Undernärd, vanskött eksemhäst

Sv: Undernärd, vanskött eksemhäst

Har också gjort en anmälan på två ponnyer som hade hovar som bananer!! Dessa hästar rids dessutom!
Men... kan säga att det känns meningslöst då jag hört på omvägar att det var någon kärring som anmält dem, de tog alltså inte till sig för fem öre att hästarna lider. Saknade dessutom vatten i hagen och såg allmänt bedrövliga ut.
Här blir heller inget återbesök, så gissa hur dessa stackare kommer att se ut om några månader igen!

Jag blir så TRÖTT, när ska vissa fatta att häst och ko inte är samma ras!!!!! (Är så i detta fallet!)
Tycker att djurskyddet i Sverige är lamt, de borde ha återbesök hos alla som på något sätt vanvårdat sina djur.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vår C-ponny new Forrest har helt tappat i vikt på 4 veckor. Hon har blivit mager som ett skrälle. Revbenen syns och ryggraden...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 117
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 540
Hästvård Hej! Jag har problem med min nordis vallack som är född 2002. Han magrar ur nu på vinter, framför allt nu på våren. Skulle vilja veta...
2
Svar
37
· Visningar
7 163
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har en älskad fjording som nu är inne på sitt 29 år, hon är pigg och glad som vanligt men jag märker att något har ändrats hos...
Svar
15
· Visningar
1 858
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp