För övrigt så är den jag misstänker mest just nu LenaH, har väldigt många alternativ på lyor just nu men hon är den enda som är med i alla :cautious:.

Vill ju tro att jag har Habina och cirkus på två roller men kan fortfarande inte skaka av mig nojan att det är de två som är i lyan med Lena och de som har de rollerna på riktigt är mer försiktiga :nailbiting:.

Jag blir också jättenojig om Idahoe nu när rösterna trillar in, hon är definitivt en av de som kan vara i lyan men problemet är då att jag inte hittar någon tredje medlem :arghh:. För jag får inte ihop det med att hon skulle vara i samma lya som varken Niyama eller Hedinn. De tror ju det är jag men det vet ju att det inte är och det ihop med att LenaH hela tiden drivit så hårt mot henne så är jag rädd att vi gör ett stor misstag.

Så om alla ändå har LenaH i lyan kan vi inte snälla lyncha henne så får vi försöka bli klokare på vilka de andra är imorgon?

Gabby_Ossi röstar på LenaH

För att hon lade andrarösten och var bidragande till att rösta ut goda Snurrfian, var stensäker på en teori som visade sig vara fel och vägrade se andra alternativ. Jag tror hon har spelat ett högt spel och röstade på hemlig för att få alibi och sedan kunna driva på för att få ut åtminstone en god som röstade på quarter4ever.

Röstlista DL4 kl 21.30
19.01 Hedinn röstar på Idahoe
19.42 LenaH röstar på Idahoe
20.37 Habina röstar på Idahoe
20.44 Gabby_Ossi röstar på LenaH
Idahoe 3

LenaH 1

(Skriver på mobilen så klockslag kan vara någon minut fel men just nu spelar det ju ingen roll i vart fall)

Jag måste verkligen rösta nu för att inte riskera att missa, och jag vet verkligen inte, idag hade jag önskar att jag skulle kunna följa röstningen och vara med och ändra om det behövs. Och att @cirkus hann dyka upp. Jag blir nervös över rösterna på Ida, men lika nervös över om Gabby försöker vända mot LenaH när hon ser att det kan finnas en chans? Samtidigt: om LenaH är i lyan tror jag ju att Gabby är det. Eller så är både Gabby och LenaH i lyan och Ida god, och Gabby vill undvika att vara med på ett drev mot en god?

Jag vet inte, jag har bråttom
Niyama röstat på Ida
för att jag saknar bättre idéer och det vore klargörande att få veta hennes roll - men det kan vara försent. Försöker titta in om det är aktuellt att ändra.

Jag hittar inte så jättemycket om vad @cirkus tror om Habina?

Jag tycker inte att Habina hittils har fått min ulvradar att gå igång. Lite virrig i början, men vartefter tycker jag hon har spottat upp sig. Jag har svårt att se henne och Idahoe i lyan tillsammans och det mesta tyder i så fall på att det är Ida som är ulven av de två.

Om Ida är ulv så kan det klargöra även Hedinns roll lite mer också, samtidigt så kan de ha ägnat sig åt tidernas alibiröstning i DL1 på det viset som lyan *inte* ska göra. För om Ida är ulv känns det inte bra att ge Hedinn frikort.

cirkus röstar idag på Idahoe

av flera skäl - ett är att hon i ett tidigt skede försökte få det till att Habina försökt rädda Q och på så vis kasta misstankar på henne - eller kanske till och med bägge. Det som jag egentligen inte gillar med den tanken är att om en av q eller Habina hade ju den teorin fallit - och sannolikheten att någon av dem skulle ryka förr eller senare var ju inte noll. Å andra sidan så hade det inte behövt betyda något stort utan så gör ju ulvar - kastar misstankar mer eller mindre subtilt. tänker även på den luriga hemlig nu som fick bumpo misstänkt

Röstlista DL4 kl 21.30

19.01 Hedinn röstar på Idahoe
19.42 LenaH röstar på Idahoe
20.37 Habina röstar på Idahoe
20.44 Gabby_Ossi röstar på LenaH

20.55 Niyama röstar på Ida
21.00 cirkus röstar idag på Idahoe

Idahoe 5

LenaH 1

(Skriver på mobilen så klockslag kan vara någon minut fel men just nu spelar det ju ingen roll i vart fall)

Trodde det skulle ha hänt massor här, men ingenting förutom LLs uppdatering (kanske mest beror på att @quarter4ever är död :( ) Pust! Då tror jag att jag vågar lita på Hedinn med tanke på hur röstningarna sett ut. Och om cirkus - Habina kopplingen stämmer så kan lyan bara vara LenaH och Gabby.

Om det blir lyckat käk står det 3-2 imorgon. Eftersom två ska lynchas i samma lynch kan väl onda säkra att en god åker? Är helt slut i huvudet nu men om onda vill kan de alltså satsa på att en ond + en god åker. Om de vet vem ängeln är kan de alltså satsa på att lyncha denna, och goda kan inte rädda. Då skulle det stå 2-1 efter lynch, och sluta oavgjort? Verkar märkligt att låta dubbellynch avgöra det så? Tänker jag fel?

Vilka tror du är de kvarvarande då?

Jag *tror* att det är Gabby och du eller LenaH.
Hedinn känns osannolik - såvida inte lyan har alibiröstat helt vilt i DL1

Problemet är att både du och LenaH känns väldigt trovärdiga, MEN båda ni är luriga rackare som kan lura mig långt bort. LenaH började ju lobba för en ond Ida för länge sen...

LenaH började ju lobba för en ond Ida för länge sen...
Var du med i leken där LenaH var i lyan och jagade Killa nåt helt sanslöst? Som också var ulv? Samtidigt som hon försvarade kollegan Paddi och Paddi försvarade henne. Börjar tro att det är vad som hänt här, fast Gabby är den hon försvarar och Ida den hon jagade. Igår när det faktiskt stod mellan en ond och en god valde hon ju att rösta på den goda och menar att det inte spelade nån roll för utfallet, men som Hedinn skrev så kunde det ju kommit röständringar osv. Natten blir spännande :nailbiting:.

Var du med i leken där LenaH var i lyan och jagade Killa nåt helt sanslöst? Som också var ulv? Samtidigt som hon försvarade kollegan Paddi och Paddi försvarade henne. Börjar tro att det är vad som hänt här, fast Gabby är den hon försvarar och Ida den hon jagade. Igår när det faktiskt stod mellan en ond och en god valde hon ju att rösta på den goda och menar att det inte spelade nån roll för utfallet, men som Hedinn skrev så kunde det ju kommit röständringar osv. Natten blir spännande :nailbiting:.

Det minns jag inte. Men jag var med i leken där du och en till gjorde anspråk på att ha siat någon. Skulle den goda åka vann ulvar - du lyckades övertyga tillräckligt många om att du var siare - det var du inte.

Med detta vill jag ha sagt att jag litar inte på dig en sekund. (heller)

Det minns jag inte. Men jag var med i leken där du och en till gjorde anspråk på att ha siat någon. Skulle den goda åka vann ulvar - du lyckades övertyga tillräckligt många om att du var siare - det var du inte.

Nu tycker jag du fokuserar på fel saker :angel:

Jag orkar eg inte argumentera mer men varför skulle jag ändrat till hemlig om jag var ulv?
Jag kunde lika gärna lagt en uddaröst på Ida...

@Niyama - jag blev inte sur förut men jag tycker du blir tröttsam för det spelar ingen roll vad jag svarar dig och då tycker jag du kan sluta tjata.

Jag har försökt vända och vrida för att se om du skulle kunna vara god men du beter dig som om detta är en personlig vendetta för dig och du - den får du gärna vinna för det är liksom inte så viktigt för mig som för dig. :)

Det var jag som var siaren och @Habina som blev blåst.

Jag fattar faktiskt varför LenaH inte valde att rösta på Ida igår. Det är logiskt även om hon är god. Så att tjata vidare om det känns mer som att vilja sprida misstankar än faktisk substans när logiken finns att rösta som hon gjorde även som god
Om man har två nästan likvärdiga kandidater och det går mot den man har som #2 så är det rätt så lätt att lägga en röst där för att säkerställa att röster inte sprids. Dessutom så agerade bumpo skumt och ihop med hemligs teori så var hon ju på min förstaplats över ulvar just då. :o:arghh:.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 188
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 858
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 842
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V