Fast om du är ond så är det ju rätt så logiskt att hon inte följde Habina mot dig - jag skulle snarare säga att det rent av pekar på att det ä än troligare att du är ond.

Jag tror jag börjar förstå hur ni resonerar nu och eftersom jag vet min roll så blir det logiskt att niyama är ulv. Eller finns det någon smart tanke som gör att ulvarna inte följde med ifall jag la en röst på en god?

Sen Habina... där beror det ju på om Ida är ulv kanske. Fast det är väl Habina som brukar blanda ihop deltagare? Så jag vågar inte riktigt lita på att hon hade koll på att hon la andrarösten på Ida och att Ida är hennes kollega. Men annars bör ju Habina vara god om Ida är ond.

Både ja och nej. Jag är duktig på att blanda ihop folk, men jag brukar dessutom ha dålig koll första dagarna vilka som är mina kollegor. :o Så om alla tror att jag är god enbart baserat på min röst i dl1 blir jag misstänksam. :cautious:

Kan vi utgå ifrån att ängeln visste om att ulvarna inte fick någon drällrad första natten? För i såna fall borde ju ängeln skyddat sig själv och spionen därmed veta om en god iaf. Eller kan ängeln ha fått för sig (som jag fick) att ulvarna fick drällrad även första natten och istället skyddat någon annan?

Jag tänker att det är lika bra att rösta. @Niyama vi håller oss väl till principen en ulv i taget ;) du får vänta till en annan dag - eller bevisa att du är god

cirkus röstar på bumpo
Jag tror att lyan försökte kuppa genom att lägga alla röster på Q, men att planen sprack. Jag tycker att hemligs teori igår om q var märklig när hon skrev att q spred dynga om bumpo. Plus bumpos röst på Q som om sista ulven hade röstat på Q hade gjort att det blev lottning (eventuellt så såg hon inte LenaHs ändring och då styrker det min teori ännu mer

Jag tror jag börjar förstå hur ni resonerar nu och eftersom jag vet min roll så blir det logiskt att niyama är ulv. Eller finns det någon smart tanke som gör att ulvarna inte följde med ifall jag la en röst på en god?
Jag tror det viktigaste för lyan var att goda spred sina röster så de hade fixat majoritet på q

Får jag fråga vad du menar med att du vill fortsätta leka nån dag? :confused: hade du velat säkra upp för dig själv som hade en röst så hade det väl varit bättre att rösta på Q som hade 2 röster då?

Det är den här frågan som får mig att bli misstänksam mot idahoe. Jag får för mig att hon fiskar efter vilken roll jag har (och jag tror @quarter4ever läst in samma sak) men samtidigt blir jag nojjig att jag missförstått en god.

Niyama röstar på Ida
för att jag känner att det vore mest klargörande att få veta hennes roll och för hennes andraröst på Q igår. Även för att jag inte vet om jag vågar lita på cirkus och hon har röstat på bumpo.

Jag kan lägga min röst nu jag med. För mig är bumpo den troligaste ulvkandidaten efter gårdagens röstning - jag tror att hon försökte rädda sin lyakamrat hemlig helt enkelt och hennes tredjeröst på mig igår sticker verkligen ut så sett .
Så jag röstar på bumpo idag utifrån det sett
quarter4ever röstar på bumpo

Jag tänker att det är lika bra att rösta. @Niyama vi håller oss väl till principen en ulv i taget ;) du får vänta till en annan dag - eller bevisa att du är god
Tänker att jag inte har så stor glädje av att bevisa det om goda vinner ändå, så då kan ni gärna lyncha mig. Någon luras och några har kört fast totalt i ett felaktigt tänk och jag tror vad jag än skriver kommer vändas mot mig. Alltså om segern hängde på att jag bevisade min godhet skulle jag väl anstränga mig men när det är oviktigt så tja, lyncha mig och fokusera på vettigare saker sen då.

Det är den här frågan som får mig att bli misstänksam mot idahoe. Jag får för mig att hon fiskar efter vilken roll jag har (och jag tror @quarter4ever läst in samma sak) men samtidigt blir jag nojjig att jag missförstått en god.
jo jag reagerade ju på det direkt samtidigt blir jag lite nojig över att Niyama verkar så ovillig att se bumpo som mer misstänkt än Idahoe? och lägger sin röst på Idahoe efter ditt inlägg här - jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det?

Alltså jag har läst igenom gårdagens lynch nu och jag är inte alls lika säker på att lyan visade sig. Upplever förvisso att teorierna mot Q känns lite krystade, men så kan det ju bli ibland även när man är god och inte vet vart man ska rösta. Så jag vacklar lite kring vem jag ska rösta på ikväll.

Tänker att jag inte har så stor glädje av att bevisa det om goda vinner ändå, så då kan ni gärna lyncha mig. Någon luras och några har kört fast totalt i ett felaktigt tänk och jag tror vad jag än skriver kommer vändas mot mig. Alltså om segern hängde på att jag bevisade min godhet skulle jag väl anstränga mig men när det är oviktigt så tja, lyncha mig och fokusera på vettigare saker sen då.
det är väl bättre att lyncha ulvar än att ev goda ska "offra sig"?
Som sagt du är en presumtivt 4:e ulv och jag föredrar att ta ulvarna i den turordning jag misstänker mest - har man fel nånstans där på vägen så får man tänka om helt enkelt för då har man ju bevisligen haft en felaktig tankekedja :)

jo jag reagerade ju på det direkt samtidigt blir jag lite nojig över att Niyama verkar så ovillig att se bumpo som mer misstänkt än Idahoe? och lägger sin röst på Idahoe efter ditt inlägg här - jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det?
Fast nu hittar du ju bara på. Nyss tolkade du mig tvärtom. Så vadå ovillig? Att jag alltid misstänker bumpo gör att jag blir osäker och jag ser det som mest klargörande att lyncha Ida. Sen nojar jag över LenaH och Cirkus, för om inte Ida, bumpo och Gabby är ulvar tror jag en ulv finns där, vilket gör att jag ogärna följer cirkus.

Nä... Jag har ju nämnt tidigare att jag tycker cirkus verkar god, dels pga tredjerösten på snurrfian och dels för att hon resonerat ihop med LenaH på ett sätt som jag tycker känns logiskt och bra.

Du verkar nästan desperat i dina försök att vara god, så jag tror (!) att du också kan vara det. LenaH är jag mer kluven till, hon verkar så sjukt säker på sin sak och det blir lite för mkt helt enkelt. Men eftersom cirkus och du röstat på bumpo så kanske jag också gör det.

bumpos röstinlägg igår kändes knepigt, när hon skrev om dig, idahoe och hemlig enbart. Lite sådär som en ibland kan göra som ulv för att luras att man bara skrivit om onda eller goda.

:laugh: Jag får påminna mig om att alla inte är som jag. Jag skulle ju inte tveka en sekund på att spika igen för kollegan, och jag skulle aldrig försöka mig på nån räddning som riskerar att röja hela lyan dag 2. Men faktum är ju att många faktiskt spelar mer för laget än jag gör (ehm jag spelar också för laget, men ser det väl inte som att hela laget måste hållas levande utan det viktiga är slutresultatet eller vad man ska säga). Så många försöker ju faktiskt rädda kollegor eller undviker att spika igen för en kollega, det händer ju hela tiden.

:confused: Jag tyckte du argumenterade för att hon kunde vara god, och sen kommer du fram till att det kanske pekar på att hon är ond?
Jag försökte få med de flesta möjliga scenarierna, sen gick jag nog lite fler steg i tankarna. :o

Jag vet egentligen inte vad jag tror är mest rimligt, hade det varit jag så vore det ju en klockren god, men som sagt... :D En god borde väl ändå inte lämna det åt slumpen på det sättet, om det inte är så att den i princip helt saknar misstankar åt nåt håll. Ska kika på vad hon skrivit innan dess.

Fast nu hittar du ju bara på. Nyss tolkade du mig tvärtom. Så vadå ovillig? Att jag alltid misstänker bumpo gör att jag blir osäker och jag ser det som mest klargörande att lyncha Ida. Sen nojar jag över LenaH och Cirkus, för om inte Ida, bumpo och Gabby är ulvar tror jag en ulv finns där, vilket gör att jag ogärna följer cirkus.
Hittar jag på? :confused:
Jag upplever ju att du är ovillig att misstänka bumpo och jag har läst det du skrivit eftersom jag frågat om det - och då är min slutsats att du är ovillig att misstänka Bumpo. Och det är därmed "logiskt" att du röstar på Idahoe efter de inläggen också- Jag nojar däremot lite över det - inte så konstigt- eller?

det är väl bättre att lyncha ulvar än att ev goda ska "offra sig"?
Som sagt du är en presumtivt 4:e ulv och jag föredrar att ta ulvarna i den turordning jag misstänker mest - har man fel nånstans där på vägen så får man tänka om helt enkelt för då har man ju bevisligen haft en felaktig tankekedja :)

Det känns bara meningslöst att försöka diskutera alternativ och bara få ett konstaterande att jag nog är ulv till svar. Sen känns det som att om Ida eller bumpo åker och är ulv är jag lika misstänkt som förut, åker nån och inte är ulv blir jag nog också misstänkt och då riskerar dessutom två goda att plötsligt ha lynchats. På det sättet känns det bättre om jag lynchas idag så ni kan tänka om och tänka rätt.

Det känns bara meningslöst att försöka diskutera alternativ och bara få ett konstaterande att jag nog är ulv till svar. Sen känns det som att om Ida eller bumpo åker och är ulv är jag lika misstänkt som förut, åker nån och inte är ulv blir jag nog också misstänkt och då riskerar dessutom två goda att plötsligt ha lynchats. På det sättet känns det bättre om jag lynchas idag så ni kan tänka om och tänka rätt.

Efter den där kommentaren var jag tvungen att kolla om jag missat en roll i rollistan, där någon sida kunde tjäna på att en person blev lynchad. Men jag hittade ingen, så jag tror inte det gagnar goda om du är god Niyama att du lynchas.

jag är inte 100% säker på att du är ulv - ärligt talat så är jag nojig över LenaH också, om det visar sig att Ida och bumpo är ulvar finns ju möjligheten att hon har spelat jättehögt.

Även Gabby är en som jag inte är 100% säker på. Egentligen är jag inte helt säker på någon eftersom siaren dog.

Hittar jag på? :confused:
Jag upplever ju att du är ovillig att misstänka bumpo och jag har läst det du skrivit eftersom jag frågat om det - och då är min slutsats att du är ovillig att misstänka Bumpo. Och det är därmed "logiskt" att du röstar på Idahoe efter de inläggen också- Jag nojar däremot lite över det - inte så konstigt- eller?
Ja, nyss tolkade du det som att jag misstänkte bumpo mest. Alltså jag har tolkat hemligs röst på dig och säkerheten från LenaH och cirkus som att det finns specialroller bland er och att hemligs röst tyder på att du är god. Men börjar jag undra om jag är totallurad :confused:. På fråga från dig rankar jag Ida som mest misstänkt och bumpo strax därefter, så hur får du det till att jag är ovillig att misstänka bumpo? När jag har henne som andra mest misstänkt?!

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025