Bukefalos 28 år!

Undulatnamn

Sv: Undulatnamn

Edit: Jag missade visst ditt senaste svar, sorry. Men jag är ingen expert och har aldrig påstått att jag är det heller. Men jag vet att fåglar mår bäst av sällskap eftersom de är flockdjur, och tills jag läste ditt senaste inlägg antog jag lite förhastat att du antingen jobbar eller studerar om dagarna och således inte klarar av att ge din fågel det sällskap den behöver för att må bra. Men nu ser jag att du faktiskt är hemma, och ja, då kan det vara okej att ha ensam fågel (även om ytterligare en fågel antagligen ger bäst sällskap, men jag är inte helt hundra på den punkten - det erkänner jag). Åtminstone till den dag du får ett jobb. Jag ber om ursäkt att jag förhastade mig så. Det var inte min mening.
 
Senast ändrad:
Sv: Undulatnamn

Men varför köper du inte två fåglar med en gång då?
De lever ju ofta som par redan när de bor i djuraffären

För mig får man gärna göra detta också såklart, jag har ju själv mer än en fågel. Däremot är det oftast ganska unga individer man köper i djuraffär, så det brukar inte finnas några klara "par" där. Helst tycker jag man ska köpa från en duktig uppfödare.
 
Sv: Undulatnamn

Edit: Jag missade visst ditt senaste svar, sorry. Men jag är ingen expert och har aldrig påstått att jag är det heller. Men jag vet att fåglar mår bäst av sällskap eftersom de är flockdjur, och tills jag läste ditt senaste inlägg antog jag lite förhastat att du antingen jobbar eller studerar om dagarna och således inte klarar av att ge din fågel det sällskap den behöver för att må bra. Men nu ser jag att du faktiskt är hemma, och ja, då kan det vara okej att ha ensam fågel (även om ytterligare en fågel antagligen ger bäst sällskap, men jag är inte helt hundra på den punkten - det erkänner jag). Åtminstone till den dag du får ett jobb. Jag ber om ursäkt att jag förhastade mig så. Det var inte min mening.

Och om jag ser att fågeln mår dåligt så skulle jag ju självklart inte ha den ensam:crazy:
 
Sv: Undulatnamn

För mig får man gärna göra detta också såklart, jag har ju själv mer än en fågel. Däremot är det oftast ganska unga individer man köper i djuraffär, så det brukar inte finnas några klara "par" där. Helst tycker jag man ska köpa från en duktig uppfödare.

:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Undulatnamn

För mig får man gärna göra detta också såklart, jag har ju själv mer än en fågel. Däremot är det oftast ganska unga individer man köper i djuraffär, så det brukar inte finnas några klara "par" där. Helst tycker jag man ska köpa från en duktig uppfödare.

:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Undulatnamn

Självklart är det bäst att köpa av den duktig uppföadare.

Har iofs hört att det väldigt ofta är just när de är unga de binder sig till varann väldigt fort, men okej
 
Sv: Undulatnamn

Isåfall kan det ju vara en ren kompisgrej, eftersom de inte är könsmogna. Dvs de kommer från en kull dunbollar, hamnar i zooaffären och söker sig till närmsta dunboll. Det är logiskt, men det finns en chans/risk att det ändras när de väl blir könsmogna.
Men missförstå mig inte, jag tycker det är jättebra att uppmuntra till att köpa två fåglar.
Många ägare tror att de kan ge tillräckligt med sällskap, men efter två veckor blir det tråkigt att sitta och titta på en fågel hela dagen, och då vill man göra vanliga saker igen, som att träffa kompisar, gå ut, sporta, åka till stallet osv, och vips är fågeln ensam väldigt länge.
Det var därför jag skrev att det GÅR att ge en fågel sällskap (i teorin) men när något i verkligheten hindrar det, tex ett jobb bör man köpa den där kompisen.
 
Sv: Undulatnamn

Precis vad jag menar! Jag tror inte att man bara för att man är arbetslös ger sin lilla pippi så mycket tid som den behöver ändå, men visst alla är vi ju olika
 
Sv: Undulatnamn

Kan vi inte glömma det här nu? var ju inte det tråden skulle handla om. Folk stör sej så bara man uttrycker sej lite fel.:crazy:
 
Sv: Undulatnamn

Varför riktar du det till mej?

jag stör mej inte ett dugg, jag säger bara vad jag tycker.
Sorry
 
Sv: Undulatnamn

Varför riktar du det till mej?

jag stör mej inte ett dugg, jag säger bara vad jag tycker.
Sorry

jag riktar det inte till dej. vad får dej att tro det?!

Hur ska jag skriva för att inte rikta det till dej då? om jag hade velat rikta det till dej hade jag skrivit ett citat och det gjorde jag inte.

men som sagt. folk missförstår när man skriver här.(det var faktiskt riktat till dej, och många andra.....)

men förlåt så hemskt mycke..
 
Sv: Undulatnamn

jag riktar det inte till dej. vad får dej att tro det?!

Hur ska jag skriva för att inte rikta det till dej då? om jag hade velat rikta det till dej hade jag skrivit ett citat och det gjorde jag inte.

Du riktade inlägget till Nera genom att svara med hennes svarsknapp. D.v.s. alla inlägg har en egen "Svara på detta"- eller "Snabb-svar"-knapp och beroende på vilket inläggs knapp man väljer, svarar man på olika inlägg.

Högst upp i varje inlägg står det sedan vilket inlägg man svarat på, t.ex. i ditt senaste: Svar på Sv: Undulatnamn av Nera.
(Läser man en längre tråd och är osäker på vilket av alla t.ex. Neras inlägg som egentligen menas, kan man trycka på den länken så skickas man automatiskt till just det inlägget som det svarats på.)

Vill man dock inte rikta sitt inlägg mot någon speciell, kan man ta vilken svarsknapp som helst och skriva *knapplån* i början av sitt inlägg, så ser alla att inlägget inte är riktat mot någon enskild.

:)
 
Sv: Undulatnamn

KNAPPLÅN!

Förlåt... Hade ingen aning om det här. får be om ursäkt...

Förstår mej inte på buke någe vidare.. hur tar man t.e.x bort en tråd eller ändrar?

Förlåt nera och alla andra att jag inte är så smart:crazy: :d
 
Sv: Undulatnamn

Haha, det är inte så lätt i början. :)

Ta bort en tråd kan endast moderatorerna eller Gunnar (vår faderator :D) göra och det gör de endast när t.ex. diskussionen i tråden bryter mot reglerna, men vill man ha bort t.ex. sin egna tråd av någon anledning kan man ta kontakt med dem och be dem ta bort den.

Man kan inte heller ändra hur som helst i en tråd själv, däremot har man några minuter på sig att ändra sitt egna inlägg efter att man postat det. Man trycker då helt enkelt på Ändra-knappen som står längst ner i inlägget. När den sedan försvunnit är det för sent att ändra i inlägget.
 
Fick hem en liten undulat för bara ett par dagar sedan som är ca 6-7 månader. Hans kompis dog och för att göra historian kort så övertog jag både fågel och bur.
Han heter Lime men mina barn har hunnit döpa om honom några gånger redan (!) så nu heter han Mowgli. Jag vill att han ska acklimatisera sig först men kommer leta efter en kompis då jag inte vill att han ska vara själv.
 
mina hette pelle och polly, pelle var mörkt blå och polly väldigt grön och snorgul med lila fläckar på kinderna.

Hade jag haft en blå undulat i dagens läge så hade den hetat lilla farbror isblå för det tycker jag är fint ^^
 

Liknande trådar

Fritid Är det någon som sitter på ett bra förslag? Ungdomen vill gärna läsa men tycker det är lite svårt. Hen har därför inte heller någon...
2
Svar
34
· Visningar
1 989
Senast: Pilot
·
Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
397
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
722
Senast: Flixon
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 188
Senast: Therese1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp