ungponnyns växtkurva

P

pony

Hejhopp, har en fråga till er hästmänniskor!

Hur växer ungponnyn från det att han föds till slutmätningen vid 8 års ålder?
Ska ev. köpa en c- möjligen blivande d-ponny som för tillfället är 4 år. Undrar om det går att veta hur mycket till en ponny kan växa vid 4 år ålder?

Antar att det skiftar mycket från individ, till individ men kanske finns det någon "genomsnittlig" växtkurva att utgå från?

Tacksam för svar! :)

/lisa 14 år :)
 
Sv: ungponnyns växtkurva

Dom växer inte mycket mer, är den i fint hull och har fått ordentlig kost hela sin uppväxt bör den vara rätt 'klar' på höjden, blir kanske 1 - max 1,5 cm till, men är den tanig och sådär matad så kan det bli upp åt 5 cm (för att den äntligen får i sig rätt saker och kan växa klart). Sedan gror alla lite olika fort, men iaf typ så skulle jag säga.
 
Sv: ungponnyns växtkurva

Okej tack så jättemycket! Vilket väldans bra svar! Tack! :)
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 399
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 176
Senast: Trissa
·
  • Omröstning
Gnägg Hej alla underbara hästmänniskor! Jag är vuxen nybörjare och vill så gärna ha alla era tips och erfarenheter! Snälla, dela allt med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 009
Senast: nejlica
·
Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 399
Senast: Stina12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp