@Niyama
Hur tänker du angående Idahoe och Bumpo? :)

Jag tror minst en av dom är onda, men jag är inte helt övertygad om att båda är det. Om Habina är god förstår jag inte varför inte Ida följde henne mot bollen/mig istället för att följa en kollega mot dig. Hur var det, fick ulvarna en drällrad även första natten? I så fall kan jag ju tänka mig att det är orsaken, men jag hängde inte med så bra igår så jag har dålig koll på de specialroller som finns kvar.

Bumpo verkade få ont om tid så det är mycket möjligt att hon försökte rädda hemlig utan att hinna inse konsekvensen av det.

Så ja, mycket möjligt att båda är onda. Men jag förstår inte hur ni kan vara så säkra?

Jag tror jag hänger med på sambandet Idahoe - bumpo, dock är jag inte säker på att det är annat än slump. Jag blir lite nojig av tidiga "ihopkopplingsteorier" eftersom jag upplever att det i många fall lyckas hamna goda i såna.

Gabbys röst känns ju rätt intressant dock. Om vi tänker att Q är god och Gabby i lyan, varför lägga en obetydlig röst i slutskedet? Visst, om man vill få ut en god utan att vara med och rösta ut den är det väl en vettig idé, men i ett sånt läge är det väl rätt uppenbart att det drar blickar till sig? Visst, nu är ju inte alla som jag, men som ulv hade jag själv inte tvekat på att lägga en avgörande röst på kollegan i det läget.

En osäker god skulle kunna lägga en sån röst, i hopp om att det finns bättre vetande som kan avgöra, även om det väl vore vettigare att påverka så att inte ulvarna kan styra, under förutsättning att man inte vill lämna någon form av statement.

Så ja, det pekar kanske mot att Gabby är ond, även om jag vill minnas att hon ogärna avgör utan att vara säker? Det enda jag känner mig någorlunda säker på i sammanhanget är väl att de inte bör vara i lyan alla tre (Q, Gabby och hemlig) å andra sidan skulle det väl inte förvåna mig om Q hade styrt upp nåt sånt. :D

Ursäkta om det är rörigt, är på jobbet och känns som att jag tänker fem steg fler än jag skriver. :o

Visst, nu är ju inte alla som jag, men som ulv hade jag själv inte tvekat på att lägga en avgörande röst på kollegan i det läget.
:laugh: Jag får påminna mig om att alla inte är som jag. Jag skulle ju inte tveka en sekund på att spika igen för kollegan, och jag skulle aldrig försöka mig på nån räddning som riskerar att röja hela lyan dag 2. Men faktum är ju att många faktiskt spelar mer för laget än jag gör (ehm jag spelar också för laget, men ser det väl inte som att hela laget måste hållas levande utan det viktiga är slutresultatet eller vad man ska säga). Så många försöker ju faktiskt rädda kollegor eller undviker att spika igen för en kollega, det händer ju hela tiden.

Så ja, det pekar kanske mot att Gabby är ond, även om jag vill minnas att hon ogärna avgör utan att vara säker?
:confused: Jag tyckte du argumenterade för att hon kunde vara god, och sen kommer du fram till att det kanske pekar på att hon är ond?

Jag tror minst en av dom är onda, men jag är inte helt övertygad om att båda är det. Om Habina är god förstår jag inte varför inte Ida följde henne mot bollen/mig istället för att följa en kollega mot dig. Hur var det, fick ulvarna en drällrad även första natten? I så fall kan jag ju tänka mig att det är orsaken, men jag hängde inte med så bra igår så jag har dålig koll på de specialroller som finns kvar.

Bumpo verkade få ont om tid så det är mycket möjligt att hon försökte rädda hemlig utan att hinna inse konsekvensen av det.

Så ja, mycket möjligt att båda är onda. Men jag förstår inte hur ni kan vara så säkra?
Så summa summarum av det du skriver här är du mer osäker på Idahoe som ulv än att bumpo är det ?
Tolkar jag dig rätt då?

Jag har tolkat LLs beskrivning av lösmynte spionen som att ulvarna får drällrad från start
Klipper in det som LL skrivit :
"Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna."

Så summa summarum av det du skriver här är du mer osäker på Idahoe som ulv än att bumpo är det ?
Tolkar jag dig rätt då?

Jag har tolkat LLs beskrivning av lösmynte spionen som att ulvarna får drällrad från start

Nej. Jag brukar alltid tycka att bumpo är skum så jag håller nog Ida något mer misstänkt. Men om Ida är ond borde väl Habina vara god (mtp andrarösten på Ida dag 1?), och då fattar jag inte varför inte Ida hakade på mot bollen, om det nu inte är så att de tror att du är ängel och verkligen ville lyncha dig därför. Då är det begripligt.

Nej. Jag brukar alltid tycka att bumpo är skum så jag håller nog Ida något mer misstänkt. Men om Ida är ond borde väl Habina vara god (mtp andrarösten på Ida dag 1?), och då fattar jag inte varför inte Ida hakade på mot bollen, om det nu inte är så att de tror att du är ängel och verkligen ville lyncha dig därför. Då är det begripligt.

Och nu förtydligade LL så jag tror inte ulvarna hade nån som helst koll på ängeln då. @quarter4ever vad tänker du om det, att Ida inte hakade på Habina mot bollen? Nu vet du ju inte min roll (om du är god), men om du i alla fall tänker dig ett scenario där jag är god? Om ulvarna planerade nån kupp för att få ut en god, varför inte försöka med en god som en annan god röstat på?

Kan inte svara på vad ulvarna tror ....men är nog mest inne på att de inte käkade mig första natten pga jag åkt tidigt flera lekar på slutet och kanske tyckte att jag var enkel att motivera röster på av de goda i leken igår - sedan kan de kanske fått för sig att jag hade en roll de ville få ut - det får vi fråga om efter leken

Och nu förtydligade LL så jag tror inte ulvarna hade nån som helst koll på ängeln då. @quarter4ever vad tänker du om det, att Ida inte hakade på Habina mot bollen? Nu vet du ju inte min roll (om du är god), men om du i alla fall tänker dig ett scenario där jag är god? Om ulvarna planerade nån kupp för att få ut en god, varför inte försöka med en god som en annan god röstat på?
tja . point taken och visst ska fundera över det men måste tillstå att det andra scenariet (att du är ond och habina god) känns som rimligare att anta varför inte bollen/ du fick fler röster på er- tom så att det kan ha varit så att de ville rikta bort tankarna från bollen/du i det läget och istället få flera röster på en god de om inte annat kunde tänkas få med sig andra goda att rösta på en god ( ja det är jag det! :p)
Ffa är det bumpos tredjeröst på mig i det läget när hemlig hade 2 röster ; 3 om man räknar min- men inte säkert att bumpo hann och se min röst innan hon la sin dock- känns ju verkligen som att de försökte i det läget rädda hemlig i vart fall..

Kunde ju vara intressant att höra vad
@Idahoe tänker om bumpo och Niyama också
samt
@bumpo vad du tycker om Niyama och Idahoe

och gärna lite om andra i leken - om inte annat vilka tycker/ tror ni är onda och varför?
:)

tja . point taken och visst ska fundera över det men måste tillstå att det andra scenariet (att du är ond och habina god) känns som rimligare att anta varför inte bollen/ du fick fler röster på er- tom så att det kan ha varit så att de ville rikta bort tankarna från bollen/du i det läget och istället få flera röster på en god de om inte annat kunde tänkas få med sig andra goda att rösta på en god ( ja det är jag det! :p)
Ffa är det bumpos tredjeröst på mig i det läget när hemlig hade 2 röster ; 3 om man räknar min- men inte säkert att bumpo hann och se min röst innan hon la sin dock- känns ju verkligen som att de försökte i det läget rädda hemlig i vart fall..

Jag blir nojig över hur säkra ni verkar vara, för om mig har ni i alla fall fel och då nojar jag över att det är lika fel med Ida och bumpo. Jag tror själv också på minst en ond av dessa, men ni verkar ju ha kört fast i att Ida, bumpo och jag är onda och där finns ju minst ett fel. Är Ida och bumpo onda så har vi väl råd att lyncha mig? Just nu minns jag inte hur många det är kvar i leken ens. Om goda ändå vinner om ni lynchar mig så känner jag väl bara att ja, men gör det då så är saken ur världen och ni kan leta efter den fjärde ulven på riktigt sen för ni verkar ha kört fast i ett felaktigt tänk.

Jag blir nojig över hur säkra ni verkar vara, för om mig har ni i alla fall fel och då nojar jag över att det är lika fel med Ida och bumpo. Jag tror själv också på minst en ond av dessa, men ni verkar ju ha kört fast i att Ida, bumpo och jag är onda och där finns ju minst ett fel. Är Ida och bumpo onda så har vi väl råd att lyncha mig? Just nu minns jag inte hur många det är kvar i leken ens. Om goda ändå vinner om ni lynchar mig så känner jag väl bara att ja, men gör det då så är saken ur världen och ni kan leta efter den fjärde ulven på riktigt sen för ni verkar ha kört fast i ett felaktigt tänk.
så om minst en av ida och bumpo torde vara ond...
Och du verkar också tro på 4 ulvar i leken totalt så då borde det finnas 2 ulvar till. Så vilka 2 är dina troligaste kandidater till att varav ulvar då?

Om Habina är god förstår jag inte varför inte Ida följde henne mot bollen/mig istället för att följa en kollega mot dig.

Fast om du är ond så är det ju rätt så logiskt att hon inte följde Habina mot dig - jag skulle snarare säga att det rent av pekar på att det ä än troligare att du är ond.

så om minst en av ida och bumpo torde vara ond...
Och du verkar också tro på 4 ulvar i leken totalt så då borde det finnas 2 ulvar till. Så vilka 2 är dina troligaste kandidater till att varav ulvar då?
Nu tror jag @LenaH blir trött på oss snart :angel:

Minst en av Ida och bumpo ger en eller två ulvar till. Och där tror jag mest på Gabby enligt tidigare teorier. Cirkus eller LenaH är möjlig, tycker båda la skumma röster dag 1 och LenaH egentligen något skummare men om jag tänker på alibiröstande dag 2 tror jag av anledningarna jag redan skrivit lite mindre på LenaH och mer på cirkus. Sen Habina... där beror det ju på om Ida är ulv kanske. Fast det är väl Habina som brukar blanda ihop deltagare? Så jag vågar inte riktigt lita på att hon hade koll på att hon la andrarösten på Ida och att Ida är hennes kollega. Men annars bör ju Habina vara god om Ida är ond.

Sen finns ju Hedinn också... där blir jag inte förvånad om det varit ett jäkla alibiröstande dag 1, men känns lite osannolikt mycket om även Ida är ulv?

Med tanke på detta kommer jag nog rösta på Ida idag, det känns mest klargörande att få veta hennes roll och jag har ingen bättre idé.

Troligast i ordning just nu: Ida, bumpo, Gabby/LenaH/cirkus tror jag. Men mycket beror på om Ida är ulv och sen spionen - ängeln bör ha hittat varandra så där tror jag man kan utesluta någon med lite letande.

Fast om du är ond så är det ju rätt så logiskt att hon inte följde Habina mot dig - jag skulle snarare säga att det rent av pekar på att det ä än troligare att du är ond.
:arghh: Fast nu är ju det fel och jag försöker få er att inte köra fast i ett felaktigt tänk. Men med tanke på ulv ut igår och stoppat käk så är det väl lugnt att lyncha en god idag, så lyncha mig så är saken ur världen?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 841
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka