Innan jag somnar. Jag har tänkt ett varv till på det där fiskandet som @quarter4ever tog upp om @Idahoe och jag funderar på om hon kan vara något på spåren. Dvs att Idahoe hoppades på att jag skulle ha nån viktig roll och att det var därför jag ville vara kvar i leken.

Sedan är jag lite kluven till Hedinn, det är något där som skaver, vet att jag läste något i morse (vilket inte behöver betyda att Hedinn skrev det i morse... ;) ) som jag reagerade på.

Ifall jag inte hinner in imorgon innan nattdl med mina tankar, så är det iaf lite mer. :)

Röstlista DL1 kl 21.30
19:25 Hedinn röstar på Idahoe
19:44 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
19:57 hemlig röstar på Hedinn
20:42 Idahoe röstar på quarter4ever
21:06 bollen__ röstar på Habina

21:18 Snurrfian röstar på Bumpo
21:20 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21:24 bumpo röstar på Quarter4ever
21:25 Habina röstar på idahoe
21:26 LenaH röstar på Snurrfian
21:29 cirkus röstar på Snurrfian
21:29 Niyama röstar på Gabby_Ossi

Röstlista DL2 kl 21.30

9.50 hemlig röstar på quarter4ever
20.47 Habina röstar på bollen__
21.04 Idahoe röstar på quarter4ever

21.20 LenaH röstar på Idahoe
21.23 cirkus röstar på hemlig
21.28 LenaH ändrar till hemlig
21.29 quarter4ever röstar på hemlig
21.29 Bumpo röstar på Q
21.29 Gabby_Ossi röstar på Habina

Hedinn missar att rösta
bollen__ missar att rösta

Phu, tur att det ändå var tillräckligt många som var inne och hade lite koll! Jag hängde inte med när misstankarna svängde över till hemlig (tycker hon alltid är halvskum :o ) och hann inte gå tillbaka och kolla så vågade inte lägga en avgörande röst... Men håller med om att Idahoe och bumpo stiger högt på listan över misstänkta iom detta. Känns iofs som ett väldigt vågat drag såhär tidigt i leken men lyor har väl fått för sig konstigare saker också.

LenaH borde inte vara i lyan, vore ju enkelt att bara ligga kvar vid sin första röst i så fall. cirkus lade första rösten på hemlig vilket också är till hennes fördel. Och Q själv skulle kanske kunna sitta i lyan och ha iscensatt hela förloppet men det känns inte som det mest troliga även om man aldrig kan veta vad Q kan få för idéer :p.

@LenaH i så fall tror jag mer på bollen__ än på Hedinn faktiskt.
Visserligen så är det inte osannolikt att en ulv röstar på en kollega i första DL, men att göra det som första person ...äh vad fan nu har du redan skrivit samma sak

Jag tror att Q's tanke om Gabby också kan vara relevant.

Vadå, tror ni att ulvarna gått ihop för att rösta ut Q?

Ja

Fast när det gäller hemlig och bumpo så tycker jag att det finns ett annat samband som jag citerade i mitt röstinlägg . Sen när bumpo också röstade på Q så kändes det tydligt.
Idahoes tveksamhet att rösta på q pekar också på henne som ulv.

Har du något nytt att bygga de misstankarna på eller är det fortfarande bara för att jag somnade på soffan (efter att ha åkte buss hela föregående natt) och sedan vaknade? :p
Röstade på snurrfian först av alla igår- och inte hunnit delta så mycket sedan imorse då hon frågade habina ang om jag eller Idahoe skulle vara ulvar och hur hon menade med räddningsröster . Fortfarande ett frågetecken för mig - behöver se mer av hennes tankar
tex?

Har inte hängt med helt men förstår inte riktigt hur ni kan känna er så säkra? Med en död siare skulle ju ulvarna lätt kunna offra någon om det krävdes, det känns ju lite märkligt att fira siarens död med att röja lyan?

Vadå, tror ni att ulvarna gått ihop för att rösta ut Q?
Ja, jag tror däremot inte att det var för att de misstänker att hon har någon spännande roll eller nåt utan mest för att hon är enkel att motivera en röst på.
Jag har suttit i en lya där vi konsekvent röstade samma just för att ulvar inte gör så.

Fortsättning:

Hemlig röstade på Hedinn i DL1 känns väl som om det vore väl vågat att lyan skulle rösta på varann så mycket - så jag tror nog att Hedinn kan vara åt det godare hållet.

Om nu tanken på hemlig, Ida och bumpo stämmer - så känns inte Hedinn som en trolig fjärde medlem

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka