Bukefalos 28 år!

Unghäst-VM!

Gabby_Ossi

Trådstartare
Det drar ju igång på riktigt idag för bövelen! :D
5-åringarna idag, startlista.

Jag antar att de kommer visa på clipmyhorse.tv som vanligt, jag kan tyvärr inte titta eftersom jag börjar jobba snart, så är det någon som följer det live får ni gärna rapportera hur det ser ut!

Jag tycker di svenske 5-åringarna är riktigt fina så ska bli kul att se hur långt de räcker, ska även bli spännande att se vad Sezuan får för poäng när det är internationell konkurrens ;)
Håller även en tumme för Daley Thompson som är helbror till Deodoro som jag hade tänkt att jag skulle ha ett föl efter nästa år, tyvärr fick han ryggskada men hoppas man får fler chanser!
 
Det drar ju igång på riktigt idag för bövelen! :D
5-åringarna idag, startlista.

Jag antar att de kommer visa på clipmyhorse.tv som vanligt, jag kan tyvärr inte titta eftersom jag börjar jobba snart, så är det någon som följer det live får ni gärna rapportera hur det ser ut!

Jag tycker di svenske 5-åringarna är riktigt fina så ska bli kul att se hur långt de räcker, ska även bli spännande att se vad Sezuan får för poäng när det är internationell konkurrens ;)
Håller även en tumme för Daley Thompson som är helbror till Deodoro som jag hade tänkt att jag skulle ha ett föl efter nästa år, tyvärr fick han ryggskada men hoppas man får fler chanser!

Tyvärr måste man lösa FEI pass för att se :( men det kostar bara 11,99 Euro för en månad och då sträcker det sig över VM så det kan det vara värt :)
 
Gillar också årets svenska 5-åringar! Revolution är ju överjordisk och U Bolt nästan också även om de inte riktigt fick till det i finalen i Falsterbo. Quarton la jag knappt märke till i kvalet men gav gåshud i finalen. Så hoppas iaf någon/några av dem får till det!
 
8,84 för Daley Thompson! Nu grämer jag mig ju ännu mer att jag inte får någon Deodoro-bebis :p
 
Gick han ojämnt eller bara matt? Tråkigt om det är något sådant, då är det kanske svårt att hinna komma igen till nästa omgång? Om hon nu får starta den efter att inte ha fullföljt?
 
Enligt Ridsport blev de utblåsta av hvuddomaren som tyckte han gick orent. Han har ju lite speciellt rörelsemönter, men jag såg ju inte hur det såg ut nu, ägarna själv tyckte han gick som han brukar...
 
Ridsport:
"Den danske domaren Kurt Christensen sitter vid B i klassen och han beskriver U. Bolt så här:
-Vi såg ganska omgående att han var ojämn bak och när det sedan kom till hörnpasseringarna blev det ännu mer tydligt. Det blev värre efterhand när ryttaren vände till höger. Därför valde huvuddomaren att blåsa men det var mycket tydligt även för mig som sitter på långsidan. Det här syntes inte under veterinärbesiktningen och det kan vara något så enkelt som spänningar hos hästen som gör att det blir så här. Ytterst tråkigt och olyckligt."

Undrar om de försöker igen...

DT vann iaf första gruppen så han är klar för final :)
 
Synd! Men där kan man ju hoppas på förbättring till näst dag iaf... För de måste ju ha gillat hästen i övrigt?

Får hoppas att Revolution håller sig cool, men det ska nog mycket till för att uppröra den hästen! :p

Sankt Erik II tror jag inte har chans på några toppoäng.
 
Någon som såg Quarton? 9.5 trav och 8.8 galopp men 6.0 skritt och 5.8 lösgjordhet. Spänd?

Blev tvungen att jobba lite men tyckte se i ögonvrån att han var uppe på bakbenen en vända under programmet. Var även över staketet en gång, men det var nog innan dom börjat
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 549
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 877
Senast: Cilla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som har hästerfarenhet av både islandshästar och storhästar sen fyra år tillbaka. Jag har flera gånger...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 637
Senast: ameo
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 197
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp