Sv: Unghästtråd...
*kl*
Nu kan jag uppdatera lite om min unghäst.
För tre veckor sedan åkte han till en jättegullig och duktig tjej på foder och jag blir uppdaterad med jämna mellanrum.
Han hade tidigare åkt transport 8 gånger men bara 1 gång själv och då var det ca. 3 mil. Nu åkte han ända från mig till Halmstad (ca.15 mil) alldeles själv och han hade gjort det med bravur.
Tjejen som har honom har longerat med och utan sadel, de går promenader, löshoppat och idag fick jag ett mail där hon berättar att hon tömkört han 2 gånger och det har gått jättebra båda gångerna.
Redan andra gången hade han förstått en hel del av tygeltagen.
De hade också gått en promenad idag där de mött traktorer, lastbilar, en timmerbil som släppte av stockar hade de gått förbi men han hade bara tittat.
När det hade kommit tillbaka så hade han fått springa i ridhuset, vilket han gillar jättemycket, och sedan hade hon hängt lite för att tillslut sitta på honom.
Det enda han reagerat på /blivit rädd för var pallen hon hade användt sig av att stå på...

men lastbilar och ramlande timmerstockar var ingenting.
Hans favoritsyssla i ridhuset är att springa fram till spegeln och gnägga på sig själv

. Det är klart...han ser ju en riktig snygging framför sig.
Sitter nu vid fel dator men senare under kvällen kan jag lägga in bilder på honom som jag fått och kanske jag kan få in en film också.
Ska väl tillägga att han egentligen inte hör till denna tråden längre, har numera snaggad man och omskolar sig nu till "engelsk" häst