Jag orkar eg inte argumentera mer men varför skulle jag ändrat till hemlig om jag var ulv?
Jag kunde lika gärna lagt en uddaröst på Ida...
Alibi? Ulvar gör saker de inte "borde" ibland. Minns er plan om superalibi när ni jagade Killa :p

@Niyama - jag blev inte sur förut men jag tycker du blir tröttsam för det spelar ingen roll vad jag svarar dig och då tycker jag du kan sluta tjata.

Alltså jag var supermisstänkt när jag kom in i leken igen, det blir så ibland. Och jag kände att det inte spelar nån roll vad jag skriver för allt kommer vändas mot mig. Det är så ulvlekar är. Du måste ju inte svara mig, det är ju frivilligt hur mycket man vill försvara sig. Men det är klart att jag kommer fortsätta misstänka dig så länge inget händer som gör att jag tänker om.

Jag har försökt vända och vrida för att se om du skulle kunna vara god men du beter dig som om detta är en personlig vendetta för dig och du - den får du gärna vinna för det är liksom inte så viktigt för mig som för dig.
Nä, det känns som att du tar det personligt på ett sätt som det inte är? Och ja, jag vill vinna. Innan bumpo lynchades brydde jag mig inte om ifall jag skulle bli lynchad för goda kunde vinna ändå. Nu får inte en god lynchas så nu kommer jag kämpa, haha. Tror jag, imorgon kanske jag inte pallar. Det visar sig.

Jag skulle också vilja se citat på att jag försvarat Gabby för nu börjar det likna amsagor....
Det var det om käket, det kändes som att du ville döda alla tankar på att jag kunde ha käkats pga rösten på Gabby. Och sen när Gabby försvarade dig i det jag citerade innan ikväll.

Producera ett citat där jag försvarat Gabby.
Du undviker det?
Nejdå, det handlade om att det känns som att du ville döda alla tankar på att det käkandet kan ha handlar om min röst på Gabby. Oavsett om det handlade om det eller ej, verkade du väldigt mån om att få bort alla såna tankar. Sen nu när det dessutom känns som Gabby försvarade dig så...
Jag tycker dina tankar har klar relevans men jag lutar åt det du själv tar upp - första käket blir ofta på någon som har varit kvar länge de senaste lekarna helt enkelt.
Att Niyama var siaren tror jag lyan ser som ren bonus.

Men vore inte det vääääldigt uppenbart?

ang mina och Niyamas röster på G_O menar du? Jo jag skriver ju att det finns två scenarier till det ....;)

Jo.

Jag kommer tillbaka till att förstakäket är mer slumpmässigt än så och att det är som vanligt - DL1 går bättre att analysera om ett par dagar.

Jag tycker f ö att din fiskeritanke om @Idahoe var rätt intressant.

Och sen när Gabby försvarade dig i det jag citerade innan ikväll.

I detta fall då skyddade Gabby och Gabby verkar skydda LenaH lite tillbaka.

Du verkar ha glömt faktumet att Gabby faktiskt röstade på LenaH.

Teorin om käkandet i DL1 håller jag inte med dig om - där är jag mer på Lenas linje faktiskt. Det känns väldigt, väldigt långt bort att hålla det som att LenaH försvarade Gabby kan jag tycka.

Du verkar ha glömt faktumet att Gabby faktiskt röstade på LenaH.

Teorin om käkandet i DL1 håller jag inte med dig om - där är jag mer på Lenas linje faktiskt. Det känns väldigt, väldigt långt bort att hålla det som att LenaH försvarade Gabby kan jag tycka.

Idag ja? När det var ganska uppenbart att främst Ida och därefter LenaH skulle ligga illa till. Inte så konstigt eftersom jag tagit upp ett möjligt samband och om valet ändå stod mellan två ulvkollegor?

Jo, det finns gott om skumma saker med dig också, men sammantaget tror jag mer på LenaH som ulv än dig som ulv.

Vore lite roande om bara Gabby är ulv och resten goda :laugh:

Du har fortfarande inte visat att jag försvarat Gabby... Amsagor var ordet, så Bull!

Vad jag däremot skrev var att jag tyckte du tillskrev dig själv lite väl stor betydelse.

Du har fortfarande inte visat att jag försvarat Gabby... Amsagor var ordet, så Bull!

Vad jag däremot skrev var att jag tyckte du tillskrev dig själv lite väl stor betydelse.

Jag har citerat det som kan vara försvar av Gabby. Jag skriver teorier, jag sitter inte på facit. Och jag har reagerat på att jag tyckte Q tog upp en vettig tanke som du verkade mån om att ta död på (även cirkus). Och sen när Gabby dessutom skrev nåt som kan tolkas som försvar av dig så tycker jag det är väldigt skumt.

Jag har citerat det som kan vara försvar av Gabby. Jag skriver teorier, jag sitter inte på facit. Och jag har reagerat på att jag tyckte Q tog upp en vettig tanke som du verkade mån om att ta död på (även cirkus). Och sen när Gabby dessutom skrev nåt som kan tolkas som försvar av dig så tycker jag det är väldigt skumt.

Menar du fortfarande det som var i DL1?
Och att Niyama1 blev käk? Du känner inte att det är överspelat?

Haha, nämner jag ens Gabby i de citaten? Är det så vi leker ulvlek - staplar en massa citat på varandra och kallar dem vad vi vill?

@Niyama - jag listade tidigare de saker du tycker är skumma med mig, du bemötte inte det?
Men se över det skumma igen:
Du reagerar på att jag la en andraröst på Snurris
Du reagerar på att jag tyckte mig hitta en bekväm teori och körde på den i DL2
Du reagerar på att jag följde strömmen mot bumpo fast jag misstänkte Ida mer

Om vi då vänder på det så:

Cirkus avgjorde mot Snurris
Cirkus hade inga invändningar mot kuppteorin
Cirkus startade drevet mot bumpo

Var ligger skillnaden? Att Habina försvarar cirkus?

Obs att jag ff inte riktigt vill tro att cirkus är ulv men jag försöker se om du kan sluta fastna i att jag är skum.
När jag skrev det var jag ff beredd att ge dig the benefit of the doubt men du tog inte chansen.

Röstlista DL1
19:25 Hedinn röstar på Idahoe
19:44 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
19:57 hemlig röstar på Hedinn
20:42 Idahoe röstar på quarter4ever
21:06 bollen__ (Niyama 2) röstar på Habina

21:18 Snurrfian röstar på Bumpo
21:20 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21:24 bumpo röstar på Quarter4ever
21:25 Habina röstar på idahoe
21:26 LenaH röstar på Snurrfian
21:29 cirkus röstar på Snurrfian
21:29 Niyama röstar på Gabby_Ossi

Snurrfian lynchas var självmordsbombare
Niyama 1 käkas var givmild siare

DL2
9.50 hemlig röstar på quarter4ever
20.47 Habina röstar på bollen__(Niyama 2)
21.04 Idahoe röstar på quarter4ever

21.20 LenaH röstar på Idahoe
21.23 cirkus röstar på hemlig
21.28 LenaH ändrar till hemlig
21.29 quarter4ever röstar på hemlig
21.29 Bumpo röstar på Q
21.29 Gabby_Ossi röstar på Habina

Hedinn missar att rösta
bollen__ /niyama 2 missar att rösta

hemlig var ulv
ingen käkas

Röstlista DL3

19.28 cirkus röstar på bumpo
19.31 Niyama röstar på Ida
19.33 quarter4ever röstar på bumpo
20.06 Gabby_Ossi röstar på bumpo
20.09 Hedinn röstar på Idahoe
20.24 Habina röstar på bumpo
21.09 Idahoe röstar på bumpo
21.25 LenaH röstar på bumpo

bumpo missar att rösta

bumpo var bybo
quarter4ever käkas

DL4
19.01 Hedinn röstar på Idahoe
19.42 LenaH röstar på Idahoe
20.37 Habina röstar på Idahoe
20.44 Gabby_Ossi röstar på LenaH

20.55 Niyama röstar på Ida
21.00 cirkus röstar idag på Idahoe

Hedinn röstar : Idahoe.
missar-idahoe - idahoe
Bollen/ NIyama 2 röstar : Habina-
missar- Idahoe - Idahoe
Gabby_Ossi röstar: Snurrfian- Habina-bumpo - LenaH
LenaH röstar : snurrfian- hemlig-bumpo - Idahoe
cirkus röstar Snurrfian- hemlig - bumpo - Idahoe

Jag tror att detta stämmer. Lite intressant att Hedinn har bara röstat på Idahoe, Niyama2 likaså (bollen__ röstade på Habina). Gabby sticker ut med en inte så smickrande röstrad som dessutom är helt annorlunda än alla andras. Jag och LenaH har identiska rader

Med den röstlistan så tror jag att Hedinn inte är ulv, framför allt är det DL1. Skulle lyan ha spelat så högt att de röstat på varandra på det viset? Den enda jag vågar hålla som försiktigt god. Sen har vi gabby och jag undrar om det inte är så att hon faktiskt är en av de två kvarvarande ulvarna, mest troligt ihop med Niyama. Niyama skriver i ett inlägg att hon är säker på att minst en av de som röstade på Snurrfian är ulv, hon är också inne på att Gabby har blivit försvarad på lite olika vis (nu håller jag inte med eftersom det är bland annat käkvalet i DL1 och där har vi olika åsikter om hur det brukar gå till) - hela det beteendet får mig att tycka att hon vill distansera sig mycket från Gabby och jag tror att Gabby är ulv. Om den tanken är åt skogen så är det LenaH som lurar brallorna av mig. När det gäller henne så är hon hal, men jag kan inte klandra henne för nånting riktigt. Rösten på bumpo istället för Idahoe är inget jag vill lägga på hennes minuskonto, dels så var bumpo skum, dels så var rösten i det läget obetydlig iom att bumpo oavsett hade blivit lynchad - jag tänker snarare att en ulv hade kunnat skaffa sig ett alibi i det läget, dessutom så kändes det redan vid den lynchen rätt klart att Ida skulle ryka i nästa lynch.

Så mina två huvudkandidater idag är Gabby och Niyama.

@Niyama - jag listade tidigare de saker du tycker är skumma med mig, du bemötte inte det?

När jag skrev det var jag ff beredd att ge dig the benefit of the doubt men du tog inte chansen.
Jo, jag svarade på det. Nu vet vi ju Habinas roll så jag litar på att hon hade koll på cirkus. Jag litar inte helt på Hedinn men jag tycker mycket mer talar för att du är ulv än att Hedinn är det, men hon kan lura mig totalt.

Det är ju rösterna på Gabby diskussionen handlar om. Läs hela diskussionen, du bekräftar det faktiskt på fråga.
Att jag försvarar Gabby? Nä, jag hävdar att du inte blev käk för att du röstade på henne.

Jag tror liksom inte att någon lya blir så skitnödig för att just du råkar rösta för.

Du börjar låta lite desperat?

Jo men LenaH frågade ju om det.
Nja, det är du som hävdar att jag försvarat Gabby där... Men du kan inte påvisa nåt konkret för diskussionen om käket handlade väldigt lite om att det var just Gabby som var inblandad.

Nu tror jag föralldel att Gabby är den andra ulven för annars var Hedinn väldigt vågad i DL1.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 841
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka