• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillägg:
Efter igår tror jag inte att Q sitter i lyan. Kvar är då att hon är god eller tjuv. Jag noterar att hon pratar en del om tjuvarna, bla deras vinstvillkor. Om hon vore tjuv kanske det är ett sätt att prata om det så vi andra inte ska tro att hon är just tjuv.

Men å andra sidan så är hon kanske god och inser att tjuvarna är de viktigaste att få ut för att öka chansen för goda att vinna?
Jag tycker det du säger här är vettigt. Men varför skulle Q som första person ta upp att det är viktigt att få ut tjuvarna om hon var en själv?

Reagerar också lite på Snurrfian-cirkus interaktionen. cirkus lägger en förstaröst på Mirtai efter att Mirtai röstat tidigt på Snurrfian. Då har Hedinn sedan ännu tidigare lagt första rösten på Artline
Sedan kommenterar Snurrfian att hon blir nojig för att cirkus verkar vilja "rädda" henne? Vilket jag inte riktigt förstår, jag uppfattade det bara som att cirkus behövde rösta och då tog det som fanns och där är det såklart lättast att komma på något om de som har röstat. Hade cirkus lagt en andraröst på Artline hade man kanske kunnat prata om räddning men att lägga en ny uddaröst?
Sedan väljer Snurrfian dessutom att lägga en andraröst på Mirtai och följa cirkus trots att hon tidigare reagerade på cirkus röst? Kan förstå att Snurrfian ville lägga en andraröst eftersom hon redan fått en röst på sig och att det kanske är närmast till hands att rösta på den som röstade på en själv men tycker ändå det skaver lite. Ser när jag läser vidare att Artline var inne på samma spår.

Bra tankar här! :up:

Jag undrar också varför @Snurrfian inte valde att lägga en tredjeröst på dig då istället för att säkra sig själv om hon nu blev så nervös över att få en röst på sig? Sorry Snurris att jag pratar OM dig men jag taggar så du kan svara. :)

Haha, gud vad skönt det hade varit med kollegor som kan säga vad man ska göra! Hade jag haft kollegor hade de ju kunnat berätta att du är förvirrad. Jag trodde ju genuint på dig som ulv eller tjuv innan DL. Men vad skulle jag tro, där kommer du och lägger fram massa grejer som inte stämmer och så skriver cirkus att det mesta du skriver är innehållslöst utom din uträkning av antal ulvar som verkar stämma. Uträkningen var jättekonstig och uppenbarligen feltänkt. Då kändes det verkligen som att ni hade kunnat vara i lyan ihop och att du spridde misstankar som hon instämde i. Jag har väl inte helt uteslutit det heller även om det känns konstigt att du skulle rösta på häxulven om du var tillsammans med henne i lyan. Då känns det troligare att hon vetat om att du brukar vara förvirrad och försökte sprida misstankar genom det.
Kan du förklara vad du tänker här, försöker du godförklara hemlig eller vad är du ute efter? Du trodde att hemlig var ulv eller tjuv men inte nu längre eller efter att hemligt lagt en tidig förstaröst på en ulv?
Att den rösten eventuellt får henne lite mindre misstänkt som ulv kan jag köpa men tjuv då? Rösten säger väl inget alls om det?

Jag har gått igenom Qs inlägg. Är väldigt tacksam att de bara är 26 stycken! :love:

Jag tänker att hon med stor sannolikhet inte är ulv med tanke på rösten på cirkus

F
Citerar LLs vinstvillkor för att grunna lite på dem själv

leken är slut när antingen alla ulvar är döda eller när ulvarna är fler än goda +tjuvar tillsammans
Och iom att det finns rätt mycket angående hur tjuvarna kan vinna det hela så är ju det prio ett väl att få bort tjuvarna innan leken är slut?
För är mästertjuven vid liv då så är det ju garanterat vinst för tjuvarna, och är den död men inbrottstjuven är kvar- så hänger det ju på vilken sida som orsakar att leken är slut och i så fall att siaren alt häxan är kvar i leken för att den sidan ska vinna?

håller ju på ju tålamod!!!
Men håller med dig i i din knivskarpa analys att det finns iaf 2 tjuvar - så långt är vi överens :pDet är antalet ulvar/ bybor det som vanligt finns osäkerhet kring

jag tycker också att det är bra att ta ut ulvarna men så länge mästertjuven är vid liv så är det ju automatisk seger för tjuvarna om leken tar slut?

Hjälper det om jag säger att du tänker fel sida om mig här? Även goda vill väl ha ut mästertjuven- för det spelar ju ingen roll om man tar ut alla ulvar om den lever - goda sidan vinner ju ändå inte? Liksom med tanke på förra leken då @Artline satt tidigt som vinnare som ensam tredje sida så känner jag att jag inte vill slarva bort att man faktiskt måste ta ut mästertjuven om inte tjuvarna ska vinna

här hade jag tänkt att rösta "tidigt" och så ringer :love: och då blir det ju som det blir :o

Jag reagerar lite på cirkus som jag tycker går på lite ang hemlig och hennes inlägg då jag ändå tycker att det var ett första försök att bena i det hela, även om hon gör lite klassiska tankevurpor (:heart)

Så funderar på om det är en tjuv eller en ulv som vill kasta misstankar på någon som är lätt att få misstankar emot?
quarter4ever röstar på cirkus

Snabba tankarna kring detta
MIrtai och cirkus torde inte vara i lyan ihop om det inte är alibiröstning på hög nivå och i så fall borde väl rösten från Mirtai då istället landat på GO? Så MIrtai känns som antingen god eller tjuv för mig baserat på detta
Artline sticker ut lite med att lägga en väldigt icke avgörande typisk första dags röst, en uddaröst på hedinn sist av alla- samtidigt så borde den rösten indikera att inte heller hon sitter i lyan ihop med cirkus? För då kunde hon ju ha lagt den på antingen cirkus själv för att få alibi- eller i vart fall på någon av de andra två som hade två röster?

Fast det går ju att tänka såsom så att de röstar på varandra för att distansera sig från varandra dvs så det inte ska gå att koppla ihop dem som antingen ulvar eller tjuvar? Med det sagt så finner jag det dock osannolikt mtp att hedinn röstade så tidigt på Artline = stor risk att det kunde komma någon mer röst på henne, ffa som hon gick och vann förra leken helt själv ;)

Det var ett fasligt funderande över mig idag:idea:
Mirtai verkar fundera mest och vänder och vrider på det mesta - vilket jag då tycker förstärker hennes aktier till att inte vara ulv
Gabby_Ossi funderar också på vilket är bra det också, även om jag önskar att hon kunde tänka lite annorlunda om mig förstås:)
Min tanke om tjuvarna är att de om några vinner på att hålla låg profil och tassa med- och säga vad man vill om mig men det gjorde jag iaf inte igår;)
Och att jag fokuserade på tjuvarna i början av leken var ju för att det i förra leken lite glömdes av att fundera över Artlines roll som enkelt kunde vinna leken ensam och ingen alls dividerade om det förrän i slutet - man kan kalla det att vara visare av erfarenheten.
Men jag tycker också att Artlines idé igår (eller om det var LenaHs ?) att försöka lyncha ulvarna och låta ulvarna käka tjuvarna är ett alldeles utmärkt förslag:up:

Hedinn var röstfifflare och blev käk- troligen för att hon varit med länge i de senaste lekarna för så värst mycket hann hon ju inte visa sig i denna leken (och kanske gav det @cirkus lite extra tillfredsställelse att käka hedinn:p )
Ulvarna sitter ju lite med trumf på handen mot de andra sidorna för de vet ju att de kan rikta in sig på antingen en god eller en tjuv och i båda fallen så är det ju fördelaktigt för dem sas .
Tjuvarna har också lite av en sådan situation då det ju kanske egentligen kvittar dem lika vem som lynchas/ käkas så länge de själva inte blir utvalda? Och jag misstänker att de kanske gärna lutar sig tillbaka lite och låter andra sköta diskussioner och utstickande röster så inte de får ljuset på sig och därmed inte riskerar att sias tex?
Så som vanligt är det goda som har den mest osäkra utgångspunkten av sidorna
Och jag tror ju att både ulvar och tjuvar är nöjda så länge det divideras om några som inte är med i deras respektive lag :cool:
Ska man se till röstningen igår så var det ju flera som hade två röster och det ska jag fundera vidare på i ett annat inlägg så detta inte blir vaaaansinnigt långt :angel:

Röstlista DL1 kl 21.30

16.54 Hedinn röstar på Artline
18.05 Mirtai röstar på Snurrfian
20.08 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH
21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo
21.26 Snurrfian röstar på Mirtai
21.27 quarter4ever röstar på cirkus
21.29 Mirtai ändrar sin röst till cirkus
21.30 Artline röstar på Hedinn

Första som får två röster på sig är Gabby_Ossi , som själv röstat på bollen__ utifrån detta tror jag inte att de är tjuvar/ulvar ihop i vart fall, men visst skulle bollen__ kunna vara ettera eller och röstar på G_O för att nån annan ska ligga före?ffa om det var så att det fanns flera ulvar med en röst (cirkus vet vi ju var ulv) eller att det likaledes kanske var så att tjuvarna fått en röst var , eller i alla fall att en av dem hade det? Men bollen__ kan lika gärna vara god som inte heller vill riskera att åka ut för den delen. Noterbart är också att det är LenaH och bollen__ som röstar på samma som får första andrarösten, detta efter att de båda har fått varsin röst på sig innan ( Paddington röstade på LenaH och Gabby_Ossi på bollen__)
G_O kan också vara vad som helst av de tre sidorna för tydlighetens skull
För det är ändå lite intressant att mirtai är den andra som får en andra röst på sig efter att G_O har fått det?
Snurrfian lägger den andrarösten och det är flera som har reagerat på den redan som att det kan vara för att täcka upp för cirkus- men personligen tycker jag ju att det i så fall lutar mer åt att hon vill täcka upp för Gabby_Ossi egentligen? I så fall är det frågan om det är för en ulvkollega eller en tjuvkollega?Eller så är snurrfian god som röstade där hon hittade det mest skumma igår
Artline som lägger en uddaröst igår som är sist av alla tja . Hon ville inte avgöra eller rädda cirkus och det är klart att om nu artline skulle vara tjuv så är det ju ingen hon heller var intresserad av att rädda . Artline kan också vara god som inte ville avgöra

MIna funderingar kring fördelningen bland sidorna är att jag tycker att tjuvarna har ganska goda möjlgheter att vinna på förhand , jag instämmer med @Ileo s funderingar och analys av leken där, och att goda sidan har en ängel som kan skydda varje natt samt att även nattvakten som är skyddad en gång mot käk. och desssutom är inbrottstjuven skyddad mot käk nästkommande om mästertjuven dör så det är för mig troligt rent fördelningsmässigt att det är 4 ulvar med tanke på alla beskydd

Det här är inläggen som inte är OT eller nästan OT. Förvånansvärt ofta pratar hon om tjuvarna.

Det kan ju faktiskt vara som @Lobelia skriver, att man lyfter fram en sak så mycket och ofta att det därför inte är någon som reagerar på det. Så även om jag inte tror hon är ulv kan hon mycket väl vara tjuv

För att det inte stod i reglerna att att det var ok att motivera sin röst med att man vill rädda sig själv och cirkus var den som jag lättast kunde få ihop en teori om
Point taken, men jag undrar lite ändå och jag gjorde just detsamma till Snurris just för att G_O redan hade två röster hon också och den naturliga tanken blir väl just varför just hon sparades? :)

Inte för att jag idag tycker @Gabby_Ossi verkar så skum utan resonerar rätt vettigt men ibland är det intressant att se vem som INTE röstas på. :)

Jag tycker det du säger här är vettigt. Men varför skulle Q som första person ta upp att det är viktigt att få ut tjuvarna om hon var en själv?

Se det Lobelia skrev, genom att göra det man inte borde göra när man har en viss roll kan lura andra

Point taken, men jag undrar lite ändå och jag gjorde just detsamma till Snurris just för att G_O redan hade två röster hon också och den naturliga tanken blir väl just varför just hon sparades? :)

Inte för att jag idag tycker @Gabby_Ossi verkar så skum utan resonerar rätt vettigt men ibland är det intressant att se vem som INTE röstas på. :)

Jag förstår, och det är väl klokt att inte missa den vinkeln.

Önskar att jag kunnat säga att det berodde på att jag gjort en du och hittat hela lyan dag 1, men det var ren tur

Men det var knappast något försvar. Det var den 3:e uddarösten av 3.
Fast det var väl snarare anledning till varför hon röstade på Mirtai? O_o Det verkar ju enormt knepigt om vi skulle vara kollegor och Cirkus dels lyfter ut mig på det sättet och att jag sedan reagerar?
Bra tankar här! :up:

Jag undrar också varför @Snurrfian inte valde att lägga en tredjeröst på dig då istället för att säkra sig själv om hon nu blev så nervös över att få en röst på sig? Sorry Snurris att jag pratar OM dig men jag taggar så du kan svara. :)
Jag skrev mitt röstinlägg och hittade ingen som jag egentligen tyckte var så misstänkt, men den som jag åtminstone kunde få ihop ett röstinlägg om, det hade ju blivit väldigt märkligt att rösta på Cirkus för att hon röstade på någon som röstade på mig? O_o G_O hade jag inte ens reflekterat över igår, så att lägga en röst på någon som jag inte ens hade uppmärksammat hade blivit ännu konstigare.

Kan du förklara vad du tänker här, försöker du godförklara hemlig eller vad är du ute efter? Du trodde att hemlig var ulv eller tjuv men inte nu längre eller efter att hemligt lagt en tidig förstaröst på en ulv?
Att den rösten eventuellt får henne lite mindre misstänkt som ulv kan jag köpa men tjuv då? Rösten säger väl inget alls om det?
Jag höll henne som mer misstänkt förut eftersom jag trodde hon försökte förvilla andra. Men sen skrev ju folk att hon brukar vara förvirrad - något jag inte visste. Det är väl största anledningen till att jag inte har hemlig som huvudmisstänkt längre. Den tidiga rösten säger kanske inte jättemycket men den talar också till hemligs fördel. Därmed inte sagt att jag har godförklarat henne för det har jag absolut inte! Det är mycket möjligt att det var som jag trodde först. Att hemlig skrev för att förvilla och cirkus gick in för att få oss att tro på det. Det jag menade med inlägget var alltså att hemlig gick ner till någon slags normal nivå av skumhet från att tidigare ha varit väldigt skum för mig.

Jag tänkte mer att om du nu var rädd för att bli lynchad så hade det väl varit smartare att lägga en tredjeröst istf en andraröst?

Det jag har fetmarkerat antar jag ska vara ulvarna istället? Jag utgår från det och så får du rätta mig om jag har fel.

Jag tycker inte alls att ulvarna är starkare än tjuvarna trots att de är fler och att de kan käka. Jag har bara lekt i en lek med en tjuv och det var förra leken när Artline vann i nattdl 2 pga den förmågan (och för att jag är en klantig siare). Jag tycker dessutom vinstvillkoren är väldigt bra för tjuvarna men ungefär likvärdiga för ulvar och goda. Jag tycker absolut vi ska försöka lyncha ulvarna men det känns som en stor risk att tjuvarna vinner om vi inte lyckas få ut mästertjuven antingen idag eller imorgon.
Jepp felskrivning av mig, ulvar käkar inte tjuvar.
Jag tycker vi ska lyncha den vi kommer på spåren, ulv eller tjuv, strunt samma, men klart mästertjuven är klart frestande att lyncha, peka du ut henne så kan vi lyncha på en gång ;).

Deltagarlista

Gabby_Ossi tycker jag resonerar vettigt så här långt. Fick två röster igår, varav den ena var en hämndröst
hemlig - fått en del kritik för sitt inlägg igår. Har svårt att sätta fingret på henne.
quarter4ever - den jag är mest misstänksam mot, se tidigare inlägg
Ileo - ingen aning
Mirtai - det är jag
LenaH - känns också vettig men är skitskraj att hon lurar mig totalt
Snurrfian - ingen större aning här heller

Samma sak gäller följande spelare, har ingen aning alls var jag ska placera dem!
bollen__
Artline
Paddington
Lobelia

Jag tänkte mer att om du nu var rädd för att bli lynchad så hade det väl varit smartare att lägga en tredjeröst istf en andraröst?
Pratar du med mig? :rofl: Jag hade rätt dåligt med tid och hann inte uppfatta att G-O hade flera röster och hade som sagt ingen anledning att tycka att hon var skum.

Ligger du ett dygn efter? :p Frågan var uppe igår och jag svarade i morse:

Lite skumt är det att du inte har läst leken bättre så du har missat att andra har ställt frågan och fått svar? Eller försöker du hitta en anledning att rösta på mig och struntar i att frågan redan har fått ett svar?
Jag hade kommit fram till just det inlägget när jag frågade. Läser jag hela leken först så glömmer jag lätt vad jag funderade över. Jag tycker fortfarande det är skumt även efter att ha läst ditt svar. Repliken är så centrerad runt dig, som om alla gör saker i relation till dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 188
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 858
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 202
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur