpo och dolt på Q på ett sätt som jag inte håller med om.

Hur kommer det sig att du inte reagerar på min argumentation som delvis säger samma sak och är postat före Hedinns?

Varför åkte inte bumpo? Alltså vad tjänade fåraulven på att Q åkte och inte bumpo (som ju, till synes, hade flest röster).

* Bumpo är ulv och fåraulven vill ha kvar henne i lyan
* Fåraulven ville kasta misstankar på Bumpo
* Både bumpo och Q är goda men fåraulven trodde Q satt på en specialroll
* Fåraulven ville att vi skulle fokusera på de som röstat på bumpo

Jag reagerade redan igår på LenaHs ulvometer som hon tydligt basunerade ut att den plingade högt på både Q (som vi vet är god) och Niyama. Jag kan inte riktigt sortera in den kommentaren vettigt .
Jag tyckte ju att det var superskumt av q att rösta 20.58 med reservation för ändring när det bara var Niyama kvar att rösta och såg ju värsta scenariot med N som fårulv och q som ulv. Blev raskt överbevisad.

Ridå.

Frågan för mig är: varför försökte fårulven rädda @bumpo ? För att rösta på q dolt innebär ju ändå att bumpo inte lika säkert skulle lynchas, nu blev det iaf lottning (om nu inte en av de öppna rösterna på bumpo var fårulvens) och då ser det ändå ut som en räddningsaktion.

Jag är hemma hos mamma just nu och ska ner och kvällsfodra sen så jag gör bara lite snabba inhopp före DL.
Jag gillar ju att hålla det enkelt och enkelt just nu är att konstatera att fårulven försökte rädda bumpo - om det är för att bumpo är ulv eller bara för att skapa förvirring vet jag inte men det är det mest misstänkta för mig ikväll.

Strax därefter kommer de tre som röstade på bumpo men där finns det mindre att gå på änsålänge.

Jag tyckte ju att det var superskumt av q att rösta 20.58 med reservation för ändring när det bara var Niyama kvar att rösta och såg ju värsta scenariot med N som fårulv och q som ulv. Blev raskt överbevisad.

Ridå.

Det var så jag uppfattade dig faktiskt och att du var uppriktig. Samtidigt så litar jag inte en sekund på dig, för det kan ju vara ren teater också

Tja, dels tänker jag att det över flera dagars röstlistor borde det välvara lättare att gömma sig om man röstar på samma som flera andra?
Sen tänker jag att om hon är vad jag tror så borde hon ju vilja styra blickarna bort därifrån precis som hon gör med den kommentaren.
Fast hur gömmer man sig om båda rösterna är på de personer med flest röster? Det blir ju jätteuppenbart med ett sånt resultat som igår. Om dolda rösten är lagd på Q så har jag väldigt svårt att tro att den öppna är på bumpo, förstår jag dig rätt om du tycker att det vore att "gömma sig"?

Nu kommer min söta sambo hem och jag ska äta middag med honom, han fyllde år igår och vi firar idag med att bara ses :love: ikväll åker han igen. Så jag måste rösta nu. Jag tycker att jag har redogjort rätt väl för mina tankar hittills. Jag har inget nytt att komma med

Jag vacklar mellan Hedinn och bumpo.
Hedinn som fårulv (med samma tankar som Snurris har lyft och som gjort att Ida röstat på Hedinn) och bumpo som möjlig ulv. Jag vill hellre ha ut en fårulv iom att den har extra skills. Så därför blir det såhär idag.

cirkus röstar på Hedinn dels för att mina tankar från igår kvarstår. Hon har i princip bara gått i svaromål idag - fortfarande inga nya teorier som styrker ulv-letande + att hon kan vara fårulv som röstat på ulven bumpo, bumpo visste det och var inte bekymrad över den rösten, det är ett rätt starkt indicium. Visserligen har hon haft hyffsat bra svar på tal med tankar som slagit mig med dvs et brutalt väldigt outande - å andra sidan har ju sånt hänt förr.

Hedinn som fårulv (med samma tankar som Snurris har lyft och som gjort att Ida röstat på Hedinn) och bumpo som möjlig ulv.

Men skulle Hedinn verkligen inleda med en "alibiröst" om hon var fårulv? Alltså jag tror Hedinn är lite vassare än så? Visserligen tidsbrist igår, men nja? Att som fårulv starta med att rösta på en kollega är ju som att sträcka upp handen och vinka för fullt?

@Snurrfian @Idahoe att jag lättare kunde ta @Hedinn s rös beror på att det var den första rösten på mig. Det var en förstadagsröst som var typ rimlig men Snurrfians röst var en ren kopia av Hedinns och en andra röst. Plus att de var baserade på ot. Vem vill outa sin roll typ en kvart efter att leken börjat oavsett sida egentligen?

Vore intressant att höra @bumpo s tankar om gårdagens röstning (alltså detta med mig, Hedinn, Snurris och bumpo/Q). Hon är ju ändå en av huvudpersonerna och det här är det enda hon skrivit idag.

Jag måste rösta för jag kommer inte hinna hem så LenaH röstar på bumpo för att jag misstänker att fårulven räddade henne.

Men skulle Hedinn verkligen inleda med en "alibiröst" om hon var fårulv? Alltså jag tror Hedinn är lite vassare än så? Visserligen tidsbrist igår, men nja? Att som fårulv starta med att rösta på en kollega är ju som att sträcka upp handen och vinka för fullt?
Eller så är det just därför? För att "så skulle onda aldrig göra" ?

Jag tror att @Idahoe är inne på rätt spår, dessutom tror jag att fårulven la sin röst på Bumpo i leken, jag vet att jag inte är fårulven och jag tycker att det mer talar för att Hedinn skulle vara fårulven än Niyama, dels på att Niyama la sin röst så pass sent, dels att Hedinn inte verkar vilja gå med på möjligheten medans både jag och Niyama konstaterar att det finns en möjlighet att det skulle kunna vara så. Sen är frågan om Bumpo är en kollega eller inte, det som talar för att Bumpo skulle vara en kollega är att hon dels godtog Hedinns röst men inte min och reagerar inte ens på Niyamas röst, dels att så borde inte lyan göra och kanske just därför. Men jag är inte helt säker på Bumpo men jag håller henne fortfarande åt det ondare hållet, men idag så Snurrfian röstar på Hedinn eftersom jag tror att hon är fårulven som trodde att hon kunde lägga en enkel röst på Bumpo och smyga under radar.

Jag känner att jag blir inte riktigt klok på hela fårulv-grejen så jag satsar på att få ut en ulv i stället. Jag tror att bumpo finns kvar av en anledning och jag tror att fårulven räddade bumpo därför:

Emtherlia röstar på Bumpo

Jag tror att @Idahoe är inne på rätt spår, dessutom tror jag att fårulven la sin röst på Bumpo i leken, jag vet att jag inte är fårulven och jag tycker att det mer talar för att Hedinn skulle vara fårulven än Niyama, dels på att Niyama la sin röst så pass sent, dels att Hedinn inte verkar vilja gå med på möjligheten medans både jag och Niyama konstaterar att det finns en möjlighet att det skulle kunna vara så. Sen är frågan om Bumpo är en kollega eller inte, det som talar för att Bumpo skulle vara en kollega är att hon dels godtog Hedinns röst men inte min och reagerar inte ens på Niyamas röst, dels att så borde inte lyan göra och kanske just därför. Men jag är inte helt säker på Bumpo men jag håller henne fortfarande åt det ondare hållet, men idag så Snurrfian röstar på Hedinn eftersom jag tror att hon är fårulven som trodde att hon kunde lägga en enkel röst på Bumpo och smyga under radar.
Vilken möjlighet vill jag inte gå med på?

Jag funderar lite över @LenaH och hennes ulvradar, :p frågan är om den är trasig för att hon har dålig koll eller för att hon redan har full koll på lyan i och med att de är hennes kollegor? I sådana fall borde Bumpo vara god, och det gör även att jag tittar lite extra på Emtherlia som helt har gått mig förbi i leken. :cautious: Samtidigt så kan de vara goda som är en ond på spåren så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Cirkus verkar vara inne på samma spår som mig, men det skulle hon kunna vara både som ond och som god, vilket gör att hon hamnar i samma kategori som Idahoe som jag inte heller vet var jag har, antingen förvirrad god eller ond. :cautious:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka