Bukefalos 28 år!

Underligt beteende för kastrerad kisse

Y

Yess

Jag är lite förvirrad kära vänner. Jag har en kisse på lite över ett år som är kastrerad. På sistone har han börjat med ett enligt mig ganska underligt beteende där han försöker... göra kattbäbisar med min andra kisse. Båda två är pojkar, det skiljer ett halvår i ålder på dem och minsta kissen är inte kastrerad än. Varför försöker den äldre para sig med den lille? Jag trodde sådant beteende och lust försvann när de blev kastrerade? Kan man få honom att sluta på något sätt?
Tacksam för svar!
 
Sv: Underligt beteende för kastrerad kisse

Det är en dominanshandling, som inte har något med sex eller fortplantningsdrift att göra. Honkatter kan också göra så.
 
Sv: Underligt beteende för kastrerad kisse

Aa, okej...! Då behöver jag kanske inte vara så orolig. :) Tack!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 501
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 321
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 876
Senast: Gunnar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 468
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp