Bukefalos 28 år!

Underbara Barn mässan

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Magdalena

Är det nån härifrån som ska på UnderBARA BARN mässan i Sthlm i helgen? Jag har tänkt gå dit både fredag och lördag. Kanske vi kunde ses och säga hej i alla fall!
 
Sv: Underbara Barn mässan

Åh, ska du dit på fredagen också? När hade du tänkt vara där då?
 
Sv: Underbara Barn mässan

Tyvärr blev det ändrat. Jag HADE tänkt gå båda dagarna, men nu har min låtsaspappa tagit ledigt så vi ska vara med honom i morgn.
 
Sv: Underbara Barn mässan

Nej, har flyttat ifrån Stockholm och väntar barn för några dagar sedan så vågar inte åka dit. Men kan du inte berätta om något intressant från mässan. Nymodigheter, prylar man måste ha eller så.

Såg förresten på designtorget två prylar jag vill köpa. Den ena var två tygcylindrar med tyg emellan där bebisen ska ligga för att inte rulla över utan ligga "fast" emellan. Och sedan något man sätter på spjälsängensfötter så att den blir som en vagga. Dyra dessvärre. Har satt min duktiga syster på att sy de där överrullningscylindrarna till mig.
Har själv köpt en "snuggle" som var en nymodighet för mig. (Visserligen kändes madrassen hård. Ska den vara hård?) Har kanske funnits länge. Men fanns inte när jag hade bebis senast...på stenåldern....
 
Sv: Underbara Barn mässan

Jag ska glo järnet! Det man sätter på spjälsängsfötterna är väl Vyssan Lull-tassar. De har jag bara hört gott om. Dock har jag inte provat själv eftersom vi ändå inte använder spjälisen (den står och samlar damm på vinden).
 
Sv: Underbara Barn mässan

"Inte rulla fast"-kudden såg jag, den var rätt dyr tyckte jag. Går nog att göra bra och lätt själv.

Men en sak jag önskar funnits redan när Lucas var liten. En grej man hänger i taket där bebisen ligger. Som en hängmatta typ. Urmysig och perfekt när man t.ex har hund eller vilda småsyskon, den lilla är ur vägen men har det supermysigt. Pris året ut = 1590 kr, efter nyår kostade den nåt på 2200 kr eller nåt sånt. Den håller ända till 15 kg, så även större barn har nytta av den.

Jätteroligt var det, även Lucas hade superkul.
 
Sv: Underbara Barn mässan

Älskar att gå på mässor. Det hade verkligen varit roligt att gå dit. Kommer inte heller kunna gå på Globen horseshow. Vilket känns tråkigt. Inte minst för mässans skull....
Sover inte ditt barn i spjälsängen? Har faktiskt inte införskaffat någon ny spjälsäng själv (Den gamla användes som grind för hunden på altanen.)
 
Sv: Underbara Barn mässan

Nä, vi sover alla fyra i dubbelsängen :D

Lucas har nu fått sitt Spindelmannenpåslakan och allt var laddat för att han skulle sova i sin säng. Han låg där ända tills lampan släcktes... plutten. Han har blivit lite rädd för spöken och tigrar och sånt farligt. Fantasi har han så det räcker i alla fall.
 
Sv: Underbara Barn mässan

Känner igen det där med fullt i sängen. Kommer också ihåg att min dotter sov som bäst när hon fick ligga i vår säng och vaknade snabbt när hon sov i sin egen spjälsäng. Men hur gör du när bebisen sover middag för att inte rulla ur sängen?
 
Sv: Underbara Barn mässan

Jag lägger en kudde under bäddmadrassen så det blir en rejäl backe, och så tjocka duntäcket uppbullat runt. På andra sidan sängen står Lucas säng, och det är ett fall på kanske 20 cm, så det är ju inte så farligt om hon skulle rulla ner där.
 
Sv: Underbara Barn mässan

Ok! Vi kanske kan klara oss utan spjälsäng. Få se! ( Har du förresten sett den häftiga men svindyra sängen från stokke som är som en växasäng. Från minispjälsäng till barnsäng.) Om det nu kommer någon bebis att lägga spjälsängen vill säga. Skulle varit ute för ett bra tag sedan nu. :crazy:
 
Sv: Underbara Barn mässan

Du kan få köpa min! Använd typ 5 timmar, mycket fin. IKEAs Narvik.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 376
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 866
Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 480
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Hej! Tänkte att jag skulle till Falsterbo igen i år, men funderar på vilket datum som faktiskt är bäst. Jag är intresserad av hoppning...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp