Bukefalos 28 år!

Unghäst-VM!

Nu är lilla finalen eller vad den nu kallas igång för 5åringarna. Sändingen går bra att se, jag har inte kunnat få upp live-startlistan däremot.

tillägg: nu fungerar live-listan. Gillar att de läser upp omdömet (och på engelska med), kul att jämföra med vad man själv tycker.
 
Senast ändrad:
Jag håller med spekearn (lite tyska går bra ;)) om att det är intressant med PRE i detta sammanhang. Men hups så fick han galopp i travlängning/ökning.
 
Nu är jag hemma också så nu ska jag köra lite dubbel-inspo innan jag kör till stallet med UVM på datorn och Nations Cup på TVn :up:
 
märks kanske att jag inte får mkt skolarbete gjort...

Fuxen var ju inte spektakulär, men den kändes korrekt. Jag ser hellre att de belönar avspändhet och korrekthet än spända sprattelhästar så enligt mig var det rätt gjort av domarkåren. Den hade ju ändå fina gångarter, den bara inte ryckte upp benen så som man nästan börjar bli van att se som norm och något bra, vilket jag är rätt tveksam till.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Kul att de uppmärksamade att A Svanbergs Revolution inte gick så mkt bakom lod som de flesta andra :)
Jag trodde dock att de skulle slå ner hårdare på lösgjordheten... Han drog henne ur sadeln i inledande halten, blev knappt någon ryggning för att han såg inte ut att ta hjälpen, taktning i övergång osv. Jag tyckte dessutom det såg tungt ut för ryttaren och inte gav något större intrycka av lätthet.
 
Man blir kanske lite blädad av alla viftande ben man sett innan ;), men jag tyckte galoppen var lite i framvikt.

Revolution såg mer tungriden än vad man är vad vid att se honom, synd för hade han varit på topp så hade han nog kunnat gå bra här med tanke på hur stadig och balanserad han är.
 
Med tanke på deras muntliga utlåtande så fick Quarton ändå rätt bra poäng. Jag missade i stort hela ritten så har inget att säga.
 
Jag tyckte hon precis innan hon startade programmet samlade lite för mycket men tyckte hon red mer fram i programmet. Skritten såg jag inte heller nån ojämnhet men man såg inte i bästa vinkeln. Men han var ju mer kort och bakom i formen än R t.ex.
 
Finska Fee Clochette Carrus som var inne nu visades riktigt fint i mitt tycke. Snålt på submissiveness på den när de inte hade något ont utan bara beröm i utlåtandet :/
 
Idag hade jag sovmorgon och missade lilla finalen av 6-åringarna, ser bara sista två ekipagen nu.
Ingen svensk kommer med till riktiga finalen.
 
Jag försov mig lite men jag hann se Belisko, skötte sig helt perkekt och var väldigt lydig men precis som domarna kommenterade så måste han bli både mer aktiv och bär mer bak. Sedan stängde jag faktiskt ner då jag har en liten artikel som jag måste ha klar till på måndag... :angel:

Titta bara lite snabbt på Hermes i GPn, fin ritt men lite taktmissar + rör sig för mycket framåt i piafferna så det har nog dragit ner en del.
 
Hur får ni det att fungera att se 5års finalen? Clipmyhorse säger att jag inte får för att jag inte är tysk. Vet att det går att ställa om men känns som för stort besvär för att vara värt det. Eller betalar ni FEI?
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 538
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 866
Senast: Cilla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som har hästerfarenhet av både islandshästar och storhästar sen fyra år tillbaka. Jag har flera gånger...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 582
Senast: ameo
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 163
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp