Underligt beteende!

Mysaan

Trådstartare
Min vallack har ett underligt beteende. Detta gäller mot mitt sto i första hand och han gör mig väldigt förbryllad.

Mina hästar går ihop med en shettisvallack och 2 halvblodsston som är 1 och 2 år.

Mitt sto är 2 år och blir väldigt mobbad i hagen inkl av min vallack.

Men det lustiga är att ska man ta ut min vallack i hagen och stoet står in så är han omöjlig att få ut i hagen. Han släpar benen efter sig och fryser nästan fast i marken. Sedan står han vid grinden och ser löjlig ut ända tills man kommer med stoet. När hon väl är insläppt så jagar han iväg henne på en gång.

Tar man ut båda samtidigt så går han och surar och grinar och dummar sig så det är inget bra sätt heller.

Tar man ut henne först står han och skriker i stallet så det ekar över nejden och har sedan jättebråttom ut. För att bli skitsur när han väl kommer ut och jagar på stoet.

Alla i hagen är ganska taskiga mot mitt sto och jagar runt henne. Min vallack håller flocken delad och verkar försvara stoet mot de andra hästarna samtidigt som han glatt jagar på henne själv.

Så vad är dte för underligt beteende han har egentligen? När mina två går själv så går det lungt och fint till så jag fattar inte varför han gör så här.:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 985
Senast: nullo-modo
·
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 679
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma som jag aldrig ställts inför förut. Jag känner mig irriterad och förvirrad då det som är bäst för min häst...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 595
Senast: Marty
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 115
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp