Att jag försvarar Gabby? Nä, jag hävdar att du inte blev käk för att du röstade på henne.

Jag tror liksom inte att någon lya blir så skitnödig för att just du råkar rösta för.

Du börjar låta lite desperat?
Nä, inte desperat alls. Däremot är läget idag att jag inte pallar bry mig så mycket.

Det var inte just käkandet av mig som var intressant utan att jag tycker Q drog upp en intressant tanke och att du ville ta död på den tanken direkt. Med tanke på hur du håller på nu så tror jag att jag har rätt :angel:

Nä, inte desperat alls. Däremot är läget idag att jag inte pallar bry mig så mycket.

Det var inte just käkandet av mig som var intressant utan att jag tycker Q drog upp en intressant tanke och att du ville ta död på den tanken direkt. Med tanke på hur du håller på nu så tror jag att jag har rätt :angel:
Håller på?
Du kastar ur dig lösa anklagelser utan att kunna underbygga dem och avslutar gärna med en :angel: och jag är helt enkelt less på att bemöta trams.

Med den röstlistan så tror jag att Hedinn inte är ulv, framför allt är det DL1. Skulle lyan ha spelat så högt att de röstat på varandra på det viset? Den enda jag vågar hålla som försiktigt god. Sen har vi gabby och jag undrar om det inte är så att hon faktiskt är en av de två kvarvarande ulvarna, mest troligt ihop med Niyama. Niyama skriver i ett inlägg att hon är säker på att minst en av de som röstade på Snurrfian är ulv, hon är också inne på att Gabby har blivit försvarad på lite olika vis (nu håller jag inte med eftersom det är bland annat käkvalet i DL1 och där har vi olika åsikter om hur det brukar gå till) - hela det beteendet får mig att tycka att hon vill distansera sig mycket från Gabby och jag tror att Gabby är ulv. Om den tanken är åt skogen så är det LenaH som lurar brallorna av mig. När det gäller henne så är hon hal, men jag kan inte klandra henne för nånting riktigt. Rösten på bumpo istället för Idahoe är inget jag vill lägga på hennes minuskonto, dels så var bumpo skum, dels så var rösten i det läget obetydlig iom att bumpo oavsett hade blivit lynchad - jag tänker snarare att en ulv hade kunnat skaffa sig ett alibi i det läget, dessutom så kändes det redan vid den lynchen rätt klart att Ida skulle ryka i nästa lynch.

Så mina två huvudkandidater idag är Gabby och Niyama.
Väljer du Niyama framför LenaH främst baserat på att du och LenaH har identiska röstrader?
Gällande rösten på bumpo förstår jag hur du tänker, men det var fem minuter kvar när LenaH la sin röst, hade hon lagt den på Ida och bumpo själv hade röstat (vilket jag antar att alla räknar med) så hade det stått 5-4 och det hade därmed räckt med en röständring (vilket det fanns tid till) för att Idahoe skulle åkt istället. Så som jag ser det var det inte klart att bumpo skulle åka.

Väljer du Niyama framför LenaH främst baserat på att du och LenaH har identiska röstrader?
Gällande rösten på bumpo förstår jag hur du tänker, men det var fem minuter kvar när LenaH la sin röst, hade hon lagt den på Ida och bumpo själv hade röstat (vilket jag antar att alla räknar med) så hade det stått 5-4 och det hade därmed räckt med en röständring (vilket det fanns tid till) för att Idahoe skulle åkt istället. Så som jag ser det var det inte klart att bumpo skulle åka.

Nej det gör jag inte. Det var mest ett konstaterande

Angående Ida och bumpo så var de lika ulviga för mig. Så för min del i det läget spelade det ingen roll vem som åkte och jag *tror* att Lena resonerade likadant. Ida var ju dessutom så gravt misstänkt att sannolikheten att hon skulle åka i nästa lynch var väldigt stor. Så all-in-all tycker jag inte att man kan lägga alltför stor vikt vid den rösten. Den kunde lagts både av en god och en ond.

Som det är nu så tycker jag att Niyama är ulvigare än LenaH - och en av sakerna är hur hon drar upp saker från DL1 som känns rätt överspelade. Att någon ska ha försvarat Gabby (vi vet ju inte ens Gabbys roll) som inte ens stämmer - däremot så argumenterade både jag och LenaH mot att käkvalet första natten har med vem som röstade på Niyama1 att göra. Jag tycker också att hennes sätt att misstänka Gabby känns ulvigt.

Men jag kan ha fel :arghh::arghh::arghh::arghh:

Vad har du för tankar själv?

Som det är nu så tycker jag att Niyama är ulvigare än LenaH - och en av sakerna är hur hon drar upp saker från DL1 som känns rätt överspelade. Att någon ska ha försvarat Gabby (vi vet ju inte ens Gabbys roll) som inte ens stämmer - däremot så argumenterade både jag och LenaH mot att käkvalet första natten har med vem som röstade på Niyama1 att göra. Jag tycker också att hennes sätt att misstänka Gabby känns ulvigt.
Fast du har väl hållit mig som väldigt misstänkt sen jag kom in i leken igen? Det känns som du kört fast i det där spåret när ni trodde att lyan röjde sig, och då blev jag misstänkt. Jag har försökt visa andra alternativ, och det är knappast bara diskussionen om käkvalet som gjort att jag misstänker LenaH utan allt sammantaget (jag brukar själv anse att käket dag 1 inte säger så mycket om inget särskilt hänt, men nu stämmer det ju in i resten av pusslet). Hedinn kan visserligen ha blåst mig, men jag tror mer på LenaH som ulv.

Håller på?
Du kastar ur dig lösa anklagelser utan att kunna underbygga dem och avslutar gärna med en :angel: och jag är helt enkelt less på att bemöta trams.
Jag har faktiskt skrivit en hel del teorier, de kanske är fel, men du kan ju inte kalla det lösa anklagelser?

Fast du har väl hållit mig som väldigt misstänkt sen jag kom in i leken igen? Det känns som du kört fast i det där spåret när ni trodde att lyan röjde sig, och då blev jag misstänkt. Jag har försökt visa andra alternativ, och det är knappast bara diskussionen om käkvalet som gjort att jag misstänker LenaH utan allt sammantaget (jag brukar själv anse att käket dag 1 inte säger så mycket om inget särskilt hänt, men nu stämmer det ju in i resten av pusslet). Hedinn kan visserligen ha blåst mig, men jag tror mer på LenaH som ulv.

Ja du har haft uppförsbacke och jag är inte säker alls, men sammantaget lutar det ändå åt det hållet för mig. Att lyan inte röjde sig vet vi ju nu, men jag tycker ändå det finns saker som du drar upp som jag är tveksam till. Fast jag fattar att det är svårt

Ja du har haft uppförsbacke och jag är inte säker alls, men sammantaget lutar det ändå åt det hållet för mig. Att lyan inte röjde sig vet vi ju nu, men jag tycker ändå det finns saker som du drar upp som jag är tveksam till. Fast jag fattar att det är svårt
Känner du dig säker på Gabby? Kom på att jag har hållit henne som säkrast ulv och så övervägt om Hedinn kan vara det istället för LenaH men inte funderat så mycket på LenaH - Hedinn. Om ni lynchar mig gäller det ju att ni inte lynchar en god till.

Tror du på LenaH och Gabby som onda? Varför tror du jag är godare än dom?

Nej det gör jag inte. Det var mest ett konstaterande

Angående Ida och bumpo så var de lika ulviga för mig. Så för min del i det läget spelade det ingen roll vem som åkte och jag *tror* att Lena resonerade likadant. Ida var ju dessutom så gravt misstänkt att sannolikheten att hon skulle åka i nästa lynch var väldigt stor. Så all-in-all tycker jag inte att man kan lägga alltför stor vikt vid den rösten. Den kunde lagts både av en god och en ond.

Men jag kan ha fel :arghh::arghh::arghh::arghh:

Vad har du för tankar själv?
Tror du att det kan vara endast en ulv kvar då? Eller tänker du att Niyama misstänker en kollega när hon misstänker Gabby?

Jag har uteslutit dig helt i lyan, är rätt övertygad om att du är god efter vad Habina skrivit. Jag har, som jag skrivit tidigare, inte fått någon ond känsla av Niyama, jag tycker att hon har resonerat vettigt och röstat på ett sätt som gör att jag inte uppfattar henne som ulv och i så fall lämnar det LenaH och Gabby. Dock är jag inte helt säker, Niyama skulle absolut kunna lura mig och jag blir ju inte mer säker av att du misstänker henne nu. Därför jag försöker få lite klarhet i varför du tror mindre på LenaH som ond, eftersom jag själv haft närmare för att placera henne i lyan än Niyama. :)

Av diskussionerna som varit så ser jag det som högst osannolikt att Niyama och LenaH skulle sitta i lyan tillsammans (även om det hade varit ett smidigt sätt att distansera sig på och säkerställa att max en ulv skulle åka i dubbellynchen :D) och då återstår Gabby + en av dem, under förutsättning att det är två ulvar kvar.

Tror du på LenaH och Gabby som onda? Varför tror du jag är godare än dom?
Beskrev det lite löst i inlägget ovan, men ska förhoppningsvis kunna återkomma med mer detaljerat, för det behöver jag kolla upp själv också nu, känner jag.

Fördelen är att det brukar vara rätt lugnt på jobbet på fredagkvällar. :angel:

Tror du att det kan vara endast en ulv kvar då? Eller tänker du att Niyama misstänker en kollega när hon misstänker Gabby?

Jag har uteslutit dig helt i lyan, är rätt övertygad om att du är god efter vad Habina skrivit. Jag har, som jag skrivit tidigare, inte fått någon ond känsla av Niyama, jag tycker att hon har resonerat vettigt och röstat på ett sätt som gör att jag inte uppfattar henne som ulv och i så fall lämnar det LenaH och Gabby. Dock är jag inte helt säker, Niyama skulle absolut kunna lura mig och jag blir ju inte mer säker av att du misstänker henne nu. Därför jag försöker få lite klarhet i varför du tror mindre på LenaH som ond, eftersom jag själv haft närmare för att placera henne i lyan än Niyama. :)

Av diskussionerna som varit så ser jag det som högst osannolikt att Niyama och LenaH skulle sitta i lyan tillsammans (även om det hade varit ett smidigt sätt att distansera sig på och säkerställa att max en ulv skulle åka i dubbellynchen :D) och då återstår Gabby + en av dem, under förutsättning att det är två ulvar kvar.

Alltså Hedinn :arghh: Det är visserligen skönt att nån håller mig som lite godare men jag blir livrädd för dig när du gör det :cautious:. Känns som du försöker invagga mig i nån trygghet. Har förövrigt också funderat över om det kan vara så enkelt att det bara är en ulv kvar. Jag blir nojig av cirkus "säkerhet" på LenaHs godhet, men jag har ju misstänkt Gabby och LenaH sen dag 1, cirkus tror jag är god av uppenbara skäl och jag tror du är god för att du enkelt hade kunnat hänga på mot bumpo men inte gjorde det + röstningen dag 1 (tror visserligen du kan alibirösta som fan men det är lite väl mycket och LenaH och Gabby har gjort mycket mer skumma saker genom leken).

Tänkte bara säga att vi har haft städdag i trädgården idag, har läst lite vad som skrivits på mobilen men svårt att hinna skriva något. Nu ska jag bort till min unghäst så kommer inte sitta vid dator på någon timme än men har bestämt att hon får vila så jag förhoppnings hinner in i tid för att vi ska kunna komma fram till något vettigt innan DL.

Jag är ju inte säker alls! jag kan lika gärna vara lurad - hur jag än röstar. Det kanske är Hedinn och LenaH som är i lyan...vad vet jag? Eller Niyama och LenaH (då förtjänar bägge en Oscar)

Jag ser inte rösterna i bumpo-lynchen som särskilt utslagsgivande på min ulvometer. Jag tror fortfarande att om Ida hade åkt då så hade bumpo ändå åkt i nästa lynch så för mig är den lynchen inget som direkt talar varken för eller emot någon.

Jag är ju inte säker alls! jag kan lika gärna vara lurad - hur jag än röstar. Det kanske är Hedinn och LenaH som är i lyan...vad vet jag? Eller Niyama och LenaH (då förtjänar bägge en Oscar)

Jag ser inte rösterna i bumpo-lynchen som särskilt utslagsgivande på min ulvometer. Jag tror fortfarande att om Ida hade åkt då så hade bumpo ändå åkt i nästa lynch så för mig är den lynchen inget som direkt talar varken för eller emot någon.

Jag förstår bara inte hur jag kan vara mer misstänkt än LenaH? Det känns som du köper det hon skriver bara för att ni haft liknande tankar genom leken, men för mig ser det mest ut som en ond som tyr sig till en god sas (precis som jag nojar för att Hedinn försöker göra med mig nu även om jag inte tror det).

Jag tror inte jag kan komma fram till så mycket mer. Mina röster lär hamna på LenaH och Gabby. Om Hedinn är ulv är det bara :bow: för det utmärkta spelet. Om du är ulv är allt Habinas fel :laugh:.

Alltså Hedinn :arghh: Det är visserligen skönt att nån håller mig som lite godare men jag blir livrädd för dig när du gör det :cautious:. Känns som du försöker invagga mig i nån trygghet. Har förövrigt också funderat över om det kan vara så enkelt att det bara är en ulv kvar. Jag blir nojig av cirkus "säkerhet" på LenaHs godhet, men jag har ju misstänkt Gabby och LenaH sen dag 1, cirkus tror jag är god av uppenbara skäl och jag tror du är god för att du enkelt hade kunnat hänga på mot bumpo men inte gjorde det + röstningen dag 1 (tror visserligen du kan alibirösta som fan men det är lite väl mycket och LenaH och Gabby har gjort mycket mer skumma saker genom leken).
Du tror inte att det gör MIG nojig då?! Jag har ju haft fel förut... Men det här är ju ett typiskt sånt inlägg där du känns ärligt ulvletande och försöker vända och vrida på det mesta för att se möjligheter, så du gör det svårt för mig att misstänka dig.

Grejen med dig @Niyama är att jag får flashbacks från leken där du lurade brallorna av Habina och du brukar inte vara såhär säker som god utan info.

Annars har jag faktiskt försökt sätta in dig i ett sammanhang som god och då skulle Hedinn och Gabby vara i lyan.
Problemet är då Hedinns röst på Ida DL1, kan det möjligtvis vara så att Ida visste att hon skulle få svårt att hinna och att de tyckte det var värt att gambla?

Gaah!

Där har du ju en poäng, att bumpo mycket väl kan ha åkt dagen efter i det läget ändå.

Grejen med dig @Niyama är att jag får flashbacks från leken där du lurade brallorna av Habina och du brukar inte vara såhär säker som god utan info.

Annars har jag faktiskt försökt sätta in dig i ett sammanhang som god och då skulle Hedinn och Gabby vara i lyan.
Problemet är då Hedinns röst på Ida DL1, kan det möjligtvis vara så att Ida visste att hon skulle få svårt att hinna och att de tyckte det var värt att gambla?

Gaah!
Vore väl onödigt mycket gambling i så fall, med hemligs röst på mig?

Det här är en DL då jag verkligen inte vågar riskera något, så lägger en röst innan jag lämnar jobbet igen, med möjlighet till ändring om det skulle dyka upp nåt. Men då cirkus bör vara god enligt Habina-logik och Niyama ärligt verkar leta ulvar så återstår LenaH och Gabby.

Hedinn röstar på LenaH och Gabby_Ossi

(Visst skulle vi rösta på två? :o)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka