Sv: Umgänge

Jobbigt läge!! Dubbelt dagis känns sådär bra och är ändå ingen hållbar lösning på sikt, för hon kan ju inte gå i dubbla skolor sen när det är dags för fskklass och skola ändå...
 
Sv: Umgänge

Med andra ord
Någon av oss måste ge sig och bara ha helger.
Då blir det garanterat en tvist med advokat för att komma överens ang umgänget. :(

Funkar inte att resonera med pappan längre, allt vi kommit överens om tidigare när vi varit vänner och ett sambopar utfall en seperation skulle ske, gäller tydligen inte längre...

Jag vill inte släppa, tycker jag förlorat tillräckligt mycket redan. Undanslängd som en gammal trasa utan någonting med mig.
 
Sv: Umgänge

Jag vill börja med att ge dig en stor kram. Det är verkligen inte lätt när man går isär och som du skriver, inga överenskommelser gäller längre. Jag har absolut inte med det att göra men varför var du tvungen att lämna allt? Du måste ju ha rätt till något av ert gemensamma bohag eller att han ersätter dig på något vis? Något måste ni ju ha införskaffat för ert gemensamma boende eller?

Jag tycker faktiskt att det är läge att anlita advokat. Släpper du varannan veckas boendet nu så kommer det läggas fram emot dig vid en ev. tvist senare. Det gör det tyvärr alltid oavsett vem som släpper. Din dotter har givetvis rätt till er båda men jag kan inte se någon anledning till varför just du ska släppa taget?

Kolla upp vad för hjälp du kan få genom din hemförsäkring och börja kolla runt vilken advokat som verkar kunna ta till vara dina intressen.

Hoppas att ni kan komma fram till något som kan få livet att flyta bra för er alla. Ibland kan det räcka med att den ena parten har anlitat advokat för att den andre ska inse allvaret och börja samarbeta.
Lycka till!
 
Sv: Umgänge

Jag vill inte släppa, tycker jag förlorat tillräckligt mycket redan. Undanslängd som en gammal trasa utan någonting med mig.

Jag förstår att du mår dåligt och tycker att allt är vidrigt och så vidare, du har ju hamnat i en gräslig situation, oavsett orsakerna.

Men det du skriver är faktiskt inte ur din dotters perspektiv överhuvudtaget. Det kunde lika gärna ha handlat om en bil, som du tyckte att du hade rätt till därför att exet hade fått något annat.

Det du skriver är att du ska slåss mot ditt ex om din dotter därför att du är arg/bitter/besviken på exet. Jag hoppas för både din och dotterns skull att din dotter inte genomskådar det. Om min mamma ville ha mig därför att hon inte unnar min pappa att ha mig, skulle jag inte känna mig särskilt väl till mods.
 
Sv: Umgänge

Med andra ord
Någon av oss måste ge sig och bara ha helger.
Då blir det garanterat en tvist med advokat för att komma överens ang umgänget.

Men ert problem är ju mera av praktisk natur.
Om ni inte har jobb på samma ställe så kan er dotter bara bo hos en av er.
Ingen advokat kan ju ändra på det.

Ingen av er kan ju heller flytta med dottern om inte den andra godkänner det.

Att vara föräldrar och separera är oerhört krångligt att få ihop rent praktiskt även om man är aldrig så överens.
Jag beklagar så att du har hamnat i den här sitsen men samtidigt så måste er dotter ha en bra och praktisk vardag.
 
Sv: Umgänge

Kl
Spirit- jag försökte komma överens med mitt ex i fyra år. Komma överens betydde att jag aldrig sa emot, jag fick backa i varje konflikt och ge efter. Det är inte heller ok.
Klart att du ska ha samma rätt till din dotter.
Jag började nu förra året säga nej och har ett helvete nu pga det, men min dotter vill att jag fortsätter. Jag har advokat som kostar 1500 kr i timmen, men hemförsäkringen täcker 1200 av det.
Jag har ju ändå en dotter som får tala om vad hon vill sen.
Jag tänker på dig och hoppas det ordnar sig. Kram
 
Sv: Umgänge

Jag förstår att du mår dåligt och tycker att allt är vidrigt och så vidare, du har ju hamnat i en gräslig situation, oavsett orsakerna.

Men det du skriver är faktiskt inte ur din dotters perspektiv överhuvudtaget. Det kunde lika gärna ha handlat om en bil, som du tyckte att du hade rätt till därför att exet hade fått något annat.

Det du skriver är att du ska slåss mot ditt ex om din dotter därför att du är arg/bitter/besviken på exet. Jag hoppas för både din och dotterns skull att din dotter inte genomskådar det. Om min mamma ville ha mig därför att hon inte unnar min pappa att ha mig, skulle jag inte känna mig särskilt väl till mods.

Du har fått allt totalt om bakfoten.
Jag unnar visst det exet ha dottern, som pappa är han super men inte som partner. Han får gärna ha varannan vecka för min del.

DOTTERN mår inte bra veckan jag har henne, hon går 06-17:30 på dagis dagligen. Hon visar att hon inte får tiden hon vill ha med mig och det gör mig ont.
Vi hinner hem, duscha, äta sen måste hon lägga sig dvs vi får ingen kvalitetstid tillsammans.
JAG mår inte bra utav att stressa som en idiot för hennes skull.

Jag måste lösa situationen på bästa sätt för både henne och mig. Antingen måste jag flytta närmare där jag antingen får dubbel dagisplats eller så får jag bli varannan helg mamma vilket jag absolut inte vill.
Har även börjat fundera på att hoppa av programmet inkl praktikplatsen där jag trivs.

Eller låta honom som vann advokattvisten ta större delen av umgänget då mina pengar tog slut. Jag fick 10 000kr i bodelningen , inga möbler och byta min del av hästtransporten mot bilen som jag fick direkt reparera för pengarna jag fick i bodelningen.
Ingen hjälp med till möbler till lägenheten.
Jag hade inte råd att kämpa mer för min rätt.:angel:

Jag fick i stort sett mina personliga saker och kläder med mig från vår gemensamma bostad.

är faktiskt inte intresserad av att han tar större delen av umgänget med dottern oxå pga jag ev får jobb långt ifrån där vi tidigare haft gemensam bostad.

Hade helst sett att hon följde med mig uppåt där det är lugnare hemmiljö och hon slipper sova både hos honom och åka med till hans nya flickvän.

Var en väldigt ledsen och förvirrad tjej jag hämtade i måndags efter dom sovit hela helgen hos den nya.
Vi flyttade isär först 1 feb, hon har inte hunnit landa än i den nya situationen.

Hon är ingen bil eller sak man äger, men jag ser tydligt att hon är vilsen hon får inte fast punkt eller trygghet hos någon av oss.

Veckorna jag går utbildningarna i Kristianstad och är borta 8-16, då mår hon mycket bättre, vi har mer tid till varandra och kan umgås och leka.
Det är inte mat, dusch och godnatt!

Så kan det bli om jag flyttar lite uppåt.
 
Senast ändrad:
Sv: Umgänge

Visade sig nu när jag kollade står hon skriven hos mig.
Blev väldigt glad över det :)

Inte för jag tänkt ta mitt pick och pack och behålla henne helt själv.
 
Sv: Umgänge

Fast ni har väl ändå gemensam vårdnad? Då borde det väl inte spela någon roll vem hon är skriven hos?
 
Sv: Umgänge

Jag blir arg när jag läser din tråd! Vilket svin till partner och fan inte så jävla bra pappa heller när han tycker att ert barn nu hux flux ska kastas in i ett nytt förhållande med en ny människa!!! :mad:

Hade jag varit du hade jag begärt ensam vårdnad. Inte för att jävlas med pappa (även om han kan förtjäna det) utan för att jag inte hade känt mig bekväm med att mitt barn skulle introduceras för någon ny människa så hastigt och lustigt, jag hade minsann vilja veta vem människan var först också!!!!

Du verkar också ha en sund inställning där du VILL att barnet ska träffa pappa, vilket kanske inte verkar vara detsamma från hans sida tyvärr....

MEN det är lätt att sitta här och tycka och tänka, inte så lätt i verkligheten...
 
Sv: Umgänge

Stopp, stopp !

Vilket svin till partner och fan inte så jävla bra pappa heller när han tycker att ert barn nu hux flux ska kastas in i ett nytt förhållande med en ny människa!!!

Håller VERKLIGEN inte med.

Hade jag varit du hade jag begärt ensam vårdnad. Inte för att jävlas med pappa (även om han kan förtjäna det) utan för att jag inte hade känt mig bekväm med att mitt barn skulle introduceras för någon ny människa så hastigt och lustigt, jag hade minsann vilja veta vem människan var först också!!!!

Och håller verkligen INTE med om det heller.


Jag kan inte drömma om att mina barns pappa måste presenteras för mina potentiella partners innan de ska få träffa barnen, helt uteslutet i min värld faktiskt. (nu är ju barnen stora och samma inställning rådde när de var små, åt bägge håll). Vi är vuxna människor som tar ansvar för våra egna beslut och vägar i livet, att ett ex skulle vara med och lägga sig i är helt uteslutet. Jag begriper inte varför barnen ska fara illa av att pappan eller mamman har en ny relation och att de presenteras för den nye.

Dock så tycker jag att TS situation är skitjobbig och svårt att hitta en vettig lösning.
 
Sv: Umgänge

Fast ni har väl ändå gemensam vårdnad? Då borde det väl inte spela någon roll vem hon är skriven hos?

Jo det gör det. T ex kan föräldrarna inte komma överens om i vilken skola ett skolpliktigt barn ska gå placeras det i skolan som är närmast folkbokföringsadressen.
 
Sv: Umgänge

Jag blir arg när jag läser din tråd! Vilket svin till partner och fan inte så jävla bra pappa heller när han tycker att ert barn nu hux flux ska kastas in i ett nytt förhållande med en ny människa!!! :mad:

Hade jag varit du hade jag begärt ensam vårdnad. Inte för att jävlas med pappa (även om han kan förtjäna det) utan för att jag inte hade känt mig bekväm med att mitt barn skulle introduceras för någon ny människa så hastigt och lustigt, jag hade minsann vilja veta vem människan var först också!!!!

Du verkar också ha en sund inställning där du VILL att barnet ska träffa pappa, vilket kanske inte verkar vara detsamma från hans sida tyvärr....

MEN det är lätt att sitta här och tycka och tänka, inte så lätt i verkligheten...


Personen är inte okänd. Vi har umgåtts med dom i många år och dottern har lekt med nya flickvännen och hennes dåvarande makes barn.
Vill inte outa hela soppan, men hon är skiljd nu från sin make.

Jag bryr mig inte om hans nya relation fom förtjänar varandra då båda bedragit sin respektive partner.
är bara ledsen för dottern som plötsligt bor på 3 ställen när allt fortfarande är färskt.
 
Senast ändrad:
Sv: Umgänge

Bo på många ställen är inte alls bra.
Min dotter orkade inte det även om hon både var äldre, vi inte var det minsta osams och vi båda bodde i samma skolas upptagningsområde.
Det eviga packandet och uppbrotten gjorde henne mycket sliten.
Så en dag ville hon bara inte längre fraktas som ett paket fram och tillbaka.
Hon konstaterade att det var viktigast för henne att ha ett hemma och inte flera.
 
Sv: Umgänge

Ja hon är duktig på att vara tydlig med vad hon behöver och hur hon känner.
Man måste lyssna på barnen och försöka att uppfylla de behov som de har.
 
Sv: Umgänge

När jag var liten klarade jag inte ens varannan helg. Jag vet inte riktigt varför, men jobbigt tyckte jag det var.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 952
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 729
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 502
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 160
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp