Unafraids renoveringstråd

IMG_20220309_202036_657.jpg

Inte riktigt renovering, men jag är så jäkla nöjd med mina nya möbler! Tv-bänken är från Ikea och soffbordet har sambon byggt med likadana luckor. Det enda jag kände var att jag kanske måste ha en svart stomme på tvbänken när vi har en svart stenskiva på bordet 🤪
 
Äntligen tar vi hallen/kontoret på övervåningen! Tapeten är gräslig, så det blir kul med något nytt! Golvet ska slipas och såpskuras och dörren på bilden ska byggas igen. På den väggen ska det bli platsbyggda byråer med bokhyllor ovanför. Ett tag tänkte jag tapetsera men har nog landat i att måla väggarna. Lägger upp en bild på hur jag tänker i nästa inlägg..
IMG20220902104251.jpg
 
IMG20230402181244.jpg

Äntligen kommit igång med hallen uppe! Steg ett blir att slipa golvet, vi testade lite idag och det blir lite skillnad :rofl: när allt är slipat ska jag såpskura, har gjort det för något år sen i ett angränsande rum och det blev så bra!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 279
Senast: Calmiche
·
Hemmet Vet väl inte om någon är intresserad av att följa renoveringen av "mitt" hus (mamma och hennes man köper det, jag hyr), men jag känner...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
28 578
Senast: Trott
·
Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 438
Senast: ch791022
·
Hemmet Vi håller på att renovera ett 70-tals hus, de förra ägarna har inte gjort så mycket i huset mer än lite tapetsering och målning så vi...
Svar
3
· Visningar
8 394
Senast: hvala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp