Monstrena hade nog blivit trötta på att vara försiktiga, för efter nattens attack fanns tydliga blodspår att finna och folket kunde enkelt följa dem.

LenaH var trollpacka
Ceta var ulv

Nu bara hoppas folket att de hittat alla och att tryggheten i byn kan återvända medan de sörjer dem som drivits bort i rädsla och ätits av monstrena.
 
Grattis goda!

Sammanställning:
Deltagare:

1. Ceta - Ulv
2. Glömmerallt - Ledarvarg
3. hemlig - Bybo
4. Artline - Siare
5. Hedinn - Ulv
6. cirkus - Bybo
7. LenaH - Trollpacka
8. qitis - Bybo
9. Lobelia - Tvilling
10. Pegasus63 - Bybo
11. Blacksmithfarm - Bybo
12. Elo - Ängel
13. Karamelldrottningen - Tvilling

Dag 1
Pegasus63 lynchas, bybo.

Natt 1
Ängeln skyddar cirkus

Ulvarna käkar cirkus

Trollpackan förhäxar siaren

Siaren siar karamelldrottningen (god)


Ingen käkas.

Dag 2
Trollpackan förhäxar siaren skickas till cirkus.

Qitis lynchas, bybo.

Natt 2
Ängeln skyddar Elo

Ulvarna käkar bsf

Trollpackan förhäxar så att en röst inte räknas

Siaren siar cirkus (bybo)


Bsf käkas (bybo)

Dag 3

Siaren siar cirkus skickas till karamelldrottningen.

hemligs röst räknas inte på grund av förtrollningen.

glömmerallt lynchas, ledarvarg.

Natt 3

Ängeln skyddar Elo

Ulvarna käkar Elo

Siaren siar hemlig (bybo)


Ingen käkas

Dag 4

Ängeln skyddar Elo skickas till Artline

Hedinn lynchas, ulv.

Natt 4

Ängeln skyddar Elo

Ulvarna käkar cirkus

Siaren siar LenaH (trollpacka)


Cirkus käkas, bybo

Dag 5

Siaren siar LenaH skickas till Elo

LenaH lynchas, trollpacka.

Ceta lynchas, ulv.
 
Tack alla deltagare för en mycket underhållande lek!

Jag hade särskilt kul åt när både goda och onda lyan var säkra på att cirkus var ängel och undrade varför i hela fridens namn hon tjatade så i tråden om vem som kunde vara ängel. Och stackars Elo som lyckades så fantastiskt som ängel misstänktes för ond.

Samt att folk ville ha vem som helst som siare utom artline, och alla kunde vara tvillingar utom karamell och lobelia :D
 
Jag hade den fantastiska idén om att skydda Cirukus första dagen eftersom hon antagligen inte var ond eftersom hon var ond förra gången (logik) att man som ängel skall skydda sig själv första dagen för att outa sig hade jag ingen aning om. :rofl:

Tack för spelet, alla.
 
Jag hade den fantastiska idén om att skydda Cirukus första dagen eftersom hon antagligen inte var ond eftersom hon var ond förra gången (logik) att man som ängel skall skydda sig själv första dagen för att outa sig hade jag ingen aning om. :rofl:

Tack för spelet, alla.
I en lek med dessa roller brukar det vara det vanliga, det finns lekar där det kan vara bra att inte göra det.
 
Tvillingarna var skit svåra att hitta. Jag hade en känsla i början av leken att Tvillingarna röstade ut pega.

Sedan trodde jag ända tills igår att Lobelia var ängeln. Dels för att ingen ängel protestera och för att jag trodde att Lobelia visste att karamelldrottningen var siad och därför hade karamell som god.

Jag fick ju aldrig veta roll på karamell. Men när jag fick veta att ängeln hade skyddat Elo så insåg jag tillslut att Lobelia var tvilling.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 371
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 857
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 959
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 880
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kylväska på hjul och förvaring?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp