Har inte hängt med helt men förstår inte riktigt hur ni kan känna er så säkra? Med en död siare skulle ju ulvarna lätt kunna offra någon om det krävdes, det känns ju lite märkligt att fira siarens död med att röja lyan?
När misstankarna redan finns så blir det ganska bekräftande med rösterna. Just för att ulvar inte gör så.

Fortsättning:

Hemlig röstade på Hedinn i DL1 känns väl som om det vore väl vågat att lyan skulle rösta på varann så mycket - så jag tror nog att Hedinn kan vara åt det godare hållet.

Om nu tanken på hemlig, Ida och bumpo stämmer - så känns inte Hedinn som en trolig fjärde medlem
Nej jag håller med, jag sätter isf pengen på @Niyama .

Men det känns som ett senare problem, om jag lever imorgon så landar min röst på @Idahoe eller @bumpo och det blir isf den vi kan enas om.

Kanske för att hon inte ville röja hela lyan?
Samtidigt så är det lite skumt att hon i så fall inte la en röst på hemlig för att skaffa sig ett alibi
Fast i det läget så är det ju bättre att gå all in, nu blev det ju lottning och 75% av lyan röjd ändå?

Käkandet av mig diskuterades tidigare och eftersom jag ofta blir käk tidigt (överlever typ endast skyddad eller som ond) tror jag att det fanns en tanke med det, särskilt eftersom de flesta bör haft koll på hur pepp jag var på lek (och det fanns ju inget då som tydde på specialroll). Eftersom jag röstade på Gabby och dessutom var misstänksam mot LenaH gör det mig misstänksam mot dessa. Efter denna röstning kanske något mer mot Gabby.

Käkandet av mig diskuterades tidigare och eftersom jag ofta blir käk tidigt (överlever typ endast skyddad eller som ond) tror jag att det fanns en tanke med det, särskilt eftersom de flesta bör haft koll på hur pepp jag var på lek (och det fanns ju inget då som tydde på specialroll). Eftersom jag röstade på Gabby och dessutom var misstänksam mot LenaH gör det mig misstänksam mot dessa. Efter denna röstning kanske något mer mot Gabby.
Jag tror nog ff att du blev käk för att du levt länge i de senaste lekarna.

Det var väl längesen du blev käk tidigt? Du brukar säga att du alltid blir det men nu var det väl evigheter sen?
Ungefär lika längesen som att Snurris ofta blev lynchad DL1. ;)

Jag tror nog ff att du blev käk för att du levt länge i de senaste lekarna.

Det var väl längesen du blev käk tidigt? Du brukar säga att du alltid blir det men nu var det väl evigheter sen?
Ungefär lika längesen som att Snurris ofta blev lynchad DL1. ;)

Ditt tidsperspektiv verkar inte vara det bästa :p Men nej, jag har inte blivit käk tidigt nu senaste men det har varit för att jag varit skyddad (försökt att käka mig tidigt) eller offrat mig (lynchats) dag 1. Poängen var att är jag oskyddad god blir jag i princip alltid käk tidigt och med tanke på hur mycket jag tjatade om att få igång denna lek tror jag ulvarna faktiskt hade nån tanke med att käka mig, att de ansåg att det var bra av någon anledning.

Ditt tidsperspektiv verkar inte vara det bästa :p Men nej, jag har inte blivit käk tidigt nu senaste men det har varit för att jag varit skyddad (försökt att käka mig tidigt) eller offrat mig (lynchats) dag 1. Poängen var att är jag oskyddad god blir jag i princip alltid käk tidigt och med tanke på hur mycket jag tjatade om att få igång denna lek tror jag ulvarna faktiskt hade nån tanke med att käka mig, att de ansåg att det var bra av någon anledning.
Vad skulle den anledningen vara då?

men det var väl i din första roll och inte som din nya roll (dvs bollen__ s roll?)

Vad skulle den anledningen vara då?
Att jag röstade på Gabby eller misstänkte dig. Att jag var siare kunde de såklart inte veta men det finns ju alltid en risk att man siar den man misstänker, och jag var överlag väldigt skeptisk till rösterna på Snurris. Det var jag och Q som röstade på Gabby, och att Q inte käkades istället har hon redan skrivit en teori om som jag instämmer i.

Att jag röstade på Gabby eller misstänkte dig. Att jag var siare kunde de såklart inte veta men det finns ju alltid en risk att man siar den man misstänker, och jag var överlag väldigt skeptisk till rösterna på Snurris. Det var jag och Q som röstade på Gabby, och att Q inte käkades istället har hon redan skrivit en teori om som jag instämmer i.
Jag tror du tillskriver dina misstankar mer tyngd än vad de har.... :idea:
Jag tror att q inte käkades för att hon åkt tidigt på sistone och du käkades för att du levt länge.

Det här känns som en jättekonstruerad diskussion och jag är nog ännu mer beredd att satsa pengar på att du är ulv 4.
Godnatt.

Jag tror du tillskriver dina misstankar mer tyngd än vad de har.... :idea:
Jag tror att q inte käkades för att hon åkt tidigt på sistone och du käkades för att du levt länge.

Det här känns som en jättekonstruerad diskussion och jag är nog ännu mer beredd att satsa pengar på att du är ulv 4.
Godnatt.

Mer tyngd? Jag har ingen tyngd alls i mina misstankar.

Antingen är din ulvometer trasig igen, eller så har du sett till att skaffa dig alibi.

Välkommen tillbaka @Niyama .

Jag försöker hänga med i tänket kring dl idag. Det känns liksom varför skulle lyan röja sig så totalt så tidigt? Jag ser inte samma sak som ni. Och helt ärligt, det går att vända på resonemanget. Lyan, eller delar av lyan, valde att offra hemlig för att skaffa alibi eller för att kunna skapa någon form av drev mot de av oss som röstade på Q.

Det här med att lyan röjt sig och att planen skulle vara att gå ihop om att få ut Q tycker jag är knepigt för att det var dag två, även om de hade lyckats hade de ju varit körda inför fortsättningen? Hade det varit dag tre hade det varit rimligare. Dock är det klart att de helst vill ha ut en god, så om Q är god kan de ju ha gjort en del för att hon ska åka. Nu har jag insett att många gärna försöker rädda kollegor, så det är ju möjligt. Men jag blir skeptisk av tvärsäkerheten som rådde i tråden strax efter dl. Jag skulle inte bli förvånad om cirkus eller LenaH la en alibiröst på hemlig. Båda deras röster dag 1 var knepiga tycker jag, särskilt LenaH som inte vill lägga avgörande men röstar på Snurris som lätt får röster på sig tidigt. Sen hennes bortförklarande av det, och också hur hon snabbt trycker på att jag är ond och att lyan visat sig. Hennes ulvometer kanske är heltrasig igen, eller så är hon helt enkelt ond? Var bara tvungen att lufta den tanken ifall jag skulle bli käk igen.

En tanke till: om Habina är god - varför följde ingen mot bollen/mig? Alltså om Ida och bumpo är onda, varför inte haka på en god? Eller tja, kanske om de tror Q har en specialroll. Men Habina la andrarösten på Ida dag 1, så om Ida är ond lär ju inte Habina vara det?

Om Ida och bumpo är onda - alibiröstande av cirkus eller LenaH, LenaH kanske troligast? Eller Gabby som inte vill spika igen för en kollega men heller inte röja sig? Och så har vi Hedinn som alltid är hal och det skulle inte förvåna mig det minsta om hon röstade på en kollega dag 1, men sen röstade hemlig på Hedinn och kanske lite onödigt att riskera att det står bland massa ulvar första dagen? Så av dessa tror jag ändå Gabby är mest misstänkt. Nu kom jag på att LenaH brukar skydda sina ulvkollegor, så om hon inte bytt taktik helt så tror jag hon bara är förvirrad och inte ond.

Välkommen tillbaka @Niyama .

Jag försöker hänga med i tänket kring dl idag. Det känns liksom varför skulle lyan röja sig så totalt så tidigt? Jag ser inte samma sak som ni. Och helt ärligt, det går att vända på resonemanget. Lyan, eller delar av lyan, valde att offra hemlig för att skaffa alibi eller för att kunna skapa någon form av drev mot de av oss som röstade på Q.

Tror du fortfarande på Q i lyan i så fall?
Håller med om att det känns som ett vågat drag med samlade röster men som du föreslår att de skulle offra hemlig känns nästan ännu mer vågat när det inte fanns någon egentlig anledning till det? Ulvarnas bästa chans att vinna borde väl ändå vara att ha alla ulvarna kvar till slutet, för varje ond som åker behöver de ju få ut 2 extra goda för att de ska kunna vinna och så fort en ulv är avslöjad är det ju ofta lättare att hitta resten.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m